16 Reacties
één jaar geleden
Mijn zoontje is van 8 mei en die begon al heel vroeg op zijn handen en voeten te lopen! Cb zei dat hij voor liep maar dat ze toch liever zagen dat we hem dus op zijn knieën elke keer deden dit is niet gelukt en nu loopt hij al paar stappen echt los sinds vrijdag! En hij loopt al denk 2 maanden racende achter de vtech kar!
Dus ja het kan zeker dat je kindje het kruipen over slaat en het cb vind daar wat van en zegt iind dat het slecht is voor ontwikkeling als ze het kruipen over slaan!
We gaan het dus wel zien of dat het geval gaat zijn! Kan moeilijk zijn ontwikkelings tempo afdwingen en dat hij alles stap voor stap doet als dat het ‘ zou moeten’
Elk kindje heeft toch echt zijn eigen tempo denk ik dan!
Maar snap zeker wel dat je zorgen maakt! Heb ik hier over het eten van mijn zoontje dat gaay niet zo best!
één jaar geleden
Mijn zoontje van 6 mei, kruipt ook niet.. enkel achteruit afduwen.
Stapt wel aan de hand heel stevig en in bix trekt hij zichzelf op en doet hij wel de kruip beweging 🤣 eenmaal op de grond doet hij het niet
één jaar geleden
First of all, laat je niet gek maken! Voorlopen, achterlopen, ongelofelijk wat we onze kindjes nu al aanpraten.. onze dochter van 28 april kon al een hele tijd tijgeren, sinds vorige week staat ze goed en probeert ze ook stapjes te zetten. Ook wij dachten dat ze het kruipen over zou slaan, maar sinds zondag kruipt ze nu! Komt allemaal goed.
één jaar geleden
Hier meid die ook niet kruipt. Trekt haar recht en wilt stappen. Zoontje van 3jaar heeft net hetzelfde gedaan. Hij liep al met steun op 10maand en als hij 1jazr werd dacht hij ik ga kruipen 😅🤣 heeft 1 week geduurd en vanaf dan liep hij gewoon zonder hulp 😀
één jaar geleden
‘Ze zeggen’ dat kruipen beter is voor de hersenontwikkeling.
Maar ja, kan ze moeilijk dwingen 🤷🏼♀️
Hier ook van 15 mei en kruipt nog niet maar maak me er ook niet druk om
één jaar geleden
Mijn neefje deed ook langere tijd tijgeren maar ging vlak voor zijn eerste verjaardag nog kruipen! Dus het kan nog! Mijn zoontje kruipt wel.
één jaar geleden
Wie zegt dat het traag is?
Bij het CB volgen ze hier het Wiechenschema. Daar is kruipen met buik van de grond pas een 'check' bij 15 maanden.
Hier 11 maanden en tijgert erop los. Ze gaat nu af en toe in de kruip houding, zit op haar knieën, trekt zich op tot staan met hulp en kan ook een beetje staan met hulp. Ze ontwikkelt zich in sprongen. De fijne motoriek tot 15 mnd heeft ze al 'afgevinkt' om het zo maar te zeggen. En bij de andere grove motoriek had ze al voor de periode van het schema.
Ik zou me er nog niet al te druk over maken.
Ieder kind volgt zijn eigen ontwikkeling, de een is sneller motorisch, de andere met spraak etc. Er wordt van gemiddelden uit gegaan en niemand is precies overal gemiddeld 😊
één jaar geleden
Mijn eerste zoontje heeft lang getijgert en ging pas na 1 jaar te zijn geworden kruipen. Het kan nog hoor 😄 mijn jongste zoontje (10 mnd) tijgert nu ook lekker rond trekt zich op en probeert te staan. Maar hij kan nog lang niet lopen dus denk dat hij voorlopig nog wel tijgert en t langzaam overgaat in kruipen.