14 Reacties

één jaar geleden

+ het wiegen word wel zwaar😅 enige tips om haar toch leren zelf in slaap te vallen in bedje.

één jaar geleden

Als het voor jullie werkt is het prima toch. Hier wilde ze er ook niet in tot 11,5. Wij hebben een wiebel stoel waarmee we haar in slaap wiegden en haar daarna over legde. Beginnend bij haar middag slaapje zijn we haar steeds iets wakkerder weg gaan leggen en elke keer als ze dat goed onder de knie had weer een stapje verder gegaan. Helaas blijven we er bij haar nu in hangen dat we in de kamer moeten zijn om haar in slaap te laten vallen. Anders huilt ze zich helemaal overstuur. Ik ben er normaal helemaal niet van. Mijn oudere kinderen slurpen al vroeg in hun eigen bed en kon je neerleggen en weglopen. Advies is dus: werk er op je eigen tempo aan en laat de mensen om je heen lekker gaan. Doe vooral wat goed voelt voor jou, en niet voor anderen

één jaar geleden

Reactie op Momof3m

Als het voor jullie werkt is het prima toch. Hier wilde ze er ook niet in t ...
Dankjewel. De wiebelstoel was hier ook een ideaal middel maarja ze groeit er nu uit en kan niet meer gebruikt worden. Als jullie in de kamer blijven valt ze wel vanzelf in slaap in bedje? En ja elk kind is echt anders de ene lukt het zo en de andere niet. 😘

één jaar geleden

Hoi! Super dat ze nu gewend is aan haar bedje! Mijn zoontje is ook 14 maanden, tot vorige maand kon hij enkel in slaap vallen als wij bij hem lagen (dus bij ons in bed). In mijn vakantie heb ik besloten dat het tijd werd om hem te leren zelfstandig in slaap te vallen en in zijn eigen bed(tot 13 maanden heeft hij niet in zijn eigen bed geslapen) ik heb hem dan eigenlijk eerst kennis laten maken met zijn bed haha.. Ik heb de chair methode toegepast, na 7 dagen kon mijn baby zelfstandig in slaap vallen. De eerste dagen bleef ik naast zijn bed zitten en ging ik hem sussen waar nodig. Elke dag ging ik iets verder zitten en ten slotte ging ik uit de kamer. Hier een linkje met een duidelijkere uitleg over de methode: https://www.slaaptipsvoorbabys.nl/slapen/hoe-werkt-de-chair-methode/ Succes!!

één jaar geleden

Reactie op hvsdrn

Hoi! Super dat ze nu gewend is aan haar bedje! Mijn zoontje is ook 14 maand ...
Ik hield trouwens zijn wakkertijden ook goed in de gaten zodat hij genoeg slaapdruk had wanneer ik hem in zijn bed stopte

één jaar geleden

Ik zou lekker je eigen gevoel en tempo volgen en dan steeds wakkerder in bed leggen en erbij blijven. Wij moeten soms nog even met t matrasje schudden 🤪 niet ideaal maar werkt wel

één jaar geleden

Reactie op hvsdrn

Hoi! Super dat ze nu gewend is aan haar bedje! Mijn zoontje is ook 14 maand ...
Oh wat fijn om te horen dat andere dezelfde ervaringen hebben. Hier hetzelfde tot vorige week besloot ik ook dat het tijd werd zelf alleen te slapen in bedje. Ze sliep tot nu altijd bij mij in bed.. bedankt voor de tip ik ga zeker de methode bekijken💕

één jaar geleden

Reactie op lareinalll

Dankjewel. De wiebelstoel was hier ook een ideaal middel maarja ze groeit e ...
Het is een schommelstoel bedoel ik. Daar krijgt ze haar flesje, en vaak nog even lekker knuffelen. Daarna gaat ze naar der bedje. Vaak valt ze in mn armen in slaap, maar kan inmiddels zelf ook in slaap vallen in der bedje

één jaar geleden

Reactie op lareinalll

Oh wat fijn om te horen dat andere dezelfde ervaringen hebben. Hier hetzelf ...
Denk zeker niet dat je de enige bent. Veel mensen schamen zich er zelfs voor, dit had ik ook, omdat er zoveel druk is en vooral tegen moeders om alles “perfect” te doen. Elke baby is anders en heeft andere behoeften. We moeten ons moedergevoel altijd blijven volgen! 💗

één jaar geleden

Mijn mening: het maakt niks uit wat anderen vinden. Ieder kindje is anders, er is geen goede/slechte manier om je kindje in slaap te krijgen. Wat voor jullie werkt en goed voelt is voor jullie de goede methode, en dat is het enige dat telt!

één jaar geleden

Wij wiegden ons kindje ook nog tot ongeveer 1 jaar oud in slaap, nu hebben we hem zover dat hij naast ons in bed in slaap valt zonder wiegen maar met aaien haha. Leggen m ook nog slapend weg. Maar dit voelt al als een hele overwinning;) we kwamen van ver. Ieder kindje is anders, net als iedere ouder. Ik wil niet laten huilen en mijn kind gaat ook zoooo overstuur dat het voor ons geen optie is, maar bij een ander misschien wel. Volg je gevoel, dan doe je het altijd goed.

één jaar geleden

Lekker doen wat goed voelt! Heb ook tot een jaar gewiegd. Daarna wilde hij niet meer gewiegd worden en viel hij zelfstandig in slaap. Dit duurde 2 maanden daarna ineens niet meer. Toen weer een poosje gewiegd en daarna geoefend met zelfstandig in slaapvallen door na even knuffelen kamer uit te gaan maar wel boven blijven rommelen en laten horen dat ik er ben. Op gegeven moment is het weer gelukt om zelfstandig in slaap te vallen.

één jaar geleden

Je doet het hartstikke goed en bent niemand verantwoording schuldig over hoe je het doet, en heeft ook niemand wat over te zeggen. Ik vind het knap dat het is gelukt 👏!

één jaar geleden

Meid, laat als die meningen lekker gaan. Wiegen is helemaal niks mis mee. Studies hebben zelfs aangetoond dat kindjes die gewiegd worden, vaster en dieper slapen, omdat het natuurlijk is om met beweging in slaap te vallen. Wij hebben ons zoontje heel lang gewiegd voor het slapen gaan. Het was onderdeel van zijn bedritueel en hielp enorm. Ook wanneer hij ‘s nachts nog wakker werd en geen flesje meer kreeg, was wiegen een uitkomst. Zo lang je het zelf niet erg vindt en je kindje er baat bij heeft, lekker blijven doen. Wij zijn er uiteindelijk mee gestopt toen onze zoon 1 jaar was. Hij gaat nl. 2 dagen naar de opvang en daar sliep hij niet goed. We hebben het toen afgebouwd en binnen een week konden we hem wegleggen met heel weinig huilen. Het huilen was er soms wel (ook verlatingsangst fase) maar niet zo erg dat we hem overstuur hebben laten zijn. Nu gaat het super goed met wegleggen, maar ik kijk ook met veel liefde terug op de wieg-tijd. Het schepte echt een band en ik heb mijn zoon lang dichtbij me gehad ❤️🥰 Gewoon doen waar jullie je goed bij voelen!