26 Reacties

één jaar geleden

Hi! Wij doen alles op 1 hoop, wat van jou is , is van mijn. Mijn man werk fulltime en ik partime. Scheelt veel gedoe en bij ons werkt het zo het fijnst. We leven tenslotte samen zeg hij dan

één jaar geleden

Wij doen alles gewoon samen hebben ook gezamenlijke rekening. Hebben samen een koophuis en een zoontje dus wij vinden zelf wat van hem is ook van mij en andersom!

één jaar geleden

Wij leggen een deel van ons salaris in op de gezamenlijke rekening en de rest is lekker voor jezelf. Werkt voor ons heel fijn. Geen discussies over wat je koopt en een cadeautje voor elkaar is ook niet gelijk van de rekening af te lezen. Wij sparen dus zowel gezamenlijk als los van elkaar.

één jaar geleden

Ik sla een beetje aan op dat ‘meebetalen met je partner’ en ‘eigen kosten’. Je zal het vast niet zo bedoelen, maar klinkt niet echt van deze tijd voor mij 🙃 Wij verdienen allebei. De ene keer ik meer, de andere keer hij meer. We houden allebei een even groot bedrag over op onze eigen rekening, noem dat ‘zakgeld’. De rest maken we over op de gezamenlijke rekening. We sparen zelf, samen en voor onze baby. Eigenlijk gaat alles van onze gezamenlijke rekening, behalve uitjes zonder elkaar, eigen kleding en kapper bijvoorbeeld.

één jaar geleden

Oh en eventuele bonussen en vakantiegeld gaat 100% op de gezamenlijke rekening. Eventuele schenkingen op de eigen rekening.

één jaar geleden

Wij krijgen beide ons loon op onze eigen rekeningen. Ik houd alle gezamenlijke vaste lasten bij. Denk aan huur, gas en stroom, water, belastingen, verzekeringen, boodschappen, tv & internet en de kinderopvang. We hebben een aparte rekening waar dit vanaf gaat. Beide maken we de helft hiervan over op de rekening. Daarna zetten we beide een vast bedrag p/m op zij op onze gezamenlijke spaarrekening en de spaarrekening van onze zoon. Wat overblijft op eigen rekening is voor onze eigen zorgverzekering en telefoonabonnement en de rest kunnen we mee doen wat we willen. Ik houd onderaan de streep bijvoorbeeld meer over als mijn partner. Daarvan spaar ik voor mijzelf ook nog een deel.

één jaar geleden

En ik vind je tekst ook een beetje raar. Mijn partner betaald eerder met mij mee. Anno 2023 kan dat gewoon

één jaar geleden

Wij hebben alle vasten lasten en spaargeld op één gezamenlijke rekening. Verder hebben we allebei onze privé rekening waar we iedere maand allebei hetzelfde bedrag op houden staan. Hier kunnen we leuke dingen van doen etc. Hij werkt fulltime, ik parttime. We hebben samen een koophuis, hebben geregistreerd partnerschap en 2 dochters.

één jaar geleden

Het huidige huis had mijn man al gekocht voordat hij mij leerde kennen. Dus in dat geval betaal ik hem een x bedrag per maand, dit is ex electra maar inclusief vve bijdrage. Voor onze nieuwe woning en alle andere vaste lasten hebben we een gezamenlijke rekening. Daarbij betalen we nu ieder evenveel. We hebben een nieuwbouwhuis en zitten dus nog niet volledig aan de nieuwe hypotheek. Zodra we deze volledig betalen leggen we naar rato in. Ik iets minder als mijn man. Alleen “eigen” kosten betaal ik zelf, zoals telefoon abonnement en sporten. We hebben ieder een eigen spaar en een spaar voor de twins.

één jaar geleden

Wij hebben elk een eigen rekening waar ons salaris op wordt gestort. Elke maand maken we een gelijk bedrag over waar we de vaste lasten van betalen. De rest van het geld besteden we dus naar eigen keuze (we hebben ook elk nog een eigen spaarrekening). We verdienen ongeveer evenveel dus ik vind dit een fijne oplossing. (ik verdien met mijn kantoorbaan een stuk minder, maar met mijn eigen bedrijf erbij verdien ik evenveel en soms meer dan mijn man, die inkomsten wisselen per maand).

één jaar geleden

Het was lange tijd andersom, ik verdiende meer dan mijn partner die ziek thuis zat en daarvoor minder verdiende dan ik. Hij heeft toen een paar grote uitgaven willen/moeten doen, die heb ik betaald. Inmiddels verdienen we ongeveer hetzelfde (maar werkt hij 1 dag meer). Ik hou voornamelijk inzichtelijk wat we hebben. We maken beide hetzelfde bedrag over voor huur, verzekeringen etc. naar de huisrekening plus een beetje extra. Van onze eigen rekening betalen we boodschappen, hobby's, benzine etc. Daarnaast betaal ik meestal luiers, verzorgingsproducten kleding voor dochter (maar dat is mijn hobby 😜). Maar betaalt hij weer een gezamenlijk uitje of tankt hij mijn auto vol bijv. Maar het gaat hier niet op de weegschaal. We sparen nu hard voor een huis, al het geld wat overblijft aan het eind van de maand gaat naar onze 'gezamenlijke' spaarrekening, die gekoppeld is aan de rekening waar de meeste rente over wordt gegeven (of mijn rekening of de huisrekening).

één jaar geleden

Mijn man verdient ong 1000,- meer dan ik. We werken beide fulltime. Als hij naar z’n werk gaat, trekt hij de deur achter zit dicht. Als ik naar werk ga ben ik al weken bezig met oppas regelen etc. Ik doe al het huishouden (3 verdiepingen!), al het kook werk, boodschappen. Hij doet uiteraard veel voor ons kind maar hij heeft nooit eten voor haar klaar gemaakt, alleen gegeven. Na het eten staat hij op. En ruim ik erna nog alles op. Van de kinderstoel tot haar slabbertjes schoonmaken. Dus nee ik betaal aan niks mee. Ik ga niet 100% alles thuis doen en daarnaast nog mee betalen. Mannen die een ouderwetse rolverdeling willen, moeten ook de lasten hiervan dragen, niet alleen de vrouw. Overigens heeft mijn man nooit gezegd dit te willen, maar wanneer een man niet schoonmaakt en alles prima vindt en de vrouw het oppakt kom je automatisch in een ouderwetse rolverdeling terecht. Daarnaast had mijn man al een koopwoning die nooit van mij zal zijn dus ik betaal hier bewust niet aan mee. We sparen beide prima dus grote uitgaven bv vakanties doen we samen. Voor ons werkt dit trouwens perfect. We hebben nog nooit ruzie gehad of iets dergelijks om geld. We waarderen elkaar, we nemen elkaar vaak uit eten of kopen een cadeau voor elkaar. Dit is wat voor ons werkt.

één jaar geleden

Wij hebben sinds de aankoop van ons huis nog maar 1 rekening; alles gezamenlijk. Mijn partner verdiend meer, maar helpt ook zeker in het huishouden. Gunnen elkaar alles, dus ‘eigen’ aankopen of uitjes zijn prima. Ik vind het heerlijk, geen gedoe over bijdrage, wie wat betaalt, oid. Ik beheer de financiën en manlief vind het allemaal wel best zolang z’n pinpas werkt. :)

één jaar geleden

Wij verdienen allebei ongeveer even veel, maar gaat in de toekomst nog wel wat veranderen. Wij vinden de verdeling het meest eerlijk als we allebei evenveel 'zakgeld ' over houden om leuke dingen van te doen zonder elkaar. Dus we leggen allebei een deel van ons salaris in op de gezamenlijke rekening en houden dan allebei hetzelfde bedrag van ons salaris over dat op onze eigen rekening wordt gestort. Van de gezamenlijke betalen we alle vaste lasten, kosten voor kind, gezamenlijke uitjes/vakanties maar ook kleding/kapper etc. Van ons eigen zakgeld betalen we etentjes of weekendjes weg met vrienden zonder elkaar.

één jaar geleden

Wij betalen de vaste lasten naar rato. Ik vind het heel belangrijk om financieel onafhankelijk te kunnen zijn, ook als je er ooit onverhoopt alleen voor komt te staan. Ik werk iets minder dan mijn vriend, omdat ik meer tijd wil met de kleine. Maar ook dat is werken, dus betaalt hij meer zodat ik ook genoeg overhou. We sparen ieder apart en samen voor ons kind.

één jaar geleden

Niks, mijn vrouw betaald alles. Hebben er samen bewust voor gekozen dat ik thuis ben met ons zoontje. Dit omdat het werk wat ik deed en daarmee verdiende en wat we kwijt zouden zijn aan de opvang, bijna evenveel zou zijn. Meer dan de helft van mijn loon zou dan naar de opvang zijn gegaan en dat vonden we onzin

één jaar geleden

Wij hebben allebei onze eigen rekening waar loon op wordt betaald. Ik verdien een stuk meer dan mijn man, dus wij leggen een x percentage per maand in voor de gezamenlijke rekening, kosten en sparen, en dan houden we allebei een bedrag over op de eigen rekening voor het betalen van 'eigen' rekeningen en wat we kunnen gebruiken voor dingen van onszelf. Voor ons werkt dit perfect. We vinden wel dat alles van ons allebei is, en zo benaderen we het ook. Auto heb ik bijvoorbeeld gekocht en staat op mijn naam, maar is naar mijn mening net zo goed van mijn man. Onze inleg voor spaargeld gaat ook naar dezelfde spaarrekening toe van ons samen. Maar op deze manier hebben we ieder wel vrijheid om geld uit te geven aan onze eigen dingen.

één jaar geleden

De manier waarop je je vraag stelt laat bij mij alarmbellen rinkelen. Misschien is dat helemaal niet aan de orde, maar als ik jou was zou ik snel zorgen dat je financieel zelfstandig wordt. Je klinkt erg afhankelijk van je partner. Wellicht is dit topic ook je eerst stap om je zaakjes goed te gaan regelen. Mijn man en ik werken beide 4 dagen, ik verdien iets meer. We betalen onze gezamenlijke kosten naar rato. 1x per jaar ofzo kijken we of alles nog eerlijk verdeeld is. Overigens doen we niet moeilijk over een paar tientjes, als we beide maar ongeveer evenveel bijdragen/ overhouden voor onszelf/sparen.

één jaar geleden

Reactie op Ber22

De manier waarop je je vraag stelt laat bij mij alarmbellen rinkelen. Missc ...
Dag, ik was alleen beniewd naar. Wij betalen alles ook samen zoals huur, gas enz. Dus snap niet waarom je gelijk zo aan het rinkelen bent!

één jaar geleden

Klaar voor de meest bizarre regeling? Wij hebben elk onze eigen koopwoning en wonen officieel apart. Onze kosten zijn dubbel. De baby woont en verblijft op mijn adres. Hij werkt snachts dus het is handig dat hij op zijn adres gaat slapen. We zien elkaar savonds na mijn werk, koken en eten samen. Zijn woning wordt soms verhuurd in vakantieverhuur. Daarvan krijg ik de helft. Wanneer de woning verhuurd is, verblijft hij bij mij. Ik krijg maaltijdcheques van mijn werk en daarmee betalen we alle babyvoeding. We bestellen hellofresh, dit betaal ik. Hij vult de koelkast met (fris)drank en koopt alle extra's. Ook wanneer we uiteten gaan, neemt hij dit voor zijn rekening. (Wekelijks) We hebben geen gemeenschappelijke rekening. We sparen beiden evenveel voor de baby. Ik ontvang het kindergeld maar stort dit direct door naar haar rekening. De factuur van het kdv wordt gedeeld. De rest houden we niet in het oog. Ik bestel eens iets online, hij gaat eens iets halen in de winkel. Zal wel 50/50 zijn. We zitten er niet mee in en gaan het ook niet na. Het werkt zo al jaren goed, nu met de baby gaan we niets veranderen. Ik ben graag financieel onafhankelijk.