26 Reacties

één jaar geleden

Wij leggen ieder hetzelfde deel in op een aparte rekening. Sparen daarnaast nog samen en ieder zichzelf en nu ook een spaarrekening voor de kleine erbij

één jaar geleden

Alles op 1 hoop. En een vast bedrag naar de spaarrekeningen. Samen wonen, samen betalen.

één jaar geleden

Dag, ik was alleen beniewd naar. Wij betalen alles ook samen zoals huur, ga ...
Dat komt door je woordkeuze. Je betaald mee met je partner. Waarom betaald hij niet mee met jou? Waarom betalen jullie niet allebei mee? De jaren 50 zijn voorbij.

één jaar geleden

Wij hebben ieder een eigen rekening en een gezamenlijke. Alles is gewoon van ons samen. Maar in de praktijk werkt het vaak als volgt. Mijn man betaald eigelijk alles aan het huis (hypotheek, gas water etc) en ik de boodschappen en alles voor de kleine (kleding opvang ook voeding alles ). Ik werk minder ook minder kosten. Al hoewel ik niet goed ben in sparen met al die leuke kinderkleding. En ik betaal wel vaak de uitjes en vakantie oid. Maar eigelijk is het van ons samen..

één jaar geleden

Wij hebben beide eigen rekening en een gezamelijke. Eerst werkte ik meer en leverde wij beide deel van ons salaris in naar gezamelijke rekening. Ik iets minder omdat ik de boodschappen deed van mijn eigen rekening. Nu werk ik minder en hoef ik niet meer te leveren aan onze gezamelijke rekening en doe ik alleen de boodschappen. Mijn man is meer gaan verdienen.

één jaar geleden

Wij hebben beide onze eigen rekening. Ik spaar voor ons beide op mijn spaarrekening. Hij betaalt alle vaste lasten van het huis, onze verzekeringen en zijn eigen abonnementen. Wat hij over houdt maakt hij over en dat spaar ik. Ik betaal alles voor de kinderen, zoals kleding en voeding oid. En ik doe alle boodschappen, ik betaal de kinderopvang (deels dan he ;)) oid. Wat ik over hou spaar ik deels, en de rest doen we leuke dingen van. Ooit willen we nog wel een gezamenlijke rekening, maar voor nu werkt dit heel goed. Hij kan ten alle tijde kijken of ik niet iets raars doe met het gespaarde geld, en hij kan er op vertrouwen dat mochten we uit elkaar gaan dat ik hem gewoon de helft van het geld geef. 👍🏻