13 Reacties

één jaar geleden

Ja , papa Frans en ik Nederlands. Gaat erg goed , ze begrijpt bijna alles in beide talen

één jaar geleden

Nederlands en Fries ☺️ tot nu toe zegt ze alleen woordjes die in beide talen zouden kunnen maar ze begrijpt duidelijk wel instructies in beide talen, bijvoorbeeld mag ik je arm (bij aankleden) of schoenen aan begrijpt ze in beide talen terwijl dat toch wel verschillend klinkt

één jaar geleden

Hier ook Nederlands en Fries. Ik (mama) spreekt Nederlands en mijn partner (heit) spreekt Fries met hem. Daarnaast spreken familie leden Engels en Duits met hem. Hij snapt beide heel goed. Engels en Duits uiteraard niet maar dat hoort hij af en toe 😂

één jaar geleden

Ja Nederlands , maar ook de gebaren taal.

één jaar geleden

Ik vind het erg lastig en hoop dat het wel goed gaat. Wij wonen in Duitsland maar praten Nederlands en Engels met haar.

één jaar geleden

Ja, ik berbers en Nl en papa Nederlands ik doe voor haar ook soms tv in het Engels

één jaar geleden

Wij wonen sinds anderhalve maand in Duitsland. Thuis spreken we Nederlands, bij de gastouder wordt er Duits gepraat en verder praten we veel Engels met anderen als we er niet in het Duits uitkomen. Ik ben benieuwd wat onze dochter straks allemaal verstaat en kan spreken.

één jaar geleden

Ja voornamelijk Turks en Nederlands.

één jaar geleden

Hier ook Nederlands en Duits. Nederlands thuis en hij begint nu echt opeens veel woordjes te zeggen. Alles buitens huis is Duits. Dat begint nu ook echt te komen. Valt me op dat hij soms Duitse woordjes zegt als we thuis zijn en dan weet ik duidelijk dat hij t niet van ons heeft. Ik vind t echt wonderlijk die twee talen en ook wel spannend maar lijkt goed te gaan!

één jaar geleden

Wij doen Engels, Indonesisch en ook Nederlands. Engels gaat het makkelijkst voor haar merk ik, Indonesisch gaat ook prima en Nederlands is alleen maar: Lekker lekker 🫣 Ze heeft wel een voorkeur voor Engels merk ik

één jaar geleden

Hoofdtaal bij ons in huis in Engels, Nederlands doe ik dan met de kleine. Duits gebeurt bij de Kita en buiten. Hoop dat dit de goede manier is.

één jaar geleden

https://spotify.link/JXos16exADb Podcast tip: kletsheads. Gaat over meertaligheid bij kinderen

één jaar geleden

Reactie op Limonietje

https://spotify.link/JXos16exADb Podcast tip: kletsheads. Gaat over meerta ...
Thanks !! Interessant !!