11 Reacties
één jaar geleden
Hoi! Onze dochter ging ook pas met 9 maanden naar de opvang, omdat er toen eindelijk plek was. Ze is de eerste maand 1 dag in de week geweest en dit was voor haar erg lastig. Ze vond het ook helemaal niet leuk en ik vond het ook moeilijk om haar weg te brengen. Sinds ze 2 dagen gaat, gaat het veel makkelijker! Alleen niet als er alleen maar invallers op de groep staan… maar nooit verwacht dat het zo lastig zou gaan in het begin🙈
één jaar geleden
Ik heb mijn tweeling met 6 maanden voor het eerst naar de opvang gebracht ze gaan 1 dag in de week (geen plek voor meer dagen).
Mijn jongens zijn echt aan mij vast geplakt en we hebben de juffen hier over ingelicht, ze gaan hier goed mee om, ook als er stagiaires oid zijn.
Ik vond het zelf heel erg moeilijk om ze achter te laten, hierdoor werd het voor hun ook niet makkelijker wanneer ik wegging.
Ik mag ze niet meer brengen van mijn man (uitzondering daar gelaten) en dat werkt wel voor mij. Nog even lekker knuffelen voordat ze in de auto gaan en met een traantje terug lopen en aan het werk gaan.
Ik haal ze zo vroeg mogelijk op, dat wel 🙈
Ik zag net een foto waarop eentje aan het huilen was, dat gaat dan aan mijn hart, en wil ik ze het liefst direct ophalen. Maar ik weet ook wel dat ze goed voor ze zorgen.
één jaar geleden
Oh wat lijkt me dit heftig en moeilijk voor je. 😢 je weet dat je haar op een veilige plek achter laat met mensen die lief zijn voor haar, maar ook dat ze het moeilijk vind.. 💔
Bij onze gastouder was ook een meisje die 9 maanden was toen ze voor het eerst kwam en het heel moeilijk vond. Dat was dus niet mijn kind maar als ik haar zag met het brengen van mijn dochter brak mijn hart ook voor dat meisje. Het heeft ook best wel even geduurd, 2/3 maanden ofzo.
Maar, het ging wel beter met de tijd! Ik zag haar vrijdag weereens en ze was helemaal blij, lachen en in haar element. (Dat meisje is nu 1,5 ofzo).
Ik denk dat je het heel erg goed doet, wisselen inderdaad niet handig is nu en hopelijk gaat het beter met 2 dagen.
En ik heb dus geen tips uit eigen ervaring. Maar zelf zou het het blijven uitleggen. Dat doe ik bij mijn dochter (ook bijna 11 maanden nu) ook als wij bijv op visite gaan waar ze nog nooit is geweest, dan vertel ik wat ze kan verwachten. Ze snappen al meer dan je denkt!
Sterkte!
één jaar geleden
Reactie op KIEKSX
Hoi! Onze dochter ging ook pas met 9 maanden naar de opvang, omdat er toen ...
Fijn dat het bij jullie dochter beter gaat! Hoop bij ons binnenkort ook!
één jaar geleden
Oh wat lijkt me dit heftig en moeilijk voor je. 😢 je weet dat je haar op e ...
Dankjewel voor je lieve woorden! Ik hoop echt dat het snel beter zal worden!
één jaar geleden
Reactie op LeZaay
Ik heb mijn tweeling met 6 maanden voor het eerst naar de opvang gebracht z ...
Ja ik overweeg ook om haar door mijn man te laten brengen dat zou kunnen helpen heb ik van iemand gehoord dus wie weet scheelt dat.
één jaar geleden
Reactie op rianne123456
Ja ik overweeg ook om haar door mijn man te laten brengen dat zou kunnen he ...
Mannen (vooral die van mij) zijn daar vaak wat makkelijker is. Maar alleen doen als je je daar goed bij voelt. Ik wist dat het moest, want anders zou het nooit goed komen.
Heb ook even verhaal gehaald waarom kind 1 huilend op de foto stond, maar die vond zijn verjaardagsmuts niet leuk 🙃
één jaar geleden
Dochtertje is net 1 en gaat sinds ze 4,5 maand is 1 dag per week. Eigenlijk brengt mijn man haar altijd en ik haal haar op. Ik vind het wegbrengen heel moeilijk. Ze doet het daar goed maar ze slaapt en eet daar slecht. Ook zijn er vanwege problemen met personeel veel wisselende leidsters. Vanochtend heb ik haar weggebracht omdat man vroeg weg moest. Vond het heel moeilijk om haar achter te laten. Ze wilde ook echt bij mij blijven. Dus tips heb ik helaas niet. Wel denk ik dat ze echt wel gaat wennen. En ik zou dus man laten wegbrengen. Ik ga haar nu ook ophalen al omdat ik dat sippe kopje bij het achterlaten maar niet uit mijn hoofd kan zetten..
één jaar geleden
Nou ze is vandaag ziekjes en heeft net haar hele dagmenu uitgespuugd dus voor morgen heb ik haar al moeten afmelden 😣 zo schiet het natuurlijk niet op met wennen 😭
één jaar geleden
Reactie op rianne123456
Nou ze is vandaag ziekjes en heeft net haar hele dagmenu uitgespuugd dus vo ...
😔 Agossie, dat zul je altijd zien. Ben jij je net helemaal mentaal aan het voorbereiden, gebeurt zoiets..
Dan maar extra knuffelen morgen en genieten van jullie extra dagje 🥰
één jaar geleden
😔 Agossie, dat zul je altijd zien. Ben jij je net helemaal mentaal aan het ...
Ja dankje dat gaan we doen