14 Reacties

één jaar geleden

I feel you. Heel herkenbaar. Wij hebben ook een zoon die het liefst lekker zijn eigen weg gaat om de wereld te ontdekken. Zo af en toe wil hij wel eens meegaan dezelfde richting op, als hij in een goede bui is en niks hem afleidt. Anders gaat loopt hij gerust met vreemden mee. Het boeit hem ook totaal niet als wij de andere kant uit lopen en zelfs niet als wij uit beeld zijn 😅. Wij oefenen nu tijdens het uitlaten van de hond. We doen dit op een rustige plek waar hij kan leren dat hij mee moet lopen/fietsen. Dit gaat wel langzaam steeds beter, maar hij vindt de wereld gewoonweg te interessant denk ik. Hopelijk wordt het beter als hij wat meer gaat snappen en we hem uit kunnen leggen dat/waarom hij bij ons moet blijven.

één jaar geleden

Zo grappig mijn man en ik hadden het hier vanmiddag nog over. Onze zoon (ook 1.5) doet dus precies hetzelfde. Loopt de andere kant op, gaat zitten, huilen, stormt door de bosjes etc.. maar meelopen ho maar! De oudste deed dit wel "gewoon" rond deze leeftijd dus zal wel aan het karakter liggen ofzo denken wij..

één jaar geleden

Haha hier precies zo.. alsof je mijn zoontje beschrijft.

één jaar geleden

Mijn oudste deed dit ook met die leeftijd. Ze loopt pas sinds kort netjes mee eigenlijk (2.5jr) 🤣 en mijn jongste begint nu ook. Geen tips, wel herkenning.

één jaar geleden

Mijn dochter van 1,5 doet dit ook (en luistert buiten echt naar niets). Ik heb altijd gezegd dat ik m'n kind niet aan een 'hondenlijn' zou doen, maar nu begrijp ik al die ouders zo goed🙈

één jaar geleden

Haha, jup. Hij kan heel goed ons volgens maar hij kan ook zijn eigen weg willen gaan. Het helpt als er veel onbekende mensen zijn want dan volgt hij. Maar in de supermarkt zijn teveel afleidingen en gaat hij gewoon zijn eigen weg 😂

één jaar geleden

Onze meid loopt ook lekker haar eigen routes 😂 als het ergens druk is wil ze nog wel onze hand vasthouden, want dan vindt ze het wat spannend. Denk dat het vanzelf wel komt als ze wat ouder is en niet elk blaadje, takje, bordje meer interessant vindt! Wij hebben ook een fase gehad dat ze nergens in wou zitten, zoals buggy, autostoel en fietsstoel, maar dat wordt gelukkig steeds minder! Hopelijk bij jullie ook ☺️

één jaar geleden

Hier ook hetzelfde🤭 Fijn en leuk die herkenning!

één jaar geleden

Hier nog zo'n dreumes

één jaar geleden

Als ik naar de supermarkt ga, gaat hij in het karretje. Als ik nog naar een andere winkel moet gaat het karretje mee. Los in de winkel zou chaos worden denk ik. Als we gaan wandelen bepaalt hij meestal de route (naar de speeltuin!). Als ik daar echt geen trek in heb is het een hele discussie die meestal eindigt met dat ik em over mn schouder gooi en zo verder loop..

één jaar geleden

Hier loopt hij ook consequent de andere kant op. Ik volg hem meestal maar gewoon en zorg dat hij veilig is want hij ziet ook echt geen gevaar. Soms even meesturen de goede kant op als hij bijna een sloot in loopt (wat echt voor drama kan zorgen van hem want waarom mag dat niet?) Helaas ook geen tips hier.

één jaar geleden

Hier loopt hij wel mee maar wil nooit een hand geven 🤷‍♀️

één jaar geleden

Handje? “Neenee” 2 is toch pas nee…? Dus herkenning ook hier!

één jaar geleden

Hier een peuter die nog heel erg zijn eigen pad wil bepalen. Begon al als baby, en was ook zeker zo als dreumes. Wilde toen nooit aan de hand lopen, moest hem vaak met eten naar de wagen lokken, fietsen wilde hij dan wel. Je hebt een ondernemen mannetje met een sterke eigen wil. Gefeliciteerd;)