15 Reacties

één jaar geleden

Hier ook zijn naar Kind &’ gezin moeten gaan en ze weegt 9,300g en 74,5cm en ze zeiden dat ze onder het gemiddelde zit qua gewicht,groei, en hoofdomtrek. Onze meid weigert ook redelijk veel eten, maar we blijven het een paar keer aanbieden en omduur neemt ze het toch aan, bvb we wouden overstappen op groeimelk, ze moet dat echt nie hebben, maar geen enkele he. Dus voorlopig geven we haar nog nutrilon omneo majaa, omduur gaat ze toch geen voldoening meer hebben aan die pap en gaan we ook een probleem hebben.

één jaar geleden

Reactie op StephanieLiyana

Hier ook zijn naar Kind &’ gezin moeten gaan en ze weegt 9,300g en 74,5 ...
Hier weegt ze 9,2 kg en 75 cm en dat was helemaal prima!

één jaar geleden

Helaas geen tips meer veel herkenning, ze eet ook nog niet, krijgt flessen en dat is het. Ze is momenteel 74 cm & 7,9 kg. We hebben via de kinderarts een afspraak bij de diëtist vanmiddag, die gaat uitsluiten of ze nog wel genoeg voedingsstoffen binnen krijgt aangezien ze alleen nog melk drinkt. Dus helaas geen tips voor je, maar misschien krijgen we die vanmiddag wel dus als je wilt zou ik die vanmiddag wel kunnen delen met je als je dat fijn vind?

één jaar geleden

Mijn kleine meisje eet heel goed maar is ook klein van stuk: 70cm en 8 kilo. Cb zegt dat dit prima is

één jaar geleden

Het gewicht op zich zegt niet zo heel veel. Mijn zoontje is ook 1 en weegt 8 kilogram. Dat ze niet wil eten kan (op den duur) wel een worden. Maar mijn zoontje heeft wel ook echt moeten leren eten, die vond borstvoeding wel prima en op zich is dat het uiteraard ook, echter trok ik zoveel voedingen op een dag niet meer en de pepti wou hij net zo min. Wij hebben daarin volgehouden en geen alternatief gegeven. Dat lijkt best cru, maar ik kon echt niet meer die voedingen geven. We hebben hem steeds een week lang een soort groente aangeboden en pepti en uiteindelijk is hij toen steeds meer gaan eten (pepti drinkt hij alleen op de opvang, wil hij thuis nog steeds niet). Pastinaak, pompoen en zoete aardappel werkten het best, hij eet nu met de pot mee. Doperwtjes wil hij nog steeds niet veel van weten, moet wel heel erg gecamoufleerd worden. Hij eet nu vaak meer dan zijn zus van 6. Maar goed. Dit deden we alleen omdat het anders niet ging. Ik weet niet waarop je baseert dat ze niet genoeg groeit, maar ik zou me geen zorgen maken als ze zich verder gewoon goed ontwikkeld, dus lekker beweegt en of lekker brabbelt, gezellig contact maakt enz. Dan zou ik stug volhouden elke dag, in ieder geval een aantal dagen hetzelfde aanbieden, zodat ze kan wennen aan de smaak. En dan komt het waarschijnlijk vanzelf nog wel.

één jaar geleden

Hier hetzelfde probleem al een hele tijd helaas. Gepureerd of geprakt voedsel eet ze wel, maar wat harder eten is het gelijk al hoofd wegdraaien en huilen. Voornamelijk brood eten is een drama. Ik krijg het er nu in met speelgoed en het in de mond proppen maar toch. Potjes voeding en fruit eet ze heel goed. Op advies van het cb krijgt ze volle kwark ook, dit eet ze wel goed. Mijn dochter zit ook onder het gewicht. Een maand geleden bij het cb geweest en was ze 73 cm en 7,2 kilo. Over 3 weken moet ik terug komen voor een extra weegmoment om te kijken of ze is aangekomen en anders wordt ze doorgestuurd. Ik heb helaas geen tips, maar begrijp je zorgen. Ik zit er ook best mee, wat als het straks nog niet goed is?

één jaar geleden

Helaas geen tips meer veel herkenning, ze eet ook nog niet, krijgt flessen ...
Ja, graag . ik was bij de huisarts geweest en ze heeft mij gestuurd naar de kinderarts om diep te gaan. Ik ga een afspraak maken en zullen wij zien wat gaat hij zeggen!

één jaar geleden

Bedankt dames voor jullie reactie🙏🏻 Ik had bij de huisarts geweest en ze heeft tegen mij gezegd uk ga geen zorg maken maar ik ga jouw sturen naar de kinderarts om meer te volgen en te weten waardoor komt dat.

één jaar geleden

Ja, graag . ik was bij de huisarts geweest en ze heeft mij gestuurd naar de ...
Helaas geen verdere tips, we hebben hier nutrini gekregen zodat ze extra bij gaat komen

één jaar geleden

Wat is haar lengte? En volgt ze een lijntje qua groei, of buigt ze af? Wat een zorgen hè om het eten. Wat eet ze allemaal op een dag?

één jaar geleden

Reactie op StephanieLiyana

Hier ook zijn naar Kind &’ gezin moeten gaan en ze weegt 9,300g en 74,5 ...
Ik vind het raar dat kind en gezin zegt dat ze te weinig weegt. Ons meisje weegt 8,950kg en zat net iets onder het gemiddelde en ze is 77cm. Maar hebben ze helemaal geen probleem over gemaakt. Mij lijkt het dat je dochtertje haar gewicht wel goed zit. Of buigen haar groeilijnen af? Dan kan ik begrijpen dat ze er iets van zeggen.

één jaar geleden

Reactie op Love3

Wat is haar lengte? En volgt ze een lijntje qua groei, of buigt ze af? Wa ...
Ze is 8 kg en half, haar lente is 73,5 en de problemen dat ze is de tweede keer dat hoofdomtrek niet goed is deze keer is 43 en van 9 maanden naar een jaar ze is gewoon 500g bij gekomen en ze maken zorgen over haar hoofdomtrek het is onder de lijn de huisarts zegt dat ik moet geen zorgen maken tot 2 keer onder de lijn is maar ze heeft mij naar de kinderarts gestuurd op donderdag heb ik een afspraak ik hoop het dat alles goed zijn

één jaar geleden

Reactie op Nele N

Ik vind het raar dat kind en gezin zegt dat ze te weinig weegt. Ons meisje ...
Denk ook dat dit te maken heeft met de "verwachte lengte" van een kind. Onze zoontje was met 11 maanden 71cm (-1,8) en ze maken hier geen issue over want wij zijn oom qua lengte klein.

één jaar geleden

Reactie op Nele N

Ik vind het raar dat kind en gezin zegt dat ze te weinig weegt. Ons meisje ...
Ze kijken vooral naar de eigen lijn, is een baby geboren met 2500 gram is het logisch dat ze wat lichter zijn, maar is je baby geboren met 4000gram en dan is 8kg vrij licht. Zelfde met lengte, verschilt per kind.

één jaar geleden

Ik heb vandaag bij kinderarts geweest het was aks in orde geen zorgen behalve dat ze moet toch eten en ze heeft mij gezegd dat ik moet met melk stoppen gewoon 2 keer per dag geven niet meer dan 500ml per dag. En groenten en fruit geven zelf als ze wil niet maar zeker geen melk geven want ze weet dat op eide gaat melk drinken daarom wil ze niet eten en ik moet een tijd volgen wanner ga ik haar eten geven dan wordt een routine het gaat heel moeilijk zijn ik weet het al misschien met die tips kan ik andere mamas helpen om dat te proberen