18 Reacties

één jaar geleden

Ik zou even met een diëtist afspreken! Je krijgt 3 uur volledig vergoed via de verzekering. Je hebt dan ook geen eigen risico. Zelf net een heel fijn gesprek gehad!

één jaar geleden

Heeft hij misschien last van z’n tandjes?

één jaar geleden

Hier heb ik hetzelfde probleem.. ik krijg er geen hap groente of iets bij haar in.. ook ei enzo weigert ze.. Ik bek ook wel benieuwd naar tips

één jaar geleden

Hier ook, maar bij onze dochter komt het door kiezen. Is dat het misschien bij jou zoon ook het geval?

één jaar geleden

Hier ook. Al gaat fruit en kwark er wel in. Volgens mij komt het door tandjes.

één jaar geleden

Het kunnen tandjes zijn, maar het is ook een fase. Mijn dochter had dit met brood en avondeten. Niet willen eten en alles maar uitspugen of weggooien. Ik heb haar wat speelgoed gegeven tijdens het eten waardoor ze was afgeleid en dan at ze wel. Misschien is dat een tip? Inmiddels eet ze wel weer goed, maar dat heeft wel 2 maanden geduurd. Succes!

één jaar geleden

Dankjewel allemaal voor de tips! Ik probeer mijn zoon met van alles af te leiden, maar zie geen vooruitgang. Inderdaad, hij spuugt het gelijk weer uit. Brood en fruit gaat nog wel maar avondeten zit er niet in. Misschien komt het toch wel door tandjes. Als het langer uitblijft toch maar diëtiste bellen. Thanks!

één jaar geleden

Hier lopen we nog steeds tegen het probleem aan. Avondeten is een drama. Als ze ziet dat ze een potje krijgt dan werkt ze het zo naar binnen, maar als we zelf eten hebben gemaakt en we scheppen dat op dan begint de ellende al. Krijsen, krijsen en nog eens krijsen. We lopen al bij de kinderarts omdat ze weinig aankomt qua gewicht en we willen niet dat ze verder in de problemen komt. We weten echt niet hoe we het moeten aanpakken. We stoppen nu telkens een paar hapjes in de mond dat we haar echt vasthouden, maar dit is niet de goede manier. Heeft iemand tips voor ons? Het is echt een strijd telkens.

één jaar geleden

Reactie op NicoleS91

Hier lopen we nog steeds tegen het probleem aan. Avondeten is een drama. Al ...
En als je zelf gekookt eten pureert, en dan doet alsof het uit een potje komt?

één jaar geleden

Reactie op NicoleS91

Oef lastige situatie. Maar vasthouden en in de mond stoppen lijkt mij niet de manier. Zo krijgt het eten een negatieve lading. En dan wil ze helemaal niet meer eten. Onze dochter groeit ook niet goed, en eet ook geen warme maaltijd. Maar fruit, brood enz eet ze wel. Ze krijgt nog extra flessen om de calorieën te compenseren. Ze mag zelf bepalen of ze wel of niet eet, ze mag er mee spelen, ontdekken enz. En als ze het probeert zijn we mega blij. Schuift ze het weg, ook goed. Succes in deze lastige situatie.

één jaar geleden

Reactie op NicoleS91

Het kunnen tandjes zijn, maar het is ook een fase. Mijn dochter had dit met ...
Doe ik ook en dan gaat t goed naar binnen. Is ff niet anders.

één jaar geleden

Reactie op NicoleS91

Wat als je je eigen eten in het potje stopt en het gewoon uit de kast tevoorschijn haalt alsof het kant en klaar is? Onze dochter heeft ook tot 1 jaar enkel potjes willen eten. En uit het niks, wilt ze geen potjes meer en eet ze normaal. Wij bleven het elke keer neerleggen dat ze het kon pakken en intussen gaven we het potje met de lepel.

één jaar geleden

Hier ook zo'n fase het schijnt normaal te zijn rond deze leeftijd. Ze bewegen meer en zijn daardoor moe in de avond. Tenminste dat merken wij heel erg. Wij proberen nu overdag meer groenten aan te bieden doormiddel van Snackgroenten, soep of verstopt in een baksel. In de avond proberen we het wel en krijgt ze altijd yoghurt. Maar pff het is soms wat frustrerend.

één jaar geleden

Hier ook, fruit gaat redelijk. Maar de laatste tijd gaan brood en avondeten er bijna niet meer in

één jaar geleden

Reactie op SweetCherry

En als je zelf gekookt eten pureert, en dan doet alsof het uit een potje ko ...
Dat heb ik geprobeerd maar dat zijn 2 a 3 hapjes en dan is het klaar

één jaar geleden

Reactie op speters

Wat als je je eigen eten in het potje stopt en het gewoon uit de kast tevoo ...
Dat kan ik weleens proberen inderdaad want als ze ziet dat ik een potje uit de kast haal wordt ze al helemaal blij. Dus als ik dan vers eten opschep eens proberen of ze dan ook zo opeet. Als ze dan echt niet wil dan maar alsnog een potje geven. De kinderarts maakt zich zorgen over haar gewicht en nu moeten we urine van haar inleveren en ze moet bloedprikken. Zo sneu. Ik wil voorkomen dat ze verder onderzoeken gaan doen dus hoop daarom zo dat ze weer wil eten.

één jaar geleden

Reactie op NicoleS91

Dat kan ik weleens proberen inderdaad want als ze ziet dat ik een potje uit ...
Wij hebben afgelopen week ook bloed laten prikken. Hoe groot/zwaar is ze? Niks aan die zorgen. 😕

één jaar geleden

Reactie op Love3

Wij hebben afgelopen week ook bloed laten prikken. Hoe groot/zwaar is ze? N ...
Ze weegt nu 8,1 kilo en is 75 cm. Het probleem is dat ze maar 300 gram aankomt in 2 maanden tijd. Nee die zorgen zijn inderdaad niet leuk en vooral omdat ze nog zo klein is vind ik het zo moeilijk. Ze doet het verder hartstikke goed. Haar zusje kan ieder moment geboren worden dus die zorgen kunnen we er eigenlijk niet bij hebben.