45 Reacties
één jaar geleden
Mijn dochter is bijna 10 maanden en kon ook alleeen maar naar achter schuiven. Ik heb een tip gezien dat het hielp om als je op hun buik legt 1 been soort van dubbel te vouwen en dan hebben ze meer kracht om naar voren te gaan. Dit deed ik een paar keer en sindsdien kruipt ze zelf naar voren. Het leek alsof ze even dat steuntje nodig had om die stap te maken.
één jaar geleden
Reactie op rianne123456
Precies dat is hier ook!
Hier ook! Hij kan al heel goed klimmen en optrekken en wil graag staan. Kruipen zit niet in zijn planning 😂
één jaar geleden
Volgens mij hoeft een baby nog helemaal niet te kunnen kruipen bij 10 maanden. Het is gemiddeld, dus het kan ook langer duren. Het is belangrijker dat ze wel pogingen doen om op 1 of andere manier zich voort te bewegen. Als ze dat nog helemaal niet doen bij 10 maanden dan is het wel goed om in de gaten te houden. Dus maak elkaar vooral niet gek nu. Het zegt ook helemaal niks over hoe de verdere ontwikkeling van je kind gaat.
één jaar geleden
Hier ook niet hoor! Ze is van 1 mei en kruipt/loopt/tijgert eigenlijk niet.. bij het cb was het geen probleem omdat ze met haar fijne motoriek erg voorloopt, ze gaven aan dat ze zich maar op 1 ding tegelijk focussen.
één jaar geleden
Reactie op lize24
Hier kindje van 20 april (ik was 8 mei uitgerekend) en alleen nog achteruit ...
Hier inderdaad ook alleen achteruit buikschuiven..
één jaar geleden
Nope, hier ook nog niet. Enkel achteruit. En hij wordt kwaad als hij op zijn buik ligt 🙄
Ach ja, wij lopen ook rond. Het zal wel in orde komen 😉
één jaar geleden
Mijn zoontje tijgert achteruit (en heeft nu in de gaten dat je dus ook achteruit overal heen kunt) . Hij zit vaak op handen en knieen maar vindt het nog lastig wat hij dan met handen en benen moet doen.
Hij trekt zich nog nergens aan op. 🤔
één jaar geleden
Mijn zoontje is van 27 mei en doet dat ook niet. Gaat nergens heen en heeft nul interesse in kruipen of op de buik liggen. Maar hij kan zo 45 min op 1 plek op een kleed zitten spelen. Sinds gister probeert gaat ie wel staan in onze armen, dus ik denk dat hij het hele kruipen gaat overslaan en gelijk doorgaat voor staan en straks lopen.
En ach... ik maak me totaal niet druk. Er is er nooit 1 níet gaan lopen, hahaha
één jaar geleden
25 mei ook! Tijgert het hele huis door en komt daarbij steeds verder los van de grond. Het hangt er een beetje tussen in, ik merk namelijk ook dat hij graag wil kruipen en dingen op hoogte wil pakken/zich optrekken en zich frustreert als het niet lukt. Hij gromt dan en slaat met z’n handen op de grond 😂
In bed in z’n slaapzak gaat hij CONSTANT in de kruiphouding zitten maar uit bed lukt het hem niet haha
één jaar geleden
Reactie op Babymay22
25 mei ook! Tijgert het hele huis door en komt daarbij steeds verder los va ...
Hey wat Leuk!!
Hahaha dat grommen doet ons zoontje ook. Lijkt soms nog het geen woede-uitbarsting 😂