14 Reacties

één jaar geleden

Wordt hij wakker en krijg je hem weer vrij snel in slaap of voedt je hem? En hoe laat zijn zijn slaaptijden?

één jaar geleden

I feel you! Geen tips, wel hetzelfde probleem❤️

één jaar geleden

Hier ook al twee/drie maanden zo’n periode.. Maar hier is het wel echt een periode. Daarvoor sliep hij vaak wel door. Maar ook lang niet altijd. Ook nachten gehad dat hij 4-6 keer wakker was. Nu gelukkig vaak maar 1-2 keer. Het enige wat dan werkt is een fles geven met gewoon water of soms een beetje melk. Die drinkt hij zelf leeg en gaat dan weer verder slapen. Ben je al eens bij de huisarts geweest? Soms kijken die net even anders ernaar als het consultatiebureau. Verder betreft tips denk ik dat je alles al geprobeerd hebt zoals warmer/kouder aankleden, genoeg eten/drinken overdag, fles/beker water mee in bed, licht/donker op de kamer, meer/minder overdag slapen etc.

één jaar geleden

Dag mama, Je kan misschien eens snuggles and dreams opzoeken. Daar hebben ze al veel goeie gratis tips of ook cursussen dat je kan aankopen :) Veel succes!

één jaar geleden

Hier in t zelfde schuitje dus i feel you. Je bent niet alleen hierin. Ik probeer mezelf er maar gewoon aan over te geven. Het gaat vast een keertje over. Bij ons slaapt hij nu heel af en toe een nachtje bij m'n ouders zodat we even een goede nacht kunnen maken als ik er doorheen zit. Heb je iemand in je omgeving waarbij je zoon een nachtje kan slapen? 1 nacht kunnen doorslapen helpt natuurlijk niet long term, maar misschien helpt het je net even genoeg om dit af en toe te kunnen doen zo. Als je de drempel te hoog vind om je niet doorslapen kind bij iemand te brengen snap ik dat ook ❤️ zag er destijds ook tegen op.

één jaar geleden

Ik weet hoe je je voelt helaas hier hetzelfde! Zoontje heeft hooguit paar nachtjes in nu bijna anderhalf jaar tijd door geslapen!!😓 we hadden gehoopt toen ons zoontje uiteindelijk aan de neocate voeding zat dat het Miss verleden tijd zou zijn maar helaas! Nog steeds paar keer per nacht en ook vaak gevecht met naar bed brengen!! Het gaat s echt heel zwaar!! Gelukkig kunnen mijn vriend en ik het samen wel goed verdelen maar dan nog zijn we vaak beide wel echt gebroken!! Hoop snel op verandering dus hier helaas ook geen tips! Dus kom maar op met de gouden tip!!🙏🏻😳

één jaar geleden

Ik zou een slaapknuffel proberen... maar dat hebben jullie misschien al (Vtech is een goed merk)

één jaar geleden

Podcast liefde van een moeder helpt mij wel om het te begrijpen. Maar ik moet heel eerlijk zeggen dat ze bij mij gelukkig nooit (meer) zo vaak wakker wordt meestal 1 keer per nacht.

één jaar geleden

Mijn zoontje van 16 maanden wordt ook elke nacht nog meerdere keren wakker. Heeft nog nooit doorgeslapen. Hij krijgt nog borstvoeding, dus ik leg hem aan en dan slapen we samen verder. Ik accepteer het maar en zo ervaar ik het niet als enorm zwaar meer. Maar het lijkt me heeerlijk als ie eens een nachtje zou doorslapen! Sterkte! Helpt samen slapen misschien? Wat gebeurt er als hij wakker wordt en slaapt hij gauw verder?

één jaar geleden

Herkenbaar. Zoontje wordt ook nog elke nacht 1 tot 3 keer wakker. Vannacht zelfs elke 2 uur. Het enige wat helpt is een fles melk, maar hij drinkt vervolgens vaak maar een paar slokjes en slaapt verder.

één jaar geleden

Same ! Zoontje van 18 maanden ook nog meerdere keren per nacht huilen.. het is zwaar. Hij heeft in anderhalf jaar tijd misschien 3 nachten doorgeslapen. Wij brengen hem af en toe naar zijn oma om even een nachtje bij te slapen. Maar ik heb ook vaak de gedachte zou het zo fijn vinden als hij gewoon thuis kon slapen en we allemaal uitgerust wakker zouden kunnen worden.

één jaar geleden

Misschien zou je een slaapcoach kunnen vragen om hulp? Zij kijken naar heel veel verschillende aspecten waardoor slapen minder gaat en geven dan tips. Ik volg zelf bureauvanslaap op Instagram. Zij hebben (vind ik) wel fijne uitleg, filmpjes en adviesprogramma's etc

één jaar geleden

Ik lees hieronder met name slaapassociaties.. Ik heb nu meerdere keren slaaptrainingen toegepast. Grootste probleem met name in de nacht meerdere keren wakker worden: in slaap voeden. Is echt de associatie (geen idee of het bij de topicstarter ook zo is). Maar echt het kost even wat werk om die slaapassociatie eruit te krijgen. Hier in totaal 2 weken aan slaaptrainen en de associatie weghalen gedaan. En daarna ging alles goed. Het was voor mij ook makkelijker om m’n dochter aan de borst te leggen want ik was zo zo zo moe en ik kon weer slapen. Maar op de lange termijn was ik alleen maar moeier. Op een gegeven moment merkte ik dat ik niet goed sliep en dus niet vooruit ging met slapen als ik haar maar bij me bleef nemen. Dus toch volgehouden met het oefenen, en die kleine overwinningen gaven toch echt meer energie😆. Nu is ze 16 maanden en is er alweer even een slaapregressie/verlatingsangst bezig en heb ik haar weer in bed genomen (maar al heeeel lang geen nachtvoedingen meer hoor). En probeer vanaf vandaag weer de draad op te pakken met slaaptrainen. Back to basics als je het al eerder hebt geprobeerd. Hoe k*t ook. Heb me dan ook echt obsessief ingelezen en een hoop bij @cozybabysleep op Instagram vandaan! Deze mama had geen slaap dus ik moest wat😂 Hoop dat in deze topic wat mama’s en papa’s hier wat aan hebben!!❤️

één jaar geleden

Hier hetzelfde. De eerste helft van de nacht gaat goed bij ons, wordt dan eigenlijk niet wakker. Maar de 2e helft wel. Ik neem hem bij de 2e of 3e keer bij ons in bed want daarna slaapt hij wel door.. niet ideaal maar zo zijn we in elk geval ‘s ochtends allemaal goed uitgerust.