19 Reacties
één jaar geleden
Hier nog geen woordjes en alleen maar wat stapjes aan 2 handjes. CB zegt dat het allemaal wel komt omdat taalbegrip er wel zit en lopen in 4mdn tijd zooooveel kan veranderen. 4mdn is ook echt heel veel, vooral haar zichzelf laten zijn en dan komt het echt wel. Het zegt niks over later
één jaar geleden
Ik zou me echt geen zorgen maken, het lijkt alsof ze het hartstikke goed doet. En er is er nooit 1 blijven kruipen 😉
één jaar geleden
Hier 1 woordje en totaal geen intresse in lopen.
Ik maak me er echt niet druk om, ze doet het allemaal maar lekker op haar eigen tempo.
één jaar geleden
Mijn dochter van 14 maanden brabbelt een paar woordjes en loopt ook niet. Trekt zich ook niet op tot staan o.i.d., behalve in bad. Ik geniet juist heel erg van het kruipen, vind het zo schattig en duurt een stuk korter dan hoe lang ze straks gaat lopen, haha. Mijn man liep met 1,5 dus ik heb nog geduld tot november 😆
één jaar geleden
Hier een kindje van 14 maanden dat nog niet kruipt en ook niet loopt. Hij kletst er volop los, maar het zijn nog geen concrete woordjes (soms papa en mama). Hij doet het op zijn eigen tempo.
één jaar geleden
Onze zoon had hetzelfde, focus lag volledig op spraak en ook nu hij bijna 3 is, merk ik dat hij qua spraak verder is dan andere kinderen, maar motorisch niet. Hij liep pas met 18 maanden. Maakte ook nooit aanstalten maar kon het toen wel in 1x, net of hij had gewacht. Onze dochter van net 1 is juist veel meer gefocust op motoriek en loopt al een beetje los. Daarentegen praat ze amper.
Elk kindje is anders, het komt goed!
één jaar geleden
Mijn dochter is 14 maanden. Kan nu net zichzelf ergens aan optrekken en dan staan. Lopen gaat ook nog wel even duren. Ze is ook heel erg bezig met praten en leert elke week weer een nieuw woordje. Het komt vanzelf wel. Haar pushen heeft ook geen zin want daar is ze veel te eigenwijs voor
één jaar geleden
Grappig om te lezen dat jouw dochtertje dus al zoveel woordjes zegt! Hier is dus mijn zoontje loopt eind 10maanden maar zegt nog niet echt veel woorden! Ze zeiden tegen mij dus al van het is echt waar je kindje de focus op legt!!
Dus dat lees ik nu zo in jouw verhaal ook terug!! Zo verschillend dus ook met alle kindjes!
Komt allemaal vanzelf!🥰
één jaar geleden
Vooral niet druk om maken. Die van mij loopt niet en praat ook niet.
Toen ze 1 jaar oud was. Kon ze alleen nog maar rollen, ook niet zelf in zit komen e.d.
We lopen bij de fysiotherapeut.
Ze kruipt nu, trekt zichzelf op en zet pasjes langs de tafel of bank.
Het komt echt! En als je je zorgen maakt, neem contact op met een fysiotherapeut.
Mijn dochter is nu ruim 14 maanden oud.
één jaar geleden
Mijn zoontje rent al sinds 11 maanden, maar praat nog niet. Net andersom 🙃. Bij beide geen probleem lijkt me, het komt vanzelf wel!
één jaar geleden
Hier loopt onze zoon van 15 maand. Nog niet. Zijn neefje van 13 maand al wel.
Maar dat komt wel.
Wel klimt hij overal op… vermoeiend. Liever klimmen dan lopen. Hij loopt wel aan de hand maar kruipen is sneller.
Praten doet hij wel goed, maar de A klanken: papa, mama, dada, daar, namnam,…
CB is wel aan het pushen dat hij moet beginnen lopen, maar ik ben van mening dat elk kind zijn/haar tempo heeft,
één jaar geleden
Reactie op miss J1987
Hier loopt onze zoon van 15 maand. Nog niet. Zijn neefje van 13 maand al we ...
Precies komt vanzelf. Dat ze bij jou al zitten te pushen, hoe kun je ouders onzeker maken. Cb hier kijkt naar het van wiechen onderzoek. Als ze voor hun 18e maand lopen zeggen ze dat is vroeg
één jaar geleden
Reactie op miss J1987
Wat raar dat het CB zo aan het pushen is. Hij loopt echt wel op z'n 18e.😂 Eens hoor komt vanzelf! Die van mij gaat ook naar de 15 maanden en loopt ook nog niet. Klimmen indd wel heel veel 😂
één jaar geleden
Reactie op miss J1987
Oh wat vervelend dat ze zo doen, hier is ze morgen 15 maanden en loopt nog niet, zijn van de week bij cb geweest maar hier dus totaal het tegenovergestelde, ik vroeg ernaar en ik kreeg; ze gaat lopen als ze er zelf klaar voor is, als ze het met 20 maanden nog niet doen gaan we is verder kijken.
Zo zie je maar dat het echt overal zo anders is.