26 Reacties
één jaar geleden
Mijn zoontje is ook 13 maanden en nog geen nacht doorgeslapen. Wordt momenteel iedere 2 uur wakker. Je bent niet alleen mams 🩷
één jaar geleden
Je bent niet alleen. Hier ook een klein spook. Iedere nacht is anders. Soms elk uur wakker, maar kort, soms gewoon twee uur aan een stuk. Soms 1 keer wakker, heeeeel soms helemaal niet. Totaal geen peil op te trekken. Enige constante: elke morgen om 5 uur al wakker (dus ja hier ook voor ons 21 uur bedtijd meestal) Alle tips al geprobeerd, wij weten t echt niet meer… alles is een fase zeker. Maar tis fijn om te weten dat we niet de enige zijn.
één jaar geleden
Misschien een (schoonmaak) hulp inschakelen? En als ze niet slaapt werkt het bij ons om haar bij ons in bed te leggen. Sterkte!
één jaar geleden
Nope hier hetzelfde. Sterker nog, heeft nog nooit een nacht doorgeslapen. Hij is makkelijk te troosten in de nacht, maar moeten er wel uit. Wij hebben inmiddels hem maar in bed genomen.. vaak rond een uur of 2 wordt hij elk uur even wakker, geen zin om heen en weer te lopen dus dan leg ik hem bij ons in bed en slapen we door. Ben er niet super blij mee maar we kunnen die 2e helft van de nacht dan in elk geval doorslapen.. is dat misschien een optie?
één jaar geleden
Hier ook nog een nachtbraker. Ze heeft tussen de 3 en 6 maanden wel goede nachten gehad maar sindsdien is het iedere nacht feest. Het leek best wel weer de goede kant op te gaan maar helaas is het nu dat ze avonds absoluut niet wil slapen. Pas tegen 22.00 en we zijn dan al uren bezig. Dit trekt wel echt alle energie uit ons. Nu ze pas zo laat slaapt zijn de nachten wel iets beter maar nu we echt helemaal geen avond meer hebben had ik het toch liever andersom. Het huishouden schiet er hier ook best wel bij in. Gelukkig helpt man veel en doen we de noodzakelijke dingen zoals de was, stofzuigen en de wc’s maar verder… Nu de avonden ook zo onrustig zijn lukt normaal koken zelfs niet meer….
één jaar geleden
Onze kleine meid slaapt gelukkig heel goed 's nachts maar het combineren van alles vind ik ook lastig. Huishouden schiet er inderdaad vaak bij in omdat onze dochter heel actief is en ik haar geen seconde alleen kan laten. Probeer het huishouden wat los te laten en vooral te doen als mijn partner ook thuis is of wanneer ze slaapt maar dan heb ik er niet altijd zin in
één jaar geleden
Reactie op silverpeach
Nope hier hetzelfde. Sterker nog, heeft nog nooit een nacht doorgeslapen. H ...
Dit doen wij ook. Hij heeft een vanaf 3 maanden tot ongeveer 6 maanden goed geslapen. Maar sinds december/januari nief. Als hij eenmaal wakker is in zijn bed (paar uur na bedtijd), dan krikg je hem er niet meer ingelegd. Slaapt dan alleen in ons armen en inmiddels in ons bed, tussen ons is. Iets waarvan ik had gedacht nooit te doen maar ik kon niet meer en we waren zo uitgeput. Als hij tussen ons in ligt, slaapt hij beter en als hij wakker wordt, vaak wel makkelijk te sussen.
Niet per se positief voor onze relatie maar we zijn in ieder geval iets uitgeruster.
Verder gebeurt het vaak (gelukkig steeds minder) dat we hem overdag bezig moeten houden. Bij hem moeten zijn, anders is het huilen. Krijg daardoor weinig huishoudelijk werk gedaan en vooral het koken schiet erbij in. De nodige schoonmaak, dat doe ik wel (wanneer m'n man even oplet).
Hang in there. Onthoud, alles is een fase (ook als de fase lang duurt). Dat zeg ik ook altijd tegen mezelf.
één jaar geleden
Reactie op Koetje1
Hier ook nog een nachtbraker. Ze heeft tussen de 3 en 6 maanden wel goede n ...
De avonden voor jezelf is ook wel heel belangrijk inderdaad. Dat hebben we ook een tijdje niet gehad, maar dat is nu weer anders gelukkig. Maar dat is ook omdat ik hem al snel op schoot neem tegenwoordig.