23 Reacties
één jaar geleden
Hier hetzelfde hoor!
In de ochtend vaak 2-3 uur en in de middag 1-2 uur.
Zij slaapt s’nachts van 20:00 tot 06:00 in de ochtend en na een flesje op dat moment soms door tot 08:30
één jaar geleden
Wij hebben vanaf het begin af aan al wakker gemaakt ‘s ochtends na 1 uurtje. Daarna zijn we dat gaan inkorten naar nu 30/45 min. Dit met het idee dat het middagslaapje het langste blijft en er dan al ritme in zit. We luisteren wel naar hem hoor, als hij ziek is laten we hem wel langer liggen.
één jaar geleden
Hier is dat ook dat ochtend langer is. Hij heeft het gewoon nodig. Komt vanzelf dattie langer wakker kan blijven in ochtend. Middagslaapje is daardoor ook pas 14u ongeveer. Bij jullie gok ik ook? Als je overgaat naar 1 slaapje is die toch ook na de lunch en dus eerder? Komt vanzelf dattie dat volhoudt denk ik dan :-)
één jaar geleden
Hier vaak ook :) ik laat het maar gaan, hij zal het nodig hebben. Straks houden ze het vanzelf langer vol. Als ze 1 slaapje hebben, gaan ze vaak rond 12 a half 1 naar bed (althans als ik bij vriendinnen kijk) en dat wordt dan vanzelf ietsje later zodra ze het beter volhouden.
één jaar geleden
Reactie op Mamarie22
Hier is dat ook dat ochtend langer is. Hij heeft het gewoon nodig. Komt van ...
Ja inderdaad rond 14 uur. Hij slaapt alleen nu nog steeds en ligt er vanaf 9 uur in.. houd voor de middagslaap meestal drie uur wakker tijd aan vanaf het moment dat hij zo wakker wordt. Wil wel dat zijn middagslaap niet later dan 17 uur is
één jaar geleden
Waarom zou het erg zijn? Voor de meeste kindjes werkt kort ochtendslaapje en langere middagdut. Maar er zijn ook altijd kinderen bij wie het net wat anders gaat. Ik volg mijn kindje in haar slaapjes en maak haar niet wakker, meestal slaapt zij langer in de ochtend dan in de middag. Uiteindelijk kunnen ze steeds langer wakker blijven en verschuift het slaapje vanzelf richting de middag (als ze overgaan op 1 slaapje)
één jaar geleden
Onze zoon van 13 maanden doet dit ook! Vanochtend ook weer 1,5-2 uur en in de middag dan een uurtje. Ik zou zeggen, niks mis mee. Hij heeft soms wel een dag dat hij smiddags helemaal niet wilde slapen (heel af en toe). Kan ook aan andere dingen liggen, tandjes, regeldag etc. Ook word hij soms in zijn dutje na 45min even wakker, gaat rechtop zitten voor 5min en gaat dan weer liggen. Ik heb dus wel het idee dat het een beetje aan het veranderen is, maar tegen die tijd geen zorgen maken. Slapen is zo anders per kindje, als jou ukkie gewoon vrolijk en uitgerust is, is het allemaal ok ❤️