18 Reacties
één jaar geleden
Herkenbaar! Hier een kleine jongen die ook zegt: neeehee Dexx neenee. En dan mij uitdagend aankijkt. Lachen als ik zeg dat het niet mag, of ogen dicht doen. Ik pak hem nu soms maar vast bij zijn arm dan kijkt hij wel beetje onder de indruk maar of het echt binnekomt.... soms moet ik ook wel stiekem beetje lachen om zijn ondeugende streken maar soms pfff.. geen tips helaas maar wel herkenbaar
één jaar geleden
Ze herhalen om te kijken of het nog steeds niet mag, want misschien mag het nu opeens wel, herhalen herhalen herhalen. Zo weet ze op den duur wel dat in jouw aanwezigheid nooit mag en zal ze het niet meer doen, maar geldt dat ook als je even uit zicht bent of wanneer ze bij iemand anders is, dat weet ze niet en zal ze waarschijnlijk ook uittesten.
één jaar geleden
Ik denk veel herhalen idd! Rustig maar duidelijk zeggen wat niet mag. En als je kind niet zelf stopt, haar zelf uit de situatie/plek halen, zodat ze het niet meer kan doen. Straffen heeft geen zin (kindje is sowieso nog heel jong) maar werkt vaak ook niet.
Wat vaak beter werkt (bij oudere kindjes) positief gedrag belonen en als ze iets doen wat niet mag: niet alleen zeggen wat niet mag (en waarom), maar ook ee alternatief geven wat wel mag of wat je wel graag wil zien.
Is allemaal makkelijker gezegd dan gedaan, vooral als je echt even moe/gefrustreerd bent. Is ook niet erg als het een keer niet lukt.
één jaar geleden
Ik herken trouwens ook dat je stiekem best moet lachen om wat ze allemaal uitproberen en hun ondeugende acties. Soms best een opgave om je dan in te houden😁
één jaar geleden
Hier momenteel ook af en toe ten einde raad wat te doen met ons ondeugende onderkende mandje!! Probeert ons duidelijk uit van binnen moet ik er wel om lachen maar wel pittig vind ik deze fase weer
één jaar geleden
Jij praat blijkbaar over mijn dochter 🤣 soms negeren helpt hier maar op sommige dingen jij kan niet negeren dus duidelijk zeggen dat ze mag niet te doen maar blijft toch het doen en als iets pakt bijvoorbeeld haar beker van water druppelt het op de grond ik paak het direct 🤷🏻♀️
één jaar geleden
Hier ook zo'n tantetje die je beschrijft. Ik veel momenten negeer ik haar, maar als ze echt de grens over gaat dan zeg ik duidelijk en streng nee en pak ik haar op en zet ik haar ergens anders neer... soms wel tig keren achter elkaar, maar heel boos worden heeft hier geen enkele zin want ze gaat gewoon lachen 😬
één jaar geleden
Ik denk dat het idd een kwestie van herhalen is. Je echt uitlachen kunnen ze nog niet op deze leeftijd, kindjes lachen uit ongemak omdat ze niet goed weten wat ze met de situatie aan moeten. Als ons zoontje iets doet wat niet mag, probeer ik hem te laten zien wat wel mag, dat helpt hier vaak wel
één jaar geleden
Hier helpt het wel om d'r in de gang te zetten en zeggen dat ze niet lief is als ze dat doet. Ze mag weer terug komen als ze wel weer lief is. (En dan ook echt goed knuffelen en vertellen dat ze weer heel lief is) Ze vindt de gang ook echt niet leuk dus vertellen waarom het niet mag en dreigen met de gang als ze het nog een keertje doet helpt hier vaak wel al.
één jaar geleden
Onze dochter is snel hetzelfde..alles is precies een spelletje voor haar. Als ze echt niet luistert na regelmatig te zeggen dat iets niet mag, zet ik haar in de hoek zonder iets te zeggen. Ze begint dan direct te huilen en beseft dat ze iets fout heeft gedaan. Als ze stopt met huilen kijkt ze mij meestal aan en vraag ik ga je braaf zijn? En dan knikt ze meestal ja en mag ze eruit. (Staat er nooit langer dan 1min in denk ik) maar werkt hier wel.
één jaar geleden
Ik volg. Mijn dochter is precies hetzelfde op dit moment, ik vind het zo lastig om er mee om te gaan. Mijn geduld wordt echt op de proef gesteld en die heb ik al niet.
Ze heeft ook echt driftbuien en woede uitbarstingen waarbij ze alles in de ronde gooit en zichzelf extra pijn doet, in de zin van zich op de grond laten vallen, met haar hoofd telkens tegen de deur of tafel aan stoten, om maar aandacht te krijgen.
En alles is momenteel ook nee. Als ze iets niet wil dan is het gelijk: nee nee nee en probeert ze zich los te wurmen.
Aankleden, verschonen, tanden poetsen etc is ook drama want stil liggen wil ze niet en zodra ze de tandenborstel ziet draait ze zich snel op haar buik.
En inderdaad overal aantrekken, kasten en deurtjes openmaken. Ze is heel nieuwsgierig, wil echt alles mee krijgen en zo'n sterke eigen wil. Ik heb soms het idee dat ze over mij heen loopt want ik vind het moeilijk om met zulk gedrag om te gaan.
één jaar geleden
Wat betreft het opentrekken van lades of kastjes. Mij is laatst getipt om 1 lade en/of kastje te kiezen welke je kind wel mag opentrekken om mee te spelen (en daar dus geen spullen in leggen die niet voor je kind zijn). Dan kunnen ze toch dingen ontdekken/uitproberen en is er geen strijd over. Misschien is het interessante er dan ook wel sneller vanaf en stopt het vanzelf. Weet alleen nog niet of het echt werkt. Moet het zelf ook nog uitproberen.
één jaar geleden
Herkenbaar 🫠 ik lees ook even mee. Want wat een draakje is het soms. Mijn geduld word zo hard op de proef gesteld.
MOD
één jaar geleden
Wat betreft het opentrekken van lades of kastjes. Mij is laatst getipt om 1 ...
Ja dit werkt! Er zijn hier wat kasten dicht met beveiliging, maar de la met plastic opbergbakjes kan open en daar speelt hij regelmatig mee en de andere kasten die ook open kunnen laat hij eigenlijk altijd met rust. Soms doet hij de kast nog open met pannen en dan speelt hij even met de deksels. Ik heb daardoor eigenlijk nooit problemen met hem in de keuken.