22 Reacties
6 maanden geleden
Onze zoon doet dit ook sinds een maand of 2. Het begint inmiddels weer iets beter te worden. Strijd ervan maken helpt niks en wordt het alleen maar heel ongezellig van aan tafel. Dus wij geven hem elke dag een bordje eten en wil hij eten dan eet hij en krijgt hij hier ook een compliment voor. Eet hij niet? Ook prima dan maar niet.
6 maanden geleden
Onze zoon doet dit ook sinds een maand of 2. Het begint inmiddels weer iets ...
Dankjewel voor je reactie! Fijn dat het daar beter wordt. Ik ga er ook geen strijd van maken, mijn man wilt het helaas anders doen en irriteert zich al snel merk ik. 😕 ik heb echt geduld en als ze niet wilt dan niet, toetje eet ze dan weer wel ( yoghurt) iedergeval iets binnen..
6 maanden geleden
Wij hier net een paar weken uit die fase! Dan groeien ze meestal niet zo hard, en ze zullen zichzelf niet uithongeren :) vaker kleine beetjes aanbieden, en een spelletje ervan maken hielp hier heel goed! Mijn man werd ook soms boos, maar uiteindelijk losgelaten en je kan ze toch niet dwingen...
Vliegtuigje, treintje, en zelfs geprobeerd;
"Geef maar een kusje, geef maar een lik, en nu bijten!!" En dan heel hard juichen 😂😂 nu eet ze weer als normaal gelukkig:)
6 maanden geleden
Reactie op Jessyx
Dankjewel voor je reactie! Fijn dat het daar beter wordt. Ik ga er ook geen ...
Hahaha hier exact tzelfde... Soms zijn die mannen maar onhandig 🫣
6 maanden geleden
Hier hetzelfde hoor. Duurt denk ik al wel een half jaar. Vooral groenten gaan er lastig in. Heb me er heel lang druk om kunnen maken, maar heb het los gelaten. Elke avond krijgt hij een bordje eten. En als hij niet eet, dan niet. Als wij klaar zijn ruimen we de boel op en dan is het klaar.
5 maanden geleden
Hoort er gewoon bij, geen stress. Je kan nog proberen om groente als tussendoor eerder op de dag aan te bieden. Prima als ze yoghurt eet.
Wij gaven onze dochter wel eens brood voor het slapengaan, maar dat is ze daarna gaan "gebruiken" om het slapengaan uit te stellen. Dus daar zijn we mee gestopt. We eten aan tafel en als ze niks meer wil eten, dan is het eetmoment klaar. Zolang ze overdag genoeg eet, gaat ze er niet dood aan :)
5 maanden geleden
Hier ook maar 3 hapjes want ze had geen zin. Normaal eet ze supergoed. Ik heb het zo gelaten en ze heeft gewoon doorgeslapen
5 maanden geleden
Dat is hier al heel lang. Avondeten wil ze nooit echt hebben, paar hapjes en dan is het klaar. Lust ook weinig, potjes eet ze ook nauwelijks op. Geef haar vaak ook niets anders . Ze krijgt nog wel vaak een "noontje" voor het slapen gaan dus dan heeft ze nog wel iets gehad.
Al het andere eet ze wel heel goed
5 maanden geleden
Het hoort erbij, maar niks forceren! Niet dwingen tot een hapje, niet boos worden etc dat maak het veel erger. Laat je man kijken naar de insta of site van Kidsvoeding en samenlereneten.nl. Staan goede tips op!
5 maanden geleden
Hier ook waardeloos met avondeten. Eet overdag wel goed z’n brood en fruit. En hij krijgt met naar bed gaan nog een fles van 120/150. Dus ik laat het los
5 maanden geleden
Reactie op Jessyx
Gelukkig overdag wel! We moeten het inderdaad maar los laten… komt weer wel ...
Ja zo is het ook, maar kan wel lastig zijn als je ziet dat je kindje niet wilt eten
5 maanden geleden
Bij ons gaat het sinds 2 dagen goed. Ze wil zelf eten, maar niet bij ons aan tafel. Ze wil graag aan de salontafel tafel zitten op haar peuterstoeltje en we hebben een bordje voor haar gekocht aangezien ze niet uit een bakje wil eten en telkens onze borden wilde hebben.
Nu eet ze heel rustig haar bordje leeg aan tafel, helaas dan niet de eettafel, en op haar stoeltje. Ik denk dat ze een stukje zelfstandigheid nodig heeft/had. Misschien een tip?