9 Reacties

één jaar geleden

Mijn dochter heeft er tot haar 3,5 jaar chronisch, chronisch middenoorontsteking/vocht mee gezeten.. gehoor was echt niet meer oké. Wij zijn naar universitair ziekenhuis gegaan, amandelen, poliepen eruit en buisjes. Nu geen ooronstekingen meer en we komen van 2 wekelijks. De ene opgelost de andere drong zich al aan.. alles geprobeerd, ten einde raad, vocht ging er ‘niet’ uit. Hier een wondermiddel maar aan 15 maanden hebben wij het nog even laten aanslepen, ik zou een een NKO bezoeken mocht je dat nog niet gedaan hebben. Veel moed 😘

één jaar geleden

Over de poliepen kan ik helaas niets zeggen. Ons zoontje (19-5) heeft in de afgelopen 5 maanden al 6x een dubbele oorontsteking gehad. Die houden vaak 2/2,5 week aan. Het vocht in de oren komt door de oorontsteking, zolang het trommelvlies niet ‘scheurt’ gaat dat vocht niet zichtbaar verdwijnen. De buis van eustachius moet dit afvoeren. Buiten nurofen & paracetamol kan je helaas niet veel doen. Als het gaan om een enkele oorontsteking schrijft de huisarts geen antibiotica voor. Als het een dubbele oorontsteking betreft, kan je om antibiotica vragen. Geen garantie dat dit werkt, want met een virale infectie werkt antibiotica niet 😔😫 Welke volgende stappen wil je weten? Als dit de eerste keer een oorontsteking is, zijn er verder geen vervolg stappen ten opzichten van weer beter worden 😘🤗

één jaar geleden

Simpele tip, maar zorgt wel voor verlichting van de druk op de oren: schuif een paar grote boeken onder het hoofdeinde van het bedje, zodat het bedje een beetje scheef staat en ze niet plat ligt. Dit helpt echt heel erg goed qua drukpijn in de oren.

één jaar geleden

Bedankt voor jullie info en tips. 🙏 Na onderzoek bij KNO ARTS te horen gekregen dat het vocht al zo goed als weg is dankzij 1 week antibiotica en de neusdruppels die ze nu reeds 1 maand krijgt. We blijven de druppels nu nog toedienen en over een aantal weken weer controle bij kno.

één jaar geleden

Reactie op mvroegh

Over de poliepen kan ik helaas niets zeggen. Ons zoontje (19-5) heeft in ...
Bedankt voor je uitleg, erg welkom. Ik had inderdaad schrik dat de volgende stap al direct een ingreep zou moeten zijn…

één jaar geleden

Reactie op mvroegh

Bedankt voor je uitleg, erg welkom. Ik had inderdaad schrik dat de volgende stap al direct een ingreep zou moeten zijn…

één jaar geleden

Reactie op mvroegh

één jaar geleden

Reactie op Eendje32

Bedankt voor je uitleg, erg welkom. Ik had inderdaad schrik dat de volgende ...
Snap ik helemaal! Zeker niet perse nodig. Fijn dat het vocht al zo goed als weg is na de week antibiotica! Hopelijk blijft het gewoon allemaal goed lopen 🤗

één jaar geleden

Mijn kindje laat nog steeds merken dat haar oren vervelend doen, vooral als ze op bed staat en dan zichzelf laat vallen. Het is een spelletje dat ze leuk vindt hihi maar door dat vallen lijkt ze last te hebben van die druk, dan kijkt ze naar mij zovan auw en legt ze haar hand net boven haar oor of aan haar oor. We hebben deze week weer een afspraak bij de KNO-arts, maar eerlijk gezegd maak ik me best zorgen. Ik ben bang dat er in de toekomst problemen met haar gehoor kunnen ontstaan. Heeft iemand tips of ervaringen? Het duurt nu ook al een tijdje, en momenteel krijgt ze alleen neusdruppels voor die vergrote poliepen. Zijn er ook natuurlijke remedies?