11 Reacties
één jaar geleden
Ik heb in een podcast gehoord dat dit eigenlijk pas vanaf anderhalf een ding is. Is een aflevering van de opvoedcast over zindelijkheid. Waarmee ik niet wil zeggen dat zij de wijsheid in pacht hebben maar heel eerlijk vind ik het wel even goed zo die kleintjes moeten al zoveel
één jaar geleden
Wij zetten onze zoon vaak na een slaapje op het potje omdat hij zo vaak tijdens of echt vlak na het verschonen plast als hij wakker word. Soms zit er een plas in en soms niet. Het is geen moeten, maar lijkt me voor hem ook gewoon lekkerder om langer in een droge luier te zitten. En hij is altijd super blij om erop te zitten. Ik hoop zo om al een soort positieve associatie te creëren met het potje.
één jaar geleden
Ik had ook van alles gelezen en geluisterd. Maar ik ben geen moeder die elk uur dr kind op de pot zet
Bij de oudste zijn we echt te vroeg begonnen. (met 1,5jr) toen het op een gegeven moment los gelaten. Ze doet het echt alleen wanneer zij er zin in heeft.
Sowieso houd ik mn jongste nu niet op de pot, de oudste bleef braaf zitten.
één jaar geleden
Ik vind het een jaar is nog te vroeg voor potje! Ze snappen dat niet en zelf ze kunnen niet hun eigen controleren wanneer moeten pipi of kaka doen
één jaar geleden
Vroeger en in andere landen waren / zijn kinderen vaak al met 1,5 jaar zindelijk. Ik wil beginnen zodra ze kan lopen. Met mijn zoon gestart rond zn 2e verjaardag en hij was heel snel zindelijk, het is wel belangrijk dat ze het interessant vinden om op het potje te zitten
één jaar geleden
Reactie op etos
Ja wij zijn al begonnen 4 dagen na de geboorte. Na elk slaapje doet ze een ...
Wauw! Handig. Hoe hebben jullie dat gedaan? Hoe kon je zien of ze moet plassen/poepen? Poepen zie ik vaak pas wanneer hij al aan het persen is, dan is het al te laat 🤣
één jaar geleden
Hier begonnen met 3 maanden zodat het minder een ‘ding’ is. Vanaf 10 maanden merk je dat ze het echt beginnen te begrijpen, veel droge luiers en zetten hem erop tijdens de luier verwisseling (zoon 4-5 keer per dag). Soms ook op de wc tussen de benen en doet daar ook altijd iets.
We gebruiken gebaren waardoor hij laat weten dat hij moet poepen, dan moeten we snel zijn (binnen 2 min op t potje) anders is t toch in de luier maar gaat meer om connectie lichaam dan echt zindelijk moeten zijn.
één jaar geleden
Reactie op silverpeach
Wauw! Handig. Hoe hebben jullie dat gedaan? Hoe kon je zien of ze moet plas ...
Hier ook tot nu altijd te laat. Zo zag ik ze eens drukken, liep ik met haar naar het potje en trapte ik recht in een strontje 🤦♀️
Plasjes is denk ik kwestie van blijven zitten en wachten tot t komt op een fijne manier. Het wachten wordt nu steeds korter, soms vrijwel direct resultaat.
één jaar geleden
Hier met de middelste nog bezig, hij begint zich nu druk te maken om natte luiers. Interesseerde hem eerder helemaal niet, dus op het potje zetten ging niet. Hij is bijna 2,5, zie wel hoe het loopt nu. Mijn dochter was 15 maand toen ze direct een hekel had aan vieze luiers, die was daarna snel zindelijk, voordat ze 1,5 was dag en nacht. Ik zie wel hoe het gaat met de middelste. Hij is nu net 1 maar taalt er nog niet naar. Als ik hem schoon uit bed haal, zet ik hem er even op, als hij wil. Nog geen resultaat.