18 Reacties

één jaar geleden

Ik volg even. Wij geven nu elke middag een flesje gewone halfvolle melk op aanrader van het consultatiebureau. Ik heb niets gehoord over 300 ml… Hij drinkt nu namelijk met gemak nog 3 flessen van 210 leeg waarvan in de middag dus koemelk. 🥲

één jaar geleden

Ik twijfelde nu ook, maar volgens mij ben ik bij mijn eerdere kinderen 'gewoon' overgestapt. Kan me niet herinneren dat het lastig was ofzo. En mijn jongste zoontje krijgt ook nog 'teveel' melk, maar ik volg hem daarin. Blijkbaar heeft ie het nodig, of behoefte aan. Zolang hij ook maar goed eet..

één jaar geleden

Ja wellicht beginnen met in de middag halfvolle melk om te kijken hoe hij daarop reageert ? En anders sochtends halfvolle melk een beetje opwarmen ? Daar denk ik nu even aan

één jaar geleden

Reactie op romee1983

Ja wellicht beginnen met in de middag halfvolle melk om te kijken hoe hij d ...
Wij warmen het inderdaad ook even op in de magnetron! Moet zeggen dat hij het meteen goed dronk dus we zouden ook helemaal over kunnen stappen naar koemelk maar ik wim eerst de pot voeding die er nog staat even opmaken haha.

één jaar geleden

Wij zitten precies met hetzelfde, dus ik lees ook even mee..

één jaar geleden

Wij hebben de ochtendfles er in één keer afgehaald en een bekertje halfvolle melk gegeven met een broodje. Onze zoon vond dit prima. Hij krijgt nog wel een fles voor hij naar bed gaat, maar dit willen we binnenkort vervangen door warme melk. Hij eet genoeg overdag. 😊

één jaar geleden

Nou ik heb net melk geprobeerd en dat vond hij lekker! Ik begin morgenochtend maar met een fles halfvolle melk opgewarmd. En als dat goed gaat sochtends koude melk.

één jaar geleden

Hier gewoon gelijk over gegaan. En ze drinkt het gewoon!

één jaar geleden

Maar we geven nu altijd de fles aan hem dus zonder dat hij het zelf pakt. Dat kan hij nog niet. Moet ik dan gewoon liggend koude melk geven of gewoon een glaasje bij zijn boterham?

één jaar geleden

Gaf sochtends altijd 180 en Savonds 210 ml maar nu zegt dus het CB nog maar 300 ml melk per dag

één jaar geleden

Reactie op romee1983

Gaf sochtends altijd 180 en Savonds 210 ml maar nu zegt dus het CB nog maar ...
Bij ons zeiden ze op het CB niet dat de kinderen maar 300 ml ‘mogen’, maar dat ze voldoende hebben aan 300. Ik vat dat op dat het niet erg is als het meer is.

één jaar geleden

Reactie op HannahCJ

Ik volg even. Wij geven nu elke middag een flesje gewone halfvolle melk op ...
Bij ons ook nog drie flessen op een dag, 2 van 180 en 1 van 240. Ze eet goed en we bieden voldoende eten aan maar ze wil duidelijk de fles. Ik heb een van de flessen wel vervangen door alpro groeimelk maar we komen nog niet van het aantal flessen af. Aan de ene kant heb ik ook de opmerking van het consultatiebureau in gedachten en zou ook wel chill zijn om van die dure melk af te zijn haha, aan de andere kant denk ik ze zal het zelf ook wel weten wat ze wil

één jaar geleden

Te veel melk boven de 300 cc, kan schadelijk zijn voor de nieren van een baby/dreumus . I.v.m de hoeveelheid eiwitten en zout ook zou het lichaam het ijzergehalte niet goed op pijl kunnen houden .

één jaar geleden

Bij ons zij het CB met 7 maanden al dag we de kv mochten gaan minderen naar 500ml per dag. Nu geven we nog maar flesjes van 120ml. Sinds dit weekend 2 flessen per dag. Over 2 weken wordt ze 1. Geef ik haar 180, drinkt ze ook op. Maar geef ik haar 120, dan merk ik in honger signalen geen verschil.

één jaar geleden

Hier idem bij CB, ochtend fles KV eraf gehaald en nu de avond fles nog vervangen voor halfvolle melk, enige wat ik me afvraag is dat ze njet altijd het warme eten goed op eet. Ene keer vind ze het lekker en eet ze portie op en andere keer njet, als de KV dan ook nog wegvalt vraag ik me inderdaad af of ze snachrs niet wakker wordt van de honger

één jaar geleden

Reactie op lize24

Bij ons ook nog drie flessen op een dag, 2 van 180 en 1 van 240. Ze eet goe ...
Hier precies hetzelfde en een hele goede eter! Ik zit er echt mee want ze wil nu ook 's nachts de fles weer terwijl ze ook al 4 boterhammen eet plus warm plus fruit en yoghurt overdag. Maar ze is ook net 1 dus misschien een groeispurtje?

één jaar geleden

Reactie op syllie.w

Hier idem bij CB, ochtend fles KV eraf gehaald en nu de avond fles nog verv ...
Wat geef je haar nu in de ochtend voor drinken? Hij kan nog niet zelfstandig een flesje drinken dus dan halfvolle melk in de fles ?

één jaar geleden

Reactie op romee1983

Wat geef je haar nu in de ochtend voor drinken? Hij kan nog niet zelfstandi ...
Ik geef haar nu water of thee maar je kunt zeker ook gewone melk in de fles doen.