18 Reacties
één jaar geleden
Heey, ik werk 3 dagen als onderwijsassistent in het voortgezet speciaal onderwijs. Ik doe dit met plezier, maar zou niet meer willen werken. Mijn dochter gaat op woensdag naar de kinderopvang op donderdag is ze bij mijn schoonouders en op vrijdag is ze bij mijn ouders.
één jaar geleden
Ik werk als shopmanager bij een juwelier. 4 dagen in de week, 28uur. Op dinsdag gaat onze dochter naar de opvang, donderdag passen mijn ouders op en vrijdag&zaterdag is papadag.
Vind t op sommige momenten best veel 4 dagen vooral met de gebroken nachten maar ik haal erg veel plezier uit mijn werk en gun mijn ouders en papa ook hun dagen met de kleine meid ☺️
één jaar geleden
Ik werk als marketing en communicatiemedewerker bij een installatiebedrijf in de tuinbouw. Ik eerk 3 dagen en was best wel ambitieus en het werk stond altijd echt hoog. Maar heb gemerkt dat ik het moederschap zo ontzettend leuk vind, dat ik eigenlijk liever thuis zou zijn deze eerste jaren, had dat noooit achter mijzelf gedacht. Ik zou niet fulltime willen werk🙈
één jaar geleden
Ik werk 3 dagen als directiesecretaresse bij de overheid voor hooggeplaatste ambtenaren. Veel verantwoordelijkheid ook op mijn vrije dagen. Maar ik vind het heerlijk om met mijn hoofd ook met hele andere dingen bezig te zijn dan met 3 kids thuis. Even mezelf zijn is voor mij heel belangrijk om een leukere moeder te zijn. Ik kan niet thuis zitten, dan komen na een maand echt de muren op me af. Wel ben ik van 28naar 21(in praktijk 24 uur) uur gegaan en dat voelt ook wel echt als de max. Maar ik houdt van mijn heerlijke job!
één jaar geleden
Ik werk 20 uur in de week als huishoudelijk hulp. Ik werk ook alleen de schooltijden zeg maar. Mijn dochter van bijna 6 breng ik naar school, en mijn zoontje is of bij mijn ouders, bij papa, bij mijn schoonmoeder of de opvang. Op vrijdag standaard vrij. Ik vind het fijn hoor parttime maar ik vind het alsnog pittig. Na het werk gelijk weer volop bezig met de kinderen tot ‘s avonds. Verder wel heel fijn deze mogelijkheid te hebben.
één jaar geleden
Ik werk 3 dagen als verpleegkundige in het ziekenhuis. Sinds 2 maanden uit de onregelmatigheid en de regelmatigheid in!
één jaar geleden
Ik werk drie dagen in de week als marketeer. Toen ik 1 kindje had werkte ik vier dagen, maar nu de verlofregeling aantrekkelijker is geworden ben ik teruggegaan naar 3 dagen.
Daarnaast heb ik een eigen bedrijf waar ik in de avonden en het weekend aan werk, dat is bij elkaar ook nog zo'n 6-8 uur per week.
Bevalt erg goed! Zou niet meer fulltime willen werken, maar zou ook absoluut niet helemaal willen stoppen. Dit is een mooie middenweg.
één jaar geleden
Ik werk 27 uur (drie dagen en nog een beetje savonds / weekend) als inhoudelijk leidinggevende bij een grote zorg instelling. Ik ben blij dat ik vier dagen in de week thuis ben en zou dit niet willen missen, maar ik vind het soms ook ingewikkeld. Het is soms moeilijk werkafspraak te plannen, want drie dagen zijn gauw gevuld. Ik voel me soms niet flexibel als collega en dat vind ik rot. Ik mis ook wel echt een flink stuk salaris van toen ik nog fulltime werkte. Meer die hetzelfde ervaren?
één jaar geleden
Ik werk 32 uur als Order Manager bij een software bedrijf.
Werkte al een paar jaar 36 uur (1x per 2 weken een dag vrij). Maar werk sinds de komst van onze kleine man 32 uur en dat bevalt erg goed.
Mijn man werkt maandag t/m donderdag + zondag.
Dus vrijdag en zaterdag zijn wij met zijn 3tjes. En zondag is het mamadag.
Daarnaast nog een eigen bedrijf als fotograaf met wisselende uren per week. Maar de meeste fotoshoots en bruiloften worden vooruit gepland, dus goed te combineren.
Kleine man gaat 2 dagen naar de opvang en is 2 dagen bij oma.
Heb qua werk wel te maken met maand- en kwartaalafsluitingen wat enige flexibiliteit en overwerk vraagt maar het bevalt goed zo.
één jaar geleden
Reactie op Stroopwafels
Ik werk 27 uur (drie dagen en nog een beetje savonds / weekend) als inhoude ...
Heel herkenbaar!
Het went vanzelf en ik mis zelf ook de flexibiliteit die ik voorheen wel had maar ze groeien al zo snel op. Dat wil ik echt voor geen goud missen.
Sommige dagen is het super ingewikkeld om alles in te plannen en af te krijgen. Maar wat niet af komt ligt er daarna ook nog wel ;) En anders jammer dan denk ik dan, heel cliché maar deze tijd komt nooit meer terug 💙
Al is de balans tussen werk en privé soms lastig te vinden.
één jaar geleden
Herkenbaar @stroopwafels. Ik werk als senior adviseur voor een overheidsinstelling. Ik werk 27 uur en ik vind het heerlijk om tijd met mijn dochter te kunnen besteden. Op werk heb ik eigenlijk teveel taken voor 27 uur dus loop daar achter de feiten aan. Ook qua salaris is het een groot verschil tov mijn eerdere 36 uur.
MOD
één jaar geleden
Ik ben van 32 uur werken naar 16 uur gegaan bij een ander bedrijf. Eerst werkte ik in een groothandel als administratief medewerker en nu werk ik als medewerker bij de xenos. Ik had iets nodig wat mij leuk leek naast het moeder zijn en al merk ik het in mijn salaris, ik vind het heerlijk zo.
één jaar geleden
Ik was 24 uur adviseur in de ouderenzorg. Helaas wegbezuinigd... Op zoek naar een nieuwe uitdaging. Nu een maand thuis, maar kijk er echt naar uit weer aan het werk te kunnen!
één jaar geleden
Ik heb een contract van 32 uur maar werk nog tot volgend jaar augustus 24 uur verdeeld over 3 dagen. 1 dag per week neem ik ouderschapsverlof op. Ons zoontje gaat 2 dagen per week naar de opvang en 1 dag naar oma en verder ben ik lekker bij hem😍 als ik volgend jaar 4 dagen ga werken dan vangt mijn man die dag op en gaat hij 1 dag minder werken.
één jaar geleden
Ik werk als assistent bewindvoerder 32 uur. Dochter gaat 3 dagen naar de opvang, 1 dag naar oma en de woensdags heb ik met haar. Mijn man is donderdags vrij, maar dan is onze dochter dus bij de gastouder en heeft hij lekker een dag voor zichzelf. Ik vind dat best moeilijk want dat mis ook wel.
Mijn man werkt om de week op de zaterdags en is dan de woensdags vrij dus om de week samen de woensdagen vrij. Hij neemt dan alsnog veel tijd voor zichzelf en dan zit ik alsnog het merendeels van de dag met haar inclusief de zaterdag.
Ik vind 1 dag in de week prima om thuis te zijn met haar al vind ik het best moeilijk om zo'n dag door te komen. Ik vind het niet zo leuk om met haar thuis te zitten, kan niet wachten tot ze iets ouder is.