18 Reacties

één jaar geleden

Mn zoontje slaapt in zo'n peuterbed en is ook 19 maanden en dit gaat prima.

één jaar geleden

Reactie op Mamavane1

Mn zoontje slaapt in zo'n peuterbed en is ook 19 maanden en dit gaat prima. ...
Hoe heb je de overstap gemaakt? Heb je tips? 🙏

één jaar geleden

Reactie op embeetjex

Hoe heb je de overstap gemaakt? Heb je tips? 🙏
Doordat we gingen verhuizen en er iets stuk was gegaan aan het ledikant ben ik overgegaan. Hij moest eerst ff wennen maar ging vrij snel goed paar x gerust gesteld en wat speelgoed mee gegeven.

één jaar geleden

Reactie op Mamavane1

Doordat we gingen verhuizen en er iets stuk was gegaan aan het ledikant ben ...
En slaapt hij dan ook al onder een dekbed? Of nog wel in slaapzak?

één jaar geleden

Met onze oudste dochter zijn we over gestapt toen ze net 2 was. Dit ging echt helemaal prima. Eerste week kwam ze er niet uit. Daarna kwam ze er alleen 's ochtends uit als ze wakker was. We merkten aan haar dat ze het ledikant zelf niet meer leuk vond. Ze is ook groot!

één jaar geleden

Ik volg even! Dragen de kindjes die in een peuterend slapen dan nog wel een slaapzak, of al een dekbedje? En dus geen gespook ‘s nachts?

één jaar geleden

Hier hebben we al vanaf dat ze 1 is een vloerbed. Nog wel slaapzakje maar ik overweeg ook al een kussen te kopen want ze slaapt vaak bij ons en pikt iedere keer mijn kussen in

één jaar geleden

Reactie op MamavanVajèn

En slaapt hij dan ook al onder een dekbed? Of nog wel in slaapzak?
Eigenlijk toen die kon lopen dus ook rond die tijd gewisseld van slaapzak naar dek bed 2 maand later zo iets en dat gaat goed.

één jaar geleden

Reactie op Mamavane1

Eigenlijk toen die kon lopen dus ook rond die tijd gewisseld van slaapzak n ...
Oh top! Onze kleine gaat wel van links naar rechts en boven onder in z’n bed… deed die van jou dat ook? Ben bang dat een dekbed dan nog niet handig is? Hij is nu 19 maanden maar wel een vroege met alles.

één jaar geleden

Ik sprak mijn schoonzus en die zei dat je beter een gewoon bed kan kopen. Ik denk dat ik liever een peuterbed heb. Wat vinden jullie? Ik vind een gewoon bed nog wel heel groot en ze kunnen best tot een jaar of 4 denk ik in een peuterbed. Hebben jullie nog voors en tegens voor een peuterbed of gewoon 90x200 bed?

één jaar geleden

Reactie op MamavanVajèn

Ik sprak mijn schoonzus en die zei dat je beter een gewoon bed kan kopen. I ...
Mijn oudste kreeg ook een peuterbed. Vond een eenpersoon bed nog beetje spannend met eruit vallen enzo. Volgend jaar word ze 4 en dan krijgt ze een eenpersoons bed, dan gaat de jongste in het peuterbed.

één jaar geleden

Vandaag het peuterbed in elkaar gezet. Dochter heeft er vanmiddag heerlijk in geslapen en ligt nu ook vanaf half 8 al heerlijk te slapen. Ik ben benieuwd hoe de nacht gaat. Het ledikantje staat ook nog op haar kamer dus ze mag kiezen. Dit doen we denk ik nog een paar dagen en dan gaat het ledikantje naar zolder voor als er eventueel ooit een tweede komt. Ik ben benieuwd hoe het verder gaat.

één jaar geleden

Reactie op MamavanVajèn

Vandaag het peuterbed in elkaar gezet. Dochter heeft er vanmiddag heerlijk ...
Spannend. Hoe is de nacht gegaan?

één jaar geleden

Spannend. Hoe is de nacht gegaan?
Goed ze was 10 voor 6 wakker en snapte nog niet dat ze haar eigen bed uit kan nu en begon dus te huilen. Zelf ben ik ziek dus dacht mijn man een schop te geven, maar die was al aan het werk 😅. Ze heeft super lekker geslapen.

één jaar geleden

Reactie op MamavanVajèn

Goed ze was 10 voor 6 wakker en snapte nog niet dat ze haar eigen bed uit k ...
Super!! Hier was het toen op het begin ook. Later begrijpen ze dat ze er wel zelf uit kunnen.

één jaar geleden

Mijn dochter hebben we rond 16 maanden over gedaan naar een peuterbedje. Wij hebben ervoor gekozen om eerst een maand haar op haar ledikant matras op de grond te leggen en te kijken hoe dit ging. In het ledikantje sliep ze namelijk tegen de randen aan. Dit ging super. Enkel de eerste dagen twee keer op de grond gerold maar vanwege dik kleed sliep ze gewoon verder. Haar deze keren terug gelegd waarna ze rustig verder sliep. Nu slaapt ze vanaf 17 maanden in een peuterbedje op haar nieuwe kamer (vanwege komst zusje). Ze vind het zelf helemaal prima en kan er lekker zelf inklimmen. Ze is er nog nooit uitgekomen. Op haar kamer staat verschillend speelgoed binnen handbereik maar hier lijkt ze niks om te geven. Ze pakt wel de knuffels op als ze uit bed vallen maar verder is ze in die drie maanden nog geen enkele keer uit bed gekomen.

één jaar geleden

Reactie op Jamyyy

Mijn dochter hebben we rond 16 maanden over gedaan naar een peuterbedje. Wi ...
Wat goed! En dan dus geen slaapzakje meer aan, enkel een pyjama?

één jaar geleden

Ze slaapt nog wel in een slaapzakje. Deze ligt in haar bedje en gaat ze als het ware in liggen. Dan doet ze haar armpjes erdoorheen en rotsen wij hem dicht. Doen hem vaak ook in haar bed weer uit.