34 Reacties
één jaar geleden
Elin kijkt graag naar Kleine Bheem op Netflix. Dat zetten we zeker niet elke dag op, af en toe eens. Soms is ze erdoor geboeid en op andere momenten is ze na twee minuten al met iets aan het spelen.
Wanneer papa voetbal kijkt, kijkt ze af en toe mee. Vooral als ze moe is eigenlijk.
één jaar geleden
Hier hooguit 2x per week 10 minuten ofzo. Meestal vind ik het niet nodig, genoeg andere dingen om mee te vermaken, maar soms is het toch even handig om de handen vrij te hebben en als hij zich verder even niet kan vermaken
één jaar geleden
Bij ons is het Juf Roos of Bing, meer niet. En het heeft ook geen vast moment eigenlijk, de ene dag heeft hij de behoefte om even rustig bij je te komen zitten en dan een filmpje aan en de andere dag komt het helemaal niet voor. Moet wel zeggen dat ik er ook niet méga moeilijk in ben hoor..
Zolang het educatief is vind ik het goed!
één jaar geleden
Hier hooguit 2x per week 10 minuten ofzo. Meestal vind ik het niet nodig, g ...
Ohja en hij vind Peppa pig leuk om te kijken
één jaar geleden
Elke ochtend tik tak en Bumba. Alles bij elkaar is dat misschien 10 minuutjes.
één jaar geleden
Ons zoontje kijkt graag juf Roos, Engelse Sesamstraat filmpjes (een filmpje van Elmo is favoriet) of Dancing Fruit Salad.
Hij mag dit even kijken als ik echt even mijn handen vrij moet hebben, of als hij niet meer het geduld heeft om aan tafel te zitten tijdens het eten (maar ook niet zelf wil spelen) als wij nog aan het eten zijn.
Gaat misschien om 20 minuutjes per dag.
Ik ben er niet zo moeilijk in. Het zijn veel filmpjes met muziek, dus het staat soms ook op de achtergrond op terwijl hij aan het spelen is, dan vindt hij het leuk om naar de muziek te luisteren (hij wordt er oprecht rustiger van, terwijl hij 9 van de 10 keer niet eens naar het scherm kijkt).
één jaar geleden
Reactie op Liz899
Ik ben er redelijk strikt in maar echt geen schermtijd hier, en dat hoop ik ...
Ik ook.
één jaar geleden
Echt verschillend.. wanneer ik veel te doen heb (ik werk thuis) en sommige dagen moet ik echt veel in het huishouden doen, laat ik haar zeker minimaal een uur tv kijken.. als het niet langer is.. vindt het erg knap dat ze zo een concentratie vermogen heeft.. maar dan moet ik wel.. ze volgt me namelijk de hele dag en eist veel aandacht op..
En soms kijkt ze echt dagen/weken geen tv, omdat het dan niet “nodig” is. En sws voor het slapen gaan geen tv, echt alleen in de ochtend.
één jaar geleden
Hier ook helemaal geen schermtijd. Laatst een ouderavond gehad van het kdv over bodymap en ook daar kwam weer uit (op basis van veel onderzoek) dat schermtijd echt niet goed is voor de ontwikkeling van je kind. Ze moeten bewegen en zichzelf en de wereld ontdekken.
één jaar geleden
Reactie op Lisanne-90
Hier ook helemaal geen schermtijd. Laatst een ouderavond gehad van het kdv ...
Hierbij bedoel ik natuurlijk niet dat 10 minuten ofzo schadelijk is ofzo. En iedereen moet het helemaal zelf weten.
Ik wilde hier alleen mee zeggen waar ik mijn keuze voor geen schermtijd op heb gebaseerd.
één jaar geleden
Hier eigenlijk helemaal geen schermtijd en ben er best strikt in. We kijken zelf ook geen tv als de kleine er is en probeer mobiel gebruik ook te beperken. Het enige wat we doen is af en toe video bellen met vriendinnen, oma en opa of papa als hij veel aan het werk is. Nu is de 2e opkomst en ik denk dat het dan misschien een ander verhaal wordt. Dan zal de jongste misschien toch wat mee kijken en misschien lukt het wel om het dan ook te beperken.
één jaar geleden
Hier staat Bing regelmatig aan. Als hij aan het uitbuiken is na zijn fles of na het eten. Oh en tijdens de luier verschonen wilt het ook nog wel eens helpen. Verder staat ie hier niet aan
één jaar geleden
Hier vrijwel niet. Ik heb de televisie overdag nooit aanstaan, ook niet voor de kleine kwam. Hij kijkt soms met papa wat op Youtube. Dan zit mijn man achter de pc en dan vind hij het fantastisch om op schoot te zitten. En bij oma kijkt hij af en toe 10 a 15 minuten iets maar verder vrijwel niet.
Maar onze kleine man kan zichzelf heel goed vermaken en heeft veel bewegingsvrijheid in huis dus hij heeft er ook geen behoefte aan. In de kinderstoel of op schoot is het even leuk maar als hij vrij kan bewegen kijkt hij er niet naar om eigenlijk.