34 Reacties
één jaar geleden
Wij rondom etenstijd regelmatig, dan is het spitsuur en heel fijn dat de kleine ff kwartiertje nergens heengaat in de kinderstoel :)
één jaar geleden
Af en toe zit ze bij papa op de bank en kijken ze samen treinfilmpjes want daar wordt ze rustig van, maar dat is na 5 minuten ook wel klaar. Echt actief tv kijken doet ze nog niet. Wel af en toe een filmpje op youtube bij mij op schoot maar dat heeft ze met een paar minuten ook alweer gezien.
één jaar geleden
Wij hebben geen schermtijd🙈. Geen tv of mobiel. Ook niet bij onze ouder(s). Ik vind het juist zo leuk om te zien hoe ze zich zelf vermaakt. Wij hebben ook beperkt met speelgoed (echt alleen educatieve speelgoed). Wij bieden niet alle speelgoed elke dag aan ivm prikkels. Als je te veel speelgoed geeft dan zijn ze snel uitgekeken en kunnen ze overprikkeld raken. We bieden bijv een toren met ringen aan en als ze er klaar mee is dan geven we weer een liedjes boek. Het komt ook voor dat ze haar zelf niet kan vermaken dan is het even kijken naar hoe ik haar aandacht op iets ander kan krijgen.
één jaar geleden
Reactie op RuthvdBruggen
Wij rondom etenstijd regelmatig, dan is het spitsuur en heel fijn dat de kl ...
Hier ook. Als wij gaan eten gaat de kleine even mölang of peppa pig kijken. Of als hij niet lekker is, dan wil hij het liefst op schoot hangen en tv kijken.
één jaar geleden
Reactie op Lisanne-90
Hier ook helemaal geen schermtijd. Laatst een ouderavond gehad van het kdv ...
Maar het een hoeft het ander niet uit te sluiten denk ik.
Wij zetten soms (niet elke dag) 1 of 2 afleveringen van Bumba aan, waar onze dochter overigens vrij snel haar interesse ook weer in verliest, en daarnaast beweegt en ontdekt ze ook heel veel.
De tv staat hier wel vaak aan op wielrennen. Dat krijgt ze wel mee, maar ze kijkt niet echt dan.
één jaar geleden
Reactie op Lisanne-90
Hierbij bedoel ik natuurlijk niet dat 10 minuten ofzo schadelijk is ofzo. E ...
Oh ik lees nu ook deze reactie van je :)
één jaar geleden
Reactie op SweetCherry
Hier ook. Als wij gaan eten gaat de kleine even mölang of peppa pig kijken. ...
Ik vind Mohlang zelf ook best grappig soms 🤣
één jaar geleden
Wij doen tiktak aan als we gaan nagelknippen, verder eigenlijk alleen als we echt even "oppas" nodig hebben omdat we zelf bijv ziek zijn
één jaar geleden
Reactie op BijnaMama85
Ik vind Mohlang zelf ook best grappig soms 🤣
Ik ook! Peppa pig ook. Man had laatst zijn eten laten aanbranden omdat hij peppa pig keek 🤣
één jaar geleden
Hier ook geen schermpjes willen we zo lang mogelijk volhouden. Bij mijn dochter tot 2 jaar volgehouden en die mag nu soms op de tv (en nooit op telefoon laat staan tablet) peppa pig kijken, nooit langer dan een half uurtje. Wij volgen hiermee de adviezen van de WHO vanaf 2 jaar voor het eerst mogen ze het maar dan kort en nooit alleen.
één jaar geleden
Reactie op SweetCherry
Ik ook! Peppa pig ook. Man had laatst zijn eten laten aanbranden omdat hij ...
🤣