11 Reacties
één jaar geleden
Ik doe al 7 jaar op gebroken nachten 😬. Wat mij helpt is mijn mindset veranderen... niet continu denken aan hoe moe ik ben, hoe slecht ik geslapen heb, hoe slecht mijn kind slaapt etc. Maar focussen op wat goed gaat en wat leuk is.. Ik probeer overdag qua eten en drinken mee te draaien in het ritme van de kinderen. Dus ook sochtends fruit eten en smiddags een kleine snack. Drink veel water tussendoor. Smiddags heb ik vaak echt een energie tip. Dan heb ik echt even suiker nodig merk ik🙊 en drink ik een lekker zoet glas ranja.
Verder probeer ik juist bezig te blijven. Zolang ik wat aan het doen ben merk ik minder dat ik moe ben. Zodra ik ga zitten en vooral als ik mijn telefoon pak om even dom te scrollen overvalt de vermoeidheid mij echt enorm..
één jaar geleden
Ik doe al 7 jaar op gebroken nachten 😬. Wat mij helpt is mijn mindset vera ...
Dat doe ik dus ook precies hetzelfde als jij! Lekker bezig blijven. Ben ook dol op m'n werk en merk er dan ook niks van als ik lekker aan het werk ben of huishouden etc. Maar als ik met de kleine aan het spelen ben en dan zijn nogal wat uren per dag aangezien hij niet alleen kan spelen voel ik mij dus zo trillerig en snap niet waar het vandaan komt. Ook oorsuis. Allemaal vage klachten dus was benieuwd of dat van slaap te kort kwam. Bij mij is t glas ook altijd half vol dus daar ligt het niet aan :) Dankje voor je tips!
één jaar geleden
Reactie op Joleintje
Dat doe ik dus ook precies hetzelfde als jij! Lekker bezig blijven. Ben ook ...
Misschien geen goeie tip maar een keer een nachtje ergens anders slapen? Lekker in een hotel in de buurt of bij je ouders? Even een avondje voor jezelf en een goeie nacht slapen!
één jaar geleden
Ik probeer overdag regelmatig nog even wat bij te tanken. Als ik alleen de boys heb en die toevallig tegelijk moe zijn, of ik onderhandel met de middelste dat we iets leuks s middags gaan doen als hij s ochtends meegaat dutje doen. Meestal werkt dat wel. Nu met de vakantie lastig, omdat de oudste ook thuis is... Na een week merk ik het echt al! Blij als vanaf volgende week mijn man ook vakantie heeft. Kan ik ook weer bijslapen 😅
één jaar geleden
Ik denk dat altijd doorgaan en aan staan op dat moment wel fijn is omdat je de vermoeidheid niet voelt, maar dat het op de lange termijn juist opbreekt. Juist even een dutje mee doen (als je eventueel andere kind dat toelaat) is op de lange termijn beter. Ik heb na t dutje van mijn zoontje en mij weer nieuwe energie en merk dat als ik die oversla, ik me aan t einde van de week veel slechter voel.