16 Reacties
één jaar geleden
Hi Sophie,
Wij hadden ook met onze zoon dat hij niet wou slapen, tot zeker 10,5 maand niet. Het brak ons zo op, dat om op een gegeven moment het CB heb gebeld voor een doorverwijzing naar de kinderarts. Deze heeft hem volledig gescreend en hij kon niets vinden. Daarna is een verpleegkundige van het CB bij ons thuis geweest en heeft geholpen met tips voor het slapen. 3 avonden mee bezig geweest en toen sliep hij door.
Dus mijn tip; benader het consultatiebureau eens of zij je hiermee kunnen helpen.
Hopelijk heb je er wat aan.
Succes!
één jaar geleden
Podcast van liefde van een moeder! Hier ook nog steeds regelmatig gedoe met slapen maar deze podcast heeft me zoveel geholpen om me er minder zorgen om te maken!
één jaar geleden
Reactie op rianne123456
Podcast van liefde van een moeder! Hier ook nog steeds regelmatig gedoe met ...
Ik luister hier momenteel ook naar! Zo geruststellend 🙏🏻 Geeft mij nieuwe kracht
één jaar geleden
Reactie op Babyymei2022
Ik luister hier momenteel ook naar! Zo geruststellend 🙏🏻 Geeft mij nieuwe ...
Ja had ik ook! Ik had alleen gewild dat ik de podcast al eerder had geluisterd!
één jaar geleden
Reactie op rianne123456
Ja had ik ook! Ik had alleen gewild dat ik de podcast al eerder had geluist ...
Ik ook! Ik dacht alleen steeds dat zal ook wel weer op hetzelfde uitkomen. Toen ik er echt even doorheen zat toch aan begonnen en nu heerlijk ontspannen naar bed eindelijk 😉
één jaar geleden
Ik zou ook adviseren via het CB. Hier hetzelfde verhaal, alleen kregen wij een pedagogisch medewerker kosteloos op bezoek en na een paar nachten sliep ze (zo goed als) door. We gingen van 5-8 keer wakker per nacht naar 0-2 keer wakker per nacht. En nu zelfs soms zonder huilen naar bed. Wauw!
één jaar geleden
Reactie op lon1234
Wat hebben jullie die 3 avonden anders gedaan dan normaal? Wat waren de tip ...
We hebben een aantal dingen veranderd, waarvan van boven naar beneden denk ik meest effectieve:
- fles beneden geven, zodat de slaapkamer echt alleen nog voor slapen is;
- altijd wakker in bed leggen (hiervoor legde we hem nog wel eens slapend weg);
- troosten in bed en niet meer uit bed halen;
- camera aan de andere kant van de kamer gehangen en niet meer boven zijn bed;
- we hebben een tunneldeken (van licht ademend materiaal);
- bedje nogmaals verplaatst.
Eerste nacht heeft hij wel wat geprotesteerd, maar tweede nacht al niet meer en inmiddels wordt hij elke ochtend vrolijk brabbelend wakker.
Wij hebben ervoor ook slaaptraining gedaan met gecontroleerd laten huilen etc. Maar dat heeft ons nooit verder gebracht.
Ik hoop dat je er wat aan hebt, het is toch een beetje uitproberen wat voor jullie het best werkt.
één jaar geleden
Reactie op JuulG1990
We hebben een aantal dingen veranderd, waarvan van boven naar beneden denk ...
Mag ik vragen waar je die tunneldeken vandaan hebt? Lijkt mij ook wel wat voor ons zoontje namelijk
één jaar geleden
Reactie op JuulG1990
We hebben een aantal dingen veranderd, waarvan van boven naar beneden denk ...
Wat een goede tips!
Wat was precies de reden dat jullie hulp in wilden schakelen? Wilde jullie zoon niet in slaap vallen, of was er wat anders aan de hand?
Gaven jullie ook nog een nachtvoeding?
Ons meisje vind in slaap vallen heeel moeilijk, hier moeten we echt wat mee want het breekt ons op en is voor haar niet leuk. Dus op zoek naar een fijne manier om dit wat anders te kunnen aanpakken!
Dank je!
één jaar geleden
Reactie op lon1234
Wat een goede tips!
Wat was precies de reden dat jullie hulp in wilden sc ...
Voornamelijk omdat hij moeilijk zelf in slaap kon komen, ‘s nacht soms wel 10 keer wakker werd. We hebben welgeteld 2 nachten gehad dat hij doorsliep en overdag waren zijn slaapjes ook heel wisselend..
We hebben heel lang een nachtvoeding gedaan, heb ook tot 6 maand borstvoeding gegeven, maar met nachtvoeding zijn we rond de 8 maand mee gestopt omdat hij het echt niet nodig had. ‘S ochtends had hij ook nooit honger.
Het zelf in slaap vallen is ook moeilijk.. wij zitten nog wel even op zijn kamer met hem, voor we hem in bed leggen.. zingen slaapliedjes, zetten white noise aan en als ik hem in bed leg, dan leg ik zijn knuffel bij hem…
Hij mag best wel even zijn onvrede uiten als hij nog niet naar bed wilt, maar het moet een veilige plek voor hem zijn. Dus echt laten huilen hebben wij niet gedaan.
Als je vertrouwen hebt in jullie CB, dan bespreek het met de verpleegkundige, laat ook weten hoe hoog het zit en vraag of ze eens mee willen kijken, daar zijn ze voor!
één jaar geleden
Reactie op Ourbabyjourney❤️
Mag ik vragen waar je die tunneldeken vandaan hebt? Lijkt mij ook wel wat v ...
Bekijk Slaaptunnel Ledikantje 60x120 zandkleur op: https://www.bol.com/nl/p/slaaptunnel-ledikantje-60x120-zandkleur/9300000062954092?referrer=socialshare_pdp_iphoneapp
Officieel staat erbij dat het pas vanaf 1,5 jaar mag, dus doe het alleen als je je er prettig bij voelt. Wij doen hem tot zijn middel en hij komt er zelf ook makkelijk uit, zit er dus niet vast in.
één jaar geleden
Reactie op Hazeltje
Ik ben wel benieuwd wat voor soort tips jullie vanuit het CB dan krijgen? W ...
Ze keek een keer met ons mee wat we deden met haar in bed leggen en wat er dan gebeurde (krijsen, krijsen, krijsen haha). Het ritueel was helemaal goed, maar ze legde ons het praktisch slaapplan uit (staat wel op google). Dat moesten we echt strak toepassen en hielp vrijwel direct.
In het kort het praktisch slaapplan:
- strak de wakkertijden aanhouden
- wakker wegleggen zonder ‘hulpmiddelen’ zoals fles, wiegen e.d.
- 5 min laten huilen en dan troosten in bed
- pas na 4x troosten in bed oppakken om te troosten, maar dat kwam bij ons al vrijwel nooit voor. Dan sliep ze al.
Hopelijk heb je hier wat aan :-) beetje lastig uitleggen zo getypt.
één jaar geleden
Oja, nog even een toevoeging: nu moet ze vaak alsnog wel huilen als we haar in bed leggen hoor. In de avond gaat het nu vaak goed, vindt ze het wel prima, maar overdag huilt ze altijd nog wel ff. Nu laten we haar gewoon liggen en slaapt ze vanzelf. De ene keer na 2 min huilen, de andere keer kletst ze nog 10 min met haar knuffels. Allemaal goed 👍🏼 we hebben moeten leren dat huilen of jengelen echt niet altijd erg is. Het is ook een verwerking voor die kleintjes