7 Reacties

één jaar geleden

Hier precies hetzelfde.. slapen ging echt super super super legden hem weg en hij sliep voor 1,5 uur. Nu; leg hem weg, krijsen , roept mamamamma, schreeuwen huilen echt overstuur. Vandaag heb ik hem 7x op bed gelegd en telkens na een kwartier maar weer opgehaald omdat hij gewoon niet wil slapen. Hij is wel erg moe … Heel vermoeiend dit. Ook voor mij… Ik volg. Als iemand tips heeft hoe we hier mee om moeten gaan …

één jaar geleden

Zou het geen verlatingsangst kunnen zijn? Ik kan me erg voorstellen dat het erg pittig is als slapen nooit een probleem is geweest. Hoe reageert ze als je haar iets eerder naar bed brengt dan wanneer ze echt erg moe is? Even strak een bepaalde wakker tijd aanhouden bijvoorbeeld. Hier ook buiten de sprongen geen echte doorslaper helaas, maar wat bij ons wel het beste werkt is snel reageren. Als ons zoontje wakker wordt, gaan we er naartoe en dan slaapt hij sneller weer verder. Als we (te lang) afwachten, raakt hij overstuur en duurt het des te langer tot hij weer slaapt. Hebben jullie een vast ritueel voor het slapengaan?

één jaar geleden

Hier overdag ook! Ze is nog net geen 11 maanden. In de avond gaat het wel goed! Geen tips..

één jaar geleden

Reactie op NvSdB91

Zou het geen verlatingsangst kunnen zijn? Ik kan me erg voorstellen dat he ...
Het probleem is dat ze altijd moe is. Ze gaat rond 18.00 uur naar bed, dan is ze vaak al 3 uur of meer wakker, soms al vanaf 13.00 uur. Overdag met slapen is het geen probleem. Heel even huilen maar verder niks. Ze slaapt overdag met de speen in, 's nachts willen we dat niet en dat is opzich ook geen probleem. Laatste paar nachten speen gegeven maar dit mocht ook niet baten.

één jaar geleden

Reactie op NicoleS91

Het probleem is dat ze altijd moe is. Ze gaat rond 18.00 uur naar bed, dan ...
Vanwaar dat zij overdag in bed wel een speen heeft en in de nacht niet? Zelf proberen wij hem ook zo min mogelijk te geven wat nu inmiddels zorgt dat hij hem eigenlijk alleen in bed gebruikt met inslapen maar snachts of smorgens heeft hij hem nooit in, slaapt dan ook gewoon zonder z’n speen verder als hij even wakker wordt. Maar ik merk dat het hem in de avond wel troost geeft met naar bed gaan, dan doet hij hem zelf in als hij wat jengelig is. Misschien dat dat kan helpen?

één jaar geleden

Reactie op NicoleS91

Het probleem is dat ze altijd moe is. Ze gaat rond 18.00 uur naar bed, dan ...
Misschien is ze in een oververmoeid geraakt. Dat ze nu zo moe is dat ze niet bijslaapt met de slaapjes die ze heeft. Vooral als je zegt dat ze altijd moe is. Je zou kunnen kijken wat een kortere wakker tijd doet. Desnoods een slaapje extra. Wij hadden dat een paar weken geleden ook. Even 2 dagen strak na 3 uur wakker naar bed en hij was weer bijgetrokken.

één jaar geleden

Vaak zijn het korte periodes, dus zou gewoon meebewegen. Ga bijvoorbeeld even wat vaker een ommetje maken zodat je kindje in de wandelwagen in slaap kan vallen of een stukje in de auto rijden. Zo maak je er geen ding van, en voor je t weet gaat het weer beter :) zo ga ik meestal om met zulke momenten ik elk geval🤗