7 Reacties

één jaar geleden

Wat een dropje 🥰 Bij ons gaat het wisselend met ons zoontje. Vaak kan hij wel uit zichzelf in slaap vallen, maar dit moeten we dan echt goed timen, dus niet te vroeg op bed leggen, maar vooral niet als hij echt te moe is. Ik geef ook regelmatig nog borstvoeding voor het slaapje en dan valt hij aan de borst in slaap. Komt ook voor dat we hem op bed leggen en dat hij een beetje gaat jammeren. We horen duidelijk dat hij dan niet overstuur is, maar dat hij vecht tegen de slaap en moe is. We laten hem dus niet echt huilen, dan gaan we sowieso naar hem toe. Soms lopen we een aantal keer naar hem toe om z’n speentje te geven of een aai over z’n bol te geven als hij wat aan het jammeren is. Verder kun je wellicht proberen even rustig bij hem te zitten naast zijn bedje? Dit is wat wij zo’n beetje proberen en het is verschillend wat werkt :)

één jaar geleden

Was bij ons net zo, hij moest echt even wennen aan dat hij het nu ook thuis zelf moest gaan doen. Zijn er gewoon de eerste week de hele tijd naast gaan zitten. Hij huilde wel maar nooit overstuur en dan aaiden we hem over z’n bolletje. Op n gegeven moment wilde hij toen alleen onze hand vasthouden. Daarna kon het zelfs zonder hand. En toen ineens lukte het ook als we de kamer uit liepen. Ik vond het zo een heel fijne manier zonder laten huilen. Daar geloof ik echt niet in. Heeft een week of drie geduurd en toen sliep hij zelf meestal goed in, en sliep ook ineens de nachten door. Het was echt vooral volhouden.

één jaar geleden

Ik lees mee, hier lukt het ook niet. We moeten hem tegen ons aan houden om in slaap te vallen. Overdag lukt het soms wel maar in de avond echt niet. Hij gaat dan echt keihard huilen :(

één jaar geleden

Zelfde hier! Meissie valt alleen in onze armen in slaap. Leggen we haar in bed dan rolt ze direct op haar buik en gaat dan staan. Geen idee hoe te beginnen dus…

één jaar geleden

Tot gisteren wiegde wij ons zoontje ook altijd in slaap. Toen gister ochtend na lang niet te hebben geprobeerd gewoon neer gelegd en de kamer uit gelopen. Via babyfoon meegekeken, hij kroop het halve bed door en zat te kletsen maar na 5-10 lag hij gewoon te slapen. Middag dutje zelfde verhaal, alleen s avonds had hij echt hulp nodig.

één jaar geleden

Reactie op Annemique

Was bij ons net zo, hij moest echt even wennen aan dat hij het nu ook thuis ...
Ik vraag me dan af hoe jullie er naast zitten. Als wij ernaast gaan zitten gaat hij staan en zoekt hij contact. Zo houd hij zichzelf wakker. Wel eens geprobeerd om rustig een boek te lezen naast z’n bed, maar dan bleef hij naast me komen staan en contact zoeken. Ik hoor het graag! 😊

één jaar geleden

Reactie op Cfoodie

Ik vraag me dan af hoe jullie er naast zitten. Als wij ernaast gaan zitten ...
Hier ook net geprobeerd en inderdaad hij wil dan echt contact zoeken 😬 was dus niet gelukt om hem zo in slaap te krijgen