5 Reacties
één jaar geleden
Hoeveel slaapjes heeft hij nog overdag?
Bij ons was het zo dat ons zoontje ook nog vaak wakker werd in de nacht en vroeg de dag begon. Hij zat toen op 2 slaapjes. We zijn toen naar 1 slaapje gegaan en het was een wereld van verschil. Ineens sliep hij door!
Het bleek bij hem het aantal slaapmomenten te zijn. Het aantal uren maakt niet uit. Hij kan nu bijvoorbeeld 3u slapen overdag en ‘s nachts nog gewoon doorslapen, terwijl we de klok erop gelijk kunnen zetten dat hij ‘s nachts wakker wordt als hij 2x heeft geslapen.
één jaar geleden
Reactie op NvSdB91
Bij ons was het zo dat ons zoontje ...
Op 2!
Maar hij redt de ochtend vaak niet anders.. hoe laat gaat jullie zoontje naar bed? Ons zoontje is om 9 helemaal uitgeteld (snap ik met zulke nachten) moet ik dit doorbreken?
één jaar geleden
Reactie op NvSdB91
Bij ons was het zo dat ons zoontje ...
En werd jullie zoontje echt wakker of een beetje half wakker en zeurderig?
één jaar geleden
Op 2!
Maar hij redt de ochtend vaak niet anders.. hoe laat gaat jullie zoon ...
Ons zoontje slaapt ongeveer van 20-6:30 a 7 en dan een middagdutje doe start tussen 12 en 13 en dan gaan 2 uur, soms wat langer.
Wij hebben 1 dag een powernapje gedaan in de ochtend (rond 9u, zo’n 15 minuutjes) en daarna niet meer. Hij ging er gelijk heel goed op. Alsof dit nieuw ritme veel beter bij hem paste! Ik dacht dat we hem door zijn vermoeidheid heen moesten helpen, maar dat was niet zo.
Ik weet niet of jullie zoontje er al aan toe is, maar het is eens het proberen waard als hij inderdaad steeds wakker wordt.
één jaar geleden
En werd jullie zoontje echt wakker of een beetje half wakker en zeurderig?
Hij werd wel echt zo wakker dat hij niet meer in slaap kwam. Moesten hem dan altijd wel even helpen, soms zelfs een fles geven omdat dat het enige was wat hielp.
Nu horen we hem soms nog wel eens, maar dan is het gewoon in zijn slaap.