33 Reacties

één jaar geleden

Reactie op Firstnur

Hier ook hetzelfde! Sindskort ook sprong 10.. denk dat het daarmee te maken ...
Ja dit maken wij dus ook mee ik vind het echt heel heftig. Onze kleine was altijd een goede slaper en tuurlijk met wat slaap regressies iets minder maar nooit zo heftig. Blijven jullie ook in zijn kamer of gaan jullie dan lopen in de overige kamers of naar beneden ? Wij merken ook dat wij absoluut niet van hem in z’n kamer kunnen blijven. Ik moet rondjes lopen of naar beneden en dan het ritueel the weer proberen maar vaak zonder slagen. Uiteindelijk wordt het uurtje of 22u dan geeft hij het op en doet hij ook z’n hoofd op m’n schouder komt z’n ademhaling tot rust en wil dan wel slapen. Maar het krijsen hyperventileren etc vind ik super heftig voor hem, hij geeft ook echt niet op als ik hem last huilen. Vind het zo moeilijk

één jaar geleden

Reactie op Saniieta

Iemand tips ? Mijn zoontje(16maanden) is nu 4 nachten achter elkaar zodra w ...
Mijn dochter is vandaag ook 16 maanden en precies hetzelfde.. zodra de slaapzak aangaat en we naar boven lopen, keihard krijsen. Dit is nu sinds zo’n vier dagen zo en daarvoor nooit 😅 heb geen tips helaas, hopelijk een hele korte fase

één jaar geleden

Reactie op keesje31

Mijn dochter is vandaag ook 16 maanden en precies hetzelfde.. zodra de slaa ...
Ik heb met CB gebeld. Ik begreep dat we er niet aan moesten toegeven en de 5 min methode moeten toepassen. Wij gaan vanavond daarmee beginnen. Helaas zal dat voor veel huilen en krijsen zorgen 😅 maar we moeten het even volhouden

één jaar geleden

Reactie op Saniieta

Ik heb met CB gebeld. Ik begreep dat we er niet aan moesten toegeven en de ...
Oeff succes! Dat gaan we hier ook maar proberen, merk dat het ook weer doorwerkt in de dag erna met vermoeidheid enzo.

één jaar geleden

Reactie op keesje31

Oeff succes! Dat gaan we hier ook maar proberen, merk dat het ook weer door ...
Klopt, mijn zoontje is ook helemaal moe en bekaf vandaag. Snap ik ook wel als je bijna 2 uur lang drama schopt 😅

één jaar geleden

Mijn zoon heeft dit ook gehad. Onthoud please dat alles een fase is! Ik heb hem niet laten huilen en heb hem de aandacht gegeven waar hij om vroeg. Soms dus ook 20 minuten op zijn rug gekriebeld voordat hij in slaap viel. En opeens is het ook weer over! Ik zie nu dat er 2 kiezen doorkomen en dat hij weer zoveel meer snapt en kan. Niet laten huilen want daar help je je kindje niet mee. Wij hebben sinds kort ook Zazu de egel. Dat vind hij ook fantastisch. Dan heeft hij iets om naar te kijken. Het is zwaar maar het is een fase en het gaat over.

één jaar geleden

Even een update via mij. Ik heb toch geprobeerd om de 5 min methode toe te passen. Alleen heb ik het opgebouwd van 2,3,4,5 min. Dit heeft een kwartier geduurd. En ja hij moest wel huilen en een beetje hysterisch maar het heeft wel geholpen! Ik heb ook op afstand een aantal keer geroepen dat ik er ben en dat hij moet slapen. Dit gaf hem ook het gevoel dat ik er was en hem niet alleen liet merkte ik via de baby phone. Nadat wij 4 avonden langer dan 2 uur bezig waren met allerlei andere manieren heeft die toch geholpen. Het is inderdaad een fase maar kindjes hebben ook consequente handelingen nodig en deze leeftijd is toch echt wel testen hoe ver ze kunnen gaan.

één jaar geleden

Mijn zoontje zit er ook middenin! Zo moeilijk in slaap vallen... en 's nachts vaker wakker (hij sliep sowieso nog niet door, maar nu nog vaker wakker). Nu krijgt ie ook z'n laatste hoektand door, wat voor pijn zorgt en ik hem pcm voor geef. En ik denk iets van een slaapregressie, hij is ook superdruk bezig met leren lopen dus hopelijk is het snel voorbij! Soms vind ik het pittig dat ik nog borstvoeding geef, maar met dit soort fases toch ook wel heel fijn. Als hij 's nachts wakker wordt leg ik hem aan en slapen we allebei snel weer verder. Maar met in slaap vallen wel pittig en dat kan ik dus ook niet uit handen geven. Ach ja, het is een fase!! Gaat vanzelf over en tot die tijd geef ik hem maar gewoon wat hij nodig heeft.

één jaar geleden

CB geeft helaas nog vaak het achterhaalde advies om te laten huilen terwijl er tegenwoordig veel studies uitwijzen dat het beter is om je kindje niet te laten huilen. Je kunt in mijn ogen dan beter kiezen voor een aanpak a la Jay Gordon, is gericht op kindjes die in de nacht nog voeding krijgen en hoe je dit kunt minderen.

één jaar geleden

CB geeft helaas nog vaak het achterhaalde advies om te laten huilen terwijl ...
Ik snap wat je zegt maar bij een huilend en krijsend kind “communicatie vaardigheden toepassen” is niet haalbaar. Kind is volledig in verzet luistert niet en op deze leeftijd begrijpt een kind niet zo goed wat je allemaal bedoelt. Ik vind dat je deze theorie beter bij peuters en oudere kindjes die kunnen praten kan toepassen. Je moet je voorstellen dat jij super kwaad bent en huilt dan wil jij niet dat iemand de hele tijd gaat communiceren tussendoor maar jou eerder troost erkenning geeft dat ze er voor je zijn. Een kindje kan z’n emoties niet regulieren nu hè rond deze leeftijd. Dit overkomt hen ook, tegelijkertijd komen ze ook in een fase met een sterke eigen wil. Het is erg moeilijk om de juiste balans te vinden. En ja ik laat mijn kindje liever ook niet huilen nooit gedaan tot nu. En een beetje huilen denk ik hoort er ook een beetje bij. Niet natuurlijk uren lang etc. Maar ieder z’n eigen aanpak. En waar je je goed bij voelt

één jaar geleden

Reactie op Saniieta

Ik zie je reactie helaas niet
Oh raar! Ik ben er bij gaan liggen in het ledikantje. Paar keer moeten doen. Nu is het weer helemaal over. Ook een x zelf in slaap gevallen erin. Toen ik wakker werd dacht ik wel even okee ik lig in de kreukels! Haha

één jaar geleden

Een Snoozy slaapknuffel met geluid, licht en muziek van Vtech. Werkt perfect ... :)

één jaar geleden

Reactie op Anne-Wil36

Een Snoozy slaapknuffel met geluid, licht en muziek van Vtech. Werkt perfec ...
Ik bedoel... verder ook op schoot houden en ze valt dan bij mij in slaap. Maar de rustige slaapliedjes helpen haar om te kalmeren bij nachtmerrie's