16 Reacties

één jaar geleden

Hier ook precies hetzelfde gehad. Onze dochter is ook 13 maanden. Inmiddels zijn we een aantal weken verder en gaat het een stuk beter. Inslapen gaat nog niet helemaal zelfstandig maar we zijn geen uren meer bezig met wiegen, lopen, naast het bed zitten etc. Ik bekijk het nu per avond, soms valt ze meteen in slaap, soms zit er erbij totdat ze slaapt en soms laat ik haar zelf in slaap vallen. Hou vol mama, uiteindelijk komt het goed. Helaas geen tips.

één jaar geleden

Hier wil ze s’avonds niet gaan slapen. Dutjes overdag gaan laatste tijd iets beter. Maar hier ook zo 10 uur voordat mevrouw wil gaan slapen. Laten huilen wil ik niet dus dan maar weer naar beneden en later opnieuw proberen. Ik vind de podcast liefde van een moeder wel heel fijn om te begrijpen hoe het zit en waarom het zo lastig kan zijn om te (gaan) slapen voor die kleintjes. Verder helaas geen tips. Succes!

één jaar geleden

Reactie op rianne123456

Hier wil ze s’avonds niet gaan slapen. Dutjes overdag gaan laatste tijd iet ...
En met beter bedoel ik dat ze nu regelmatig een dutje in haar eigen bed doet want voorheen was dit alleen maar op ons of in de kinderwagen

één jaar geleden

Hier valt ze altijd naast mij in slaap. Is dat een idee? Bij ons blijft ze ook snachts in ons bed liggen maar als je dat niet wil kan je haar misschien slapend verleggen?

één jaar geleden

En hoe gaan julllie nachten dan als ze eenmaal slapen? Wij zijn inmiddels al 5/6 weken verder en het inslapen gaat gelukkig weer goed, slaapjes overdag gaan goed. Maar s nachts komt bij regelmaat en is hij overstuur of rond een uur of 23:00. Vaak ook om 5:00 klaar wakker. Herkennen jullie dit ook? Ook een kleine van 13 maand

één jaar geleden

Reactie op xlindaa

En hoe gaan julllie nachten dan als ze eenmaal slapen? Wij zijn inmiddels a ...
Ja hier precies hetzelfde inslapen gaat nu weer goed maar inderdaad dat hysterisch wakker worden snachts is hier ook meerdere keren. En dan is niks goed behalve bij ons in bed. Leggen jullie hem weer terug in eigen bed ?

één jaar geleden

Reactie op xlindaa

Nachten gaan bij ons nu ook steeds beter, durf voorzichtig te zeggen dat ze weer doorslaapt. Maar is ook vroeg wakker, meestal rond 5/6uur.

één jaar geleden

Reactie op xlindaa

Ik moet zeggen dat meestal als ze eenmaal slaapt ze de laatste tijd vaak 1 keer wakker wordt of volledig doorslaapt maar dit is nog niet lang want ze is pas een week voor haar eerste verjaardag begonnen met af en toe doorslapen

één jaar geleden

Reactie op rianne123456

Ik moet zeggen dat meestal als ze eenmaal slaapt ze de laatste tijd vaak 1 ...
Hier ook elke avond pas tussen 20.30/21.30 slapen. Daarna wel aan één stuk tot 7.00/7.30. Wij volgen haar maar gewoon. Proberen meestal wel rond 19.00 naar bed te brengen, soms op schoot in slaap proberen te krijgen en mocht het echt niet lukken bij ons in bed (spelen of knuffelen) tot ze daar in slaap valt. Ze is niet huilerig, maar gewoon te actief om te slapen.

één jaar geleden

Dit hebben wij ook met onze dochter. Blijft soms tot 00.00 uur wakker... willen kruipen en lopen. Sowieso doe ik 1x slapen in bed of 2 tukjes in de wagen/auto. Soms is ze zo moe, na lange avonden dat ze uitslaapt of om half 8/8 uur s avonds al in bed ligt. Ik laat haar spelen of in bad s avonds en bij vermoeidheid (oogjes wrijven) slaapzak aan en op de stoel zitten of met warme fles gaan slapen bij mij.

één jaar geleden

Reactie op ROSAXX

Hier ook elke avond pas tussen 20.30/21.30 slapen. Daarna wel aan één stuk ...
Precies dit!

één jaar geleden

Ik ben niet van het laten huilen, heb het vroeger bij mijn zoontje wel toegepast. Maar op een gegeven moment overgegaan op erbij blijven tot ze lekker slapen. Nu bij ons dochtertje blijf ik bij haar tot ze slaapt (helaas slaapt ze s nachts nog niet door, maar na bv leg ik haar weer in haar bedje dat naast de onze staat en slaapt ze verder). Er is lang gezegd dat het niet goed zou zijn om bij je kind te blijven tot ze slapen en dat ze zelfstandig in slaap moeten kunnen vallen al op jonge leeftijd. Maar tegenwoordig kun je ook veel vinden over dat bij je kind blijven tot deze slaapt ook heel nuttig is. Ik voel me hier goed bij en ben zelf veel relaxter daardoor, dan toen ik mijn zoon zelfstandig in slaap wilde laten vallen en het weer eens niet lukte, maar je moet doen waar je je zelf het prettigst bij voelt.

één jaar geleden

Ik ben niet van het laten huilen, heb het vroeger bij mijn zoontje wel toeg ...
Voor mij voelt het ook niet helemaal goed, het laten huilen. Maar erbij blijven betekent aan slaap vallen in de borst, of vasthouden en eindeloos rondjes lopen, soms 2 uur... Beiden hou ik niet eeuwig vol

één jaar geleden

Reactie op xlindaa

Eenmaal in slaap geeft hier 0 garantie op een goeie nacht, afgelopen nacht bijvoorbeeld 6 keer eruit geweest, en ze slaapt niet eerder dan dat ze de borst krijgt. En dan soms wel een uur drinken... Slapen doet zij al weinig, en ik nog minder 😣

één jaar geleden

Reactie op rianne123456

Precies dit!
Hier exact hetzelfde.. ik twijfel of het verstandig is om geleidelijk al van 2 naar 1 slaapje te gaan. Hij lijkt totaal niet moe te zijn in de avond en kan overdag soms wel 2x 1.5/2 uur slapen. En o wee als ik hem eerder wakker maak want dan is hij heel chagrijnig.

één jaar geleden

Reactie op Malou250522

Hier exact hetzelfde.. ik twijfel of het verstandig is om geleidelijk al va ...
Hier ligt het eraan hoe het uitkomt maar ik probeer meestal wel 2 slaapjes aan te bieden. Want wel het idee dat ze dan echt moe is maar als ze naar bed moet is het wel lastig