20 Reacties

één jaar geleden

Sorry ik heb geen tips, want we zitten hier in hetzelfde schuitje. Dus ik leef met je mee. Maar geef niet op het komt goed.

één jaar geleden

Reactie op FamkeBuijs

Sorry ik heb geen tips, want we zitten hier in hetzelfde schuitje. Dus ik l ...
Fijn om te horen dat ik niet alleen ben, maar wel ook veel sterkte voor jou!

één jaar geleden

Hier ook, er is op misschien 2 handen te tellen nachten geweest dat hij van 7tot7 of van 11 tot 7 sliep. We waren redelijk van de extra nachtvoedingen af maar de laatste dagen is het weer erg gezellig en staan we weer zo’n 5x per nacht naast zijn bed. We geven hem na 00:00 geen melk meer maar lauw water, dit pikt hij redelijk. Geen tips dus, vooral veel herkenning

één jaar geleden

Is in 1 bed slapen een optie? Dat zorgt hier voor rustige nachten. Je zegt: eer hij gevoed wordt. Geef je borstvoeding?

één jaar geleden

Reactie op marrr04

Is in 1 bed slapen een optie? Dat zorgt hier voor rustige nachten. Je zeg ...
Nee geen borstvoeding l!

één jaar geleden

Nee geen borstvoeding l!
Hmm dacht nog even aan nabijheid zoeken (doet die van ons als hij een onrustige/drukke dag heeft gehad). Heb goeie verhalen gehoord van mensen die voordat het bedtijd was 30-60 min in een draagzak/draagdoek deden voor prikkel regulatie. Misschien dat icm samen slapen een optie?

één jaar geleden

Hi! Hier nog een vermoeide mama met hetzelfde verhaal. Je bent niet alleen...

één jaar geleden

Hier nog 1 😫😫😫

één jaar geleden

Hier ook weer vanaf 5 uur wakker.. ‘het is een fase’ maar ik geloof er niet meer in

één jaar geleden

Hier ook nog nooit een nacht door geslapen…. Ook vaak in de nacht 2 uur lang klaar wakker. Begint nu wel erg zwaar te worden. 🙃

één jaar geleden

Misschien een slaapcoach inschakelen?

één jaar geleden

Misschien dat hij overdag teveel slaapt? Gebruikt hij een speen? Sinds onze dochter geen speen meer heeft slaapt ze door! Het kunnen ook verschillende redenen zijn elke keer dat hij wakker wordt. Dat is soms zo lastig te zeggen. Of langs een manuele therapeut gaan om naar z’n nek/ rug te kijken? Kan op latere leeftijd ook baat hebben. Ik noem even wat dingen op die ik zelf geprobeerd heb bij m’n twee kinderen. Of inderdaad een slaap coach inschakelen voor hulp. Op instagram kun je een aantal volgen. Ze doen heel vaak een q&a , wie weet staan er goeie tips voor je tussen. Sterkte in elk geval! Het is heel vermoeiend voor jou maar ook voor de kleine man….

één jaar geleden

Hallo mama, wat voor prikkels krijgt hij overdag? Kijkt hij bijv tv? Ik herken dit namelijk bij mijn zoontje als hij te veel moet verwerken. Is het erger als hij bijv naar het kdv of gaat hij daar niet naartoe? Geen idee of het werkt natuurlijk maar mijn tips: - Geen tv meer - andere prikkels verminderen (veel verschillende mensen zien op een dag/te veel speelgoed/anderr chaos) - Voor het slapen gaan de afgelopen dag doornemen, wat heeft hij allemaal beleefd - kwel jezelf niet en wees geen 1,5 uur bezig. Lukt het niet, laat hem 30 min rustig spelen, en probeer het daarna nog een keer. - elke avond zelfde korte ritueel (even knuffelen, boekje lezen, flesje drinken, pyama aan en slapen bijv) - let goed op wakkertijd, dus pas weer naar bed als hij minimaal 3 u wakker is na zijn vorige slaapje, maar max 4 uur (natuurlijk bij elk kindje anders, maar zeg gemiddeld) Het zijn wellicht allemaal open deuren, maar misschien zit er toch iets tussen wat de doorslag kan geven. En probeer het minimaal een week! Kindje heeft ook tijd nodig er aan te wennen. Succes!

één jaar geleden

Ik zie een paar keer de tip over een slaapcoach voorbij komen. Dat heeft bij ons enorm goed geholpen; kleine sliep bijna de eerste nacht al door en na twee weken helemaal door. Kan het dus zeker aanbevelen, maar wat nog een betere tip is: via het consultatiebureau kun je kosteloos een slaapcoach krijgen. Hij/zij komt ook bij je thuis en kan daardoor op maat adviseren.

één jaar geleden

Reactie op Rosah05

Ik zie een paar keer de tip over een slaapcoach voorbij komen. Dat heeft bi ...
Wat voor tips heb jij dan gekregen van de slaap coach wat goed werkte?

één jaar geleden

Reactie op Babyymei2022

Ja daar ben ik ook heel benieuwd naar! Want ik hou mij echt heel strak aan een ritme

één jaar geleden

Ja daar ben ik ook heel benieuwd naar! Want ik hou mij echt heel strak aan ...
Misschien te strak?

één jaar geleden

Reactie op Babyymei2022

Wel meerdere dingetjes, maar het grootste was dat wij de opdracht hebben gekregen te werken met het ‘praktisch slaapplan’. Je kunt dit online wel vinden. Het gaat om je kind zelfstandig in slaap te leren vallen. We zijn daarmee ook direct van de speen af geraakt enz

één jaar geleden

Reactie op Babyymei2022

Oja en wij moesten ook beter kijken naar de wakkertijden!

één jaar geleden

Luister eens naar de podcast van liefde van een moeder.