27 Reacties
één jaar geleden
Wij laten elke maand op een vaste dag 50 euro op Aira haar spaarrekening zetten. Het is geen supergroot bedrag, maar zo heeft ze toch een mooi bedragje als ze later wil studeren of een huisje wil kopen.
één jaar geleden
We sparen elke maand 30€. Mijn man €15 en ik €15. Zo blijft het voor ons behapbaar en 15 is niet een bedrag dat we enorm missen. Ook de kinderbijslag laten we op haar rekening storten. Maar kan me goed voorstellen dat sommigen die kinderbijslag wel nodig hebben. Zolang er maandelijks een vast bedrag gespaard wordt, zal het straks bij elkaar vast een mooi bedrag worden 😘
één jaar geleden
Wij hebben een aparte spaardoel op onze eigen spaarrekening voor onze zoon. Wij willen geen kinder spaarrekening, dan komt het geld standaard vrij voor je kind als hij of zij 18jaar is. Sommige kinderen kunnen dan nog helemaal die verantwoordelijk niet dragen. Daar ik nog niet weet hoe mijn zoon zal zijn met geld, hebben wij het voor nu dus zo opgelost.
Wij zetten elke maand er 50euro op voor hem.
Kinderbijslag gebruiken wij voor zijn kleding enzo.
Kindgebonden budget zet ik voor nu nog even apart, want ik wil even afwachten of dat na de herkbereking nog terug betaald moet worden of niet.
Als dat behouden mag worden, zetten we dat ook op de spaarrekening voor hem.
één jaar geleden
Wij hebben zelf een spaarpotje voor onze dochter waar we elke maand 50 euro opzetten, dit doen we echt voor haar appart houden zoals voor haar rijbewijs en studies.
En ze heeft een eigen spaarrekening waar we ook elke maand 50 euro op storten.
één jaar geleden
Wij hebben een digitaal spaarpotje voor ons zoontje gemaakt. Daar storten we elke maand €100 (ieder €50) naartoe. Bij de opa's en oma's staan spaarvarkens en dat laten we lekker aan hun 😉 Kinderbijslag zetten we apart en kinderopvangtoeslag gebruiken we om de kosten van het KDV deels mee te dekken.
één jaar geleden
Kinderbijslag en cadeaugeld op een spaarrekening die op zijn naam staat. Als hij dan 18 wordt krijgt hij daar toegang toe. En dan hoop ik hem zo opgevoed te hebben dat hij wijze keuzes maakt :P
één jaar geleden
Ik spaar sinds de geboorte van de kinderen, €25 per maand per kind. Heb een rekening voor hun geopend waarbij ze met 18 jaar toegang tot krijgen. Ik hoop tegen die tijd dat ze dan ook juiste keuzes maken door middel van het betalen van studie, huis, rijbewijs o.i.d. Wij storten dit geld van onze gezamenlijke rekening, dus het is een bijdrage van papa en mama. Oma stort hier ook sporadisch geld op trouwens! En indien we geld krijgen voor ze (1x gehad) of voor hun verjaardagen, gaat het ook naar die rekeningen.
één jaar geleden
Hier gaat er elke maand bijna 300 euro naar haar spaarrekening. Dit is de volledige kinderbijslag, sociale toeslag en nog wat van haar vader samen. De rekening staat voorlopig nog op mijn naam maar ik denk eraan toch eentje op haar naam te openen met eventueel een betere rente.
één jaar geleden
Wij sparen elke maand 50 euro en elk kwartaal de kinderbijslag. Daarnaast hebben we een beleggingsrekening voor haar geopend.
één jaar geleden
Wij sparen elke maand 50 euro op een spaarrekening op haar naam. Bij de ING heb je de mogelijkheid om voor de 18e verjaardag het geld eventueel over te zetten naar je eigen rekening, mocht je vinden dat je kind er nog niet verantwoord mee kan omgaan. Uiteraard hopen we dat dat dan niet nodig is.
één jaar geleden
Ik spaar sinds de geboorte van de kinderen, €25 per maand per kind. Heb een ...
Hier hetzelfde. Geen grote bedragen. €25 per kind per maand, en geld wat ze bijv van oma voor de verjaardag krijgen gaat ook op hun rekening.
Zo hebben ze als de 18 zijn ruim €5000,-. Daarvan kunnen ze hun rijbewijs halen, en verder zien we tegen die tijd wel hoe het zit qua studeren.
Wij leven erg in het nu, dus we storten geen grote bedragen. Leuke dingen doen, uit eten, dagje dierentuin etc. Vinden wij veel belangrijker
één jaar geleden
Bij de geborten €5000 op een belegings rekening gezet . Hij heeft nog een digitale spaarpot waarbij we iedere maand kijken hoeveel wij daar opzetten, daar gaat ook het geld vanuit zijn spaarpot heen.
Wij hebben het zo gergeld dat het niet automatisch vrij komt wanneer hij 18 is. Maar dat wij kunnen aangeven waneer hij er bij kan😉