Hoi, mn zoontje is nu 18 mnd en heeft nog steeds maat 2 van de bibs speen. Maat 3 al verschillende keren geprobeerd. Maar die wilt hij echt niet..zit nu dus te twijfelen speen helemaal stoppen of toch nog even maat 2 aanhouden.? Hij slaapt er zo lekker op 🫣 en binnenkort komt er een broertje aan en een verhuizing. Dus twijfel erg wat ik nou zal doen
Normaal gesproken zou ik zeggen probeer zo snel mogelijk af te leren, kijk wat er gebeurt als je hem gewoonweg achterwege laat.
Maar nu er erg veel veranderingen voor hem aan zitten te komen (en voor jullie) zou ik nog even de situatie houden zoals hij nu is.
Normaal gesproken zou ik zeggen probeer zo snel mogelijk af te leren, kijk ...
Ja misschien dan toch maar even wachten tot het allemaal weer wat rustiger is en dan stoppen. Vraag me alleen af hoeveel "kwaad" het kan een te kleine speen?
Ja misschien dan toch maar even wachten tot het allemaal weer wat rustiger ...
Maat 3 is volgens mij vanaf 18m. Als je kleintje net 18 maand is is dat volgens mij niet heel erg. Als je kindje al 2 of ouder is zou ik idd niet meer maat 2 gebruiken.
Ik heb van verschillende merken speentjes thuis gehad sommige maat 1 waren even groot als andere merken maat 2.
Ik had dit ook, bij maat 3 zei ze meteen ‘au’. Er staat dat je maat 2 ook prima na 18 maanden kan gebruiken. Ik wil het liefst ook van de speen af, maar wacht ook tot na de geboorte van haar zusje. Er wordt vanuit slaapcoaches gezegd dat je nu beter even kunt wachten tot peuter leeftijd omdat je het dan kunt uitleggen.
Ik heb toevallig afgelopen week nieuwe spenen besteld van bibs. Zoontje is net 18 maanden. Ik heb gewoon nog maat 2 besteld. Die anderen zijn zó groot. Niet overna gedacht dat dit schadelijk zou zijn? Daarbij stoppen wij pas met de speen als we het hem uit kunnen leggen.
Ik ben sinds een maand bijna, soort van half cold turkey gestopt. Hij was er echt verslaafd aan, maar opeens was het allemaal prima😱.. duurde 2/3 dagen om te wennen. Nu wil hij het absoluut niet meer.