8 Reacties

één jaar geleden

Ons dochtertje speelt graag met het Ikea keukentje, deurtjes open, pannetjes eruit, groente/fruit in stukjes en weer aan elkaar (van die klittenband stukken), op haar manier de pannetjes vullen en roeren, ons eten brengen etc. Maar ook favoriet zijn de grapat permanence box samen met de grapat ringen en munten. Er in, er uit, klepje open en weer dicht. Ook de wobbel wordt veel gebruikt, helemaal als haar broer (3 jaar) ook mee speelt en ze de wobbel samen als wipwap gebruiken. Blokken begint ze een beetje te stapelen, maar er mee gooien is nu nog leuker. Verder zijn we nu eigenlijk de hele dag buiten en dan is alles leuk! Ik geef vaak de set stapelstein mee naar buiten, die gul ik dan met water/ijs/schuim etc. Maar ook de zandbak, het klimtoestel, de glijbaan en helpen in de groentetuin mag ze graag doen.

één jaar geleden

Mijn dochter speelt buiten het liefst met de glijbaan (sorry wel van plastic) en in de zandbak. En binnen loopt ze de hele dag met haar pop en knuffeltjes te sjouwen. Haar keukentje vindt ze ook fantastisch en ze krijgt het houten klimrek, wat binnen staat, ook steeds meer door. Dat is erg leuk om te zien. Ook aan het tafeltje zitten en dan de diertjes uit de ark halen en er weer terug instoppen is helemaal leuk. Ze door de kamer gooien is natuurlijk nog leuker, maar dat mag dan weer niet. En boekjes met plaatjes van dieren vind ze ook erg leuk. Eigenlijk heel veel wel, als ze maar lekker haar ding kan doen.

één jaar geleden

Op dit moment speelt onze zoon heel graag in de zandbak en met Duplo. Ook kan hij geen genoeg krijgen van gooien met een bal. We hebben ook een Ikea keukentje, kastjes open en dicht doen vindt ‘ie erg leuk. En boekjes!

één jaar geleden

Reactie op AMD1729

Ons dochtertje speelt graag met het Ikea keukentje, deurtjes open, pannetje ...
Wat kan je zoal doen met stapelstein? Ik dacht dat ze daar alleen overheen kunnen lopen/klimmen? maar gezien je zegt: die vul ik dan met water/ijs/schuim? Ben benieuwd wat voor spel je ermee kan doen

één jaar geleden

Wat kan je zoal doen met stapelstein? Ik dacht dat ze daar alleen overheen ...
Er op staan, overheen lopen en op/ingaan zitten (en dan het liefst rond draaien) zijn hier eigenlijk de "makkelijke" dingen die ze er mee verzinnen. De mogelijkheden zijn echt eindeloos, ik zal eens opsommen wat de kinderen er al mee bedacht hebben: - als opstapje voor bij het aanrecht of als de toren met blokken of connetix te hoog werd. - de vloer is lava - als tol op de keukenvloer (zelf in gaan zitten en dan ronddraaien) - wij hebben ook het balanceboard van stapelstein, samen met de grote grimms regenboog en de grimms halve cirkels, kan je daar de toren van Pisa van maken. Laat de kinderen diertjes er op zetten zonder dat de toren omvalt. - ze gaan mee onder de douche - ik geef ze mee naar buiten en vul ze dan met ijsklontjes, scheerschuim, zand, gras etc. - een "beleefpad" van maken. Dus vullen met verschillende materialen en er met blote voeten doorlopen - als bakje voor de aardbeien en groente uit de moestuin - als zandvorm voor het zandkasteel in in de zandbak - als sorteerbak voor het sorteren op kleur - als hoedje of als schildpad - als pan voor de moddersoep - als bedje voor de knuffel - als grot voor de dino's Enzovoort 😅 Eigenlijk bied ik het vaak aan met een "opzetje". Ik vul dus een paar stenen met ijsklontjes en schuim en zet die dan buiten neer. Vervolgens worden ze dan uiteindelijk gebruikt als pan voor de moddersoep. De kinderen verzinnen er vervolgens ze wel een spel mee.

één jaar geleden

Reactie op AMD1729

Er op staan, overheen lopen en op/ingaan zitten (en dan het liefst rond dra ...
Leuk! Hoe groot zijn ze dan als de kids erin kunnen zitten?

één jaar geleden

Zandbak is hier wel echt favoriet, buiten alles met water. Balanceboard (wij hebben de kleine van Decathlon) Duplo diertjes (als je niet van plastic wil misschien Holztiger) Keukentje (roeren, ons van alles laten 'proeven' e.d.) Speelgoed auto (plastic en geluid, verjaardagscadeau maar valt me alles mee qua hoe vaak ze echt de muziekjes aanzet) Vormenstoof Blokkentoren bouwen Boekjes bladeren Bal Verder vindt ze het geweldig als we gaan fietsen, maar dat is niet echt speelgoed natuurlijk

één jaar geleden

Houten Ikea keuken Lovevery speelboxen