30 Reacties

één jaar geleden

Hier niet zo lang bezig, maar wij merken ook dat onze zoon vaker wakker wordt. Wordt ook erg overstuur wakker. Huilt hard en staat dan in bed. Ook bij zijn middagslaapje heeft hij dit. Gaan slapen is ook wel eens een probleem. De ene avond gaat het prima, de andere avond (zoals vanavond) weer een half uur ruim bezig geweest. Ik kan niet wachten tot sprong 10 over is. Tot dan toe tot 2000 tellen en de tijd uitzingen. Helaas geen tips, wij doen ook maar wat.

één jaar geleden

Het huilen is niet herkenbaar, het onrustige slapen en niet willen slapen tussen de middag is wel herkenbaar. Wij zijn geregeld 1,5/2 uur bezig om hem in slaap te krijgen

één jaar geleden

Ja hier ook. Ging een poosje beter, maar is helaas nog niet over. Bij het kleinste geluidje wakker en dan echt keihard krijsen terwijl het altijd een goede slaper was. Doordat ze 's nachts snel wakker wordt, is ze telkens doodmoe en overdag ook heel vervelend en veel huilen.

één jaar geleden

Onze dochter ook... moeilijker in slaap en wakker soms. Kunnen tanden zijn. Gelukkig vind ze knuffels nu erg leuk en is ze gewend aan slaapliedjes en anders een tekenfilmje te kijken waarbij ze in slaap valt

één jaar geleden

Reactie op NvSdB91

Hier niet zo lang bezig, maar wij merken ook dat onze zoon vaker wakker wor ...
"Wij doen ook maar wat" 😂💕

één jaar geleden

Reactie op Roos.K

"Wij doen ook maar wat" 😂💕
Hahaha ja zo voelt het wel hoor 😂. Ik heb echt niet het idee dat ik de perfecte manier heb😅.

één jaar geleden

Geen problemen met slapen, ja soms wat onrustig maar maakt ons niet wakker.. maar wel overdag voornamelijk een huilerige, jammerig kindje, hij wilt ook helemaal niks, en als hij huilt wil hij eigenlijk ook niet getroost worden. Heeft enorme moodswings en is eenkenning.. iemand die dit herkent van sprong 10?

één jaar geleden

Reactie op Joyce1997

Geen problemen met slapen, ja soms wat onrustig maar maakt ons niet wakker. ...
Eenkenningheid niet, maar de moodswings wel. Van heel blij naar ineens heel boos terwijl er niks aan de hand is en dan doet ze zichzelf extra pijn om aandacht te trekken door bijvoorbeeld haar hoofd te laten vallen op de tegels of telkens tegen de deur aan stoten met haar hoofd. En ze gaat dan op haar knieën liggen met haar hoofd naar de vloer toe om te laten zien hoe boos ze is. Alles gooit ze dan weg. En inderdaad niks willen, spelen misschien maar een paar minuten en dan is het weer jammeren en huilen. Constant aandacht vragen etc.

één jaar geleden

Reactie op Joyce1997

Hier ook snel mopperig en hangt het liefst 24/7 aan mij

één jaar geleden

Reactie op Joyce1997

Heel herkenbaar. Hele driftbuien en alles wegsmijten wat ie tegenkomt maar als je hem vastpakt om troost te bieden wil hij eigenlijk ook niet.. spelen 1 minuut en dan weer jammeren en bij je hangen. Slapen gaat oké maar wel ineens standaard om 6 uur wakker en vaak even gillen krijsen rond 22 uur dat we hem wel gerust moeten gaan stellen.

één jaar geleden

Fijn de herkenning, laten we hopen dat sprong 10 heel snel voorbij is, ik vind hem tot nu toe erg pittig 😅

één jaar geleden

Hier is het overdag slapen echt dramatisch. Hij gaat, denk ik, over naar 1 slaapje thuis. Bij de opvang overigens nog wel 2 slaapjes, maar daar zijn ook veel meer prikkels. Verder is hij ook huileriger. Hij geeft soms iets aan, dan pakken wij dit aan, vervolgens moet hij huilen. Dan geven we het terug, dat is dus ook niet de bedoeling. Weer huilen. Nep huilen ook ineens. Hij heeft het allemaal goed door haha .. Maar hij loopt ineens helemaal zelf, kletst meer, wil meer meehelpen etc. Dus hij kan ook veel meer. Maar het is wel pittig. Met een knaller de sprongetjes uit 💥

één jaar geleden

Geen idee of dit bij de sprong hoort, maar onze dochter is ineens ook heel vaak snachts wakker en dan zoekt ze ons. We zijn dan vaak 2 uur bezig om haar weer in slaap te krijgen. Herkent er iemand dit ?

één jaar geleden

Reactie op Girlmom1905

Geen idee of dit bij de sprong hoort, maar onze dochter is ineens ook heel ...
Dit hebben wij (spijtig genoeg) ook voor met onze dochter. Erg vermoeiend allemaal…

één jaar geleden

Hier kunnen wij de klok er op gelijk zetten 03:25 is ze wakker. Wij denken ook dat er tandjes doorkomen. Ze eet slecht en steekt elke keer haar vingers in de mond.

één jaar geleden

Hier ook rond 22/23 uur janken. Moeilijk ij eigen bed ook. Dus slaapt iedere nacht met mij in bed. Heb al aan bed sharing gedaan tot 10 maanden. Nu dus weer😆 denk gaat wel weer over. Ik slaap nu in ieder geval ook en zij ook. Ze heeft ik deze sprong extreem last van verlatinfsangst en had gelezen dat dit rond deze leeftijd het ergste kon zijn.. hoop alleen niet heel lang. Maar vind het ook heerlijk dat ze tegen mij aankruipt. Dus mijn enige tip: bed sharing op een veilige manier. Uiteindelijk kunnen ze toch weer fijn naar hun eigen bedje.

één jaar geleden

Pff die laatste sprong🤪 ik vind m heftig. Ineens zodra die z’n bed ziet keihard huilen. Vanalles geprobeerd maar als ik het hier zo lees is het gewoon even op onze tanden bijten? Z’n hele slaapritme is naar de haaien.. hoe houden jullie het vol😅 ik kan niet wachten tot die laatste sprong voorbij is..

één jaar geleden

Sprong is hier voorbij, zitten nu in de slaapregressie van 18 maanden. Overdag gaat het prima, ‘s avonds ellende en beland dus elke avond bij ons in bed. Iemand tips of enig idee hoe lang dit gaat duren?😅

één jaar geleden

Reactie op sbf1712

Sprong is hier voorbij, zitten nu in de slaapregressie van 18 maanden. Over ...
Slaapregressie duren over het algemeen 6 weken, met een piek rond de 3 weken. Helaas even doorbijten dus🙃

één jaar geleden

Reactie op Ourbabyjourney❤️

Slaapregressie duren over het algemeen 6 weken, met een piek rond de 3 weke ...
Oh feest🫣 nou moet ik heel eerlijk toegeven dat ik het samen slapen ook wel heel erg lekker vind hoor