19 Reacties

één jaar geleden

Ik zou t eerst denken aan pompoen en bloemkool en dat echt goed gekookt dan is t lekker zacht. Vooral pompoen is hier een hit. Zoete aardappel vind hij ook erg lekker, maar zit iets meer structuur in denk ik

één jaar geleden

Ik zou t eerst denken aan pompoen en bloemkool en dat echt goed gekookt dan ...
Dankje, zou zelf nooit aan pompoen gedacht hebben! 😘

één jaar geleden

Dankje, zou zelf nooit aan pompoen gedacht hebben! 😘
Ik ook alleen omdat hij dat hier het allerliefst eet hoor.. eten we zelf eigenlijk nooit. Veel succes iig lijkt me een spannende stap ;)

één jaar geleden

Zijn courgette en pastinaak een optie? Pastinaak is misschien te hard? Veel succes! 😊

één jaar geleden

Heel veel fruitsoorten zijn heel geschikt voor rapley. voor jonge kindjes soms nog wat glad om te pakken maar als ze de pincetgreep goed beheersen is dat eigenlijk geen probleem. Hier zijn het nu blauwe bessen (meteen goede training voor de motoriek) banaan en avocado zijn ook zacht. (Stukjes) aardbei kon ze al snel pakken (hele aardbei is minder glad) die maisvingers werden hier ook gewaardeerd die smelten ook meteen in de mond (nu vind ze ze niet zo heel lekker meer)

één jaar geleden

De app solid starts is misschien fijn om te gebruiken. Hier staat precies wat je kan geven en op welke manier, dus bijvoorbeeld in 4 stukjes gesneden of helemaal geven. Ik zou dan als ik jou was de jongste leeftijd daarin mee beginnen en dan rustig opbouwen net als dat je begint als je kind 4 tot 6 maanden is.

één jaar geleden

Reactie op rianne123456

Heel veel fruitsoorten zijn heel geschikt voor rapley. voor jonge kindjes s ...
Neem aan dat je de blauwe bessen wel platdrukt of doormidden snijdt? :)

één jaar geleden

Reactie op rianne123456

Heel veel fruitsoorten zijn heel geschikt voor rapley. voor jonge kindjes s ...
Blauwe bessen en aardbei dat gaat nog niet lukken helaas

één jaar geleden

Blauwe bessen en aardbei dat gaat nog niet lukken helaas
Dan zou ik banaan en avocado proberen

één jaar geleden

Ik ken de geschiedenis niet maar dan zou ik denk ik eerst alles een beetje blenden, daarna wat grotere stukken aanbieden. Maar zachte peer zou kunnen, banaan, avocado, zoete aardappel, wortel, pastinaak (kern eruit snijden) aardappel, bloemkool, gebakken/roerei, pannekoekjes, Griekse yoghurt, etc

één jaar geleden

Reactie op Minimi 1 En 2

Ik ken de geschiedenis niet maar dan zou ik denk ik eerst alles een beetje ...
Blenden mag helaas ook niet 😅

één jaar geleden

Blenden mag helaas ook niet 😅
Oh wat dan?

één jaar geleden

Reactie op Minimi 1 En 2

Oh wat dan?
Ze verslikt zich in vloeibaar en stukken blijven hangen in haar slokdarm, dus we moeten hele kleine mini stukjes gaan aanbieden.

één jaar geleden

Ik doe vaak een geschilde zoete aardappel door de lengte in 4 stukken, beetje olijf olie erop en 20-25 minuten in de oven op 220 graden! Wordt super zacht 👌🏻

één jaar geleden

Wat fijn dat je langzaam aan mag beginnen! Ik zag al wat voorbij komen, maar broccoli is er ook zo een die je heel zacht kan koken en hier vinden ze dat erg lekker of tomaat gekookt, dan kan je ook makkelijk het velletje er af halen. Yoghurt en kwark misschien? Qua fruit zou ik het dan houden op banaan en avocado. De app solid starts is een goede, maar daar van weet je natuurlijk nog steeds niet of dit zacht is. Vlees/vervangers vind ik lastig, dat is toch vaak wat meer kauw en slik werk.

één jaar geleden

Solid starts zie ik hier ook al een paar keer, echt fijne app. Verder vond ik het boek de poepdokter junior ook erg fijn als houvast voor wat voor de darmen prettig is. Wij doen als ‘power’ food zelfgemaakte botten bouillon. Qua eten denk ik aan gekookt: zoete aardappel, pompoen, wortel, paprika, bloemkool, broccoli, rode biet, peer, appel Ongekookt, avocado, banaan mais puffs, aardbei uit de vriezer en misschien het eigeel van een gebakken ei.

één jaar geleden

Iedereen super bedankt voor alle tips, helaas is het vandaag niet goed gegaan waardoor we weer moeten stoppen. Bedankt voor het meedenken🥰

één jaar geleden

Misschien is hutspot iets? Zachte aardappelen en wortels is het zachtste prakje wat ik aan onze zoon geef. Ook andijviestamppot bijv. of zoete aardappel is zacht en is goed te kauwen. Bloemkool em broccoli (niet de stengels maar de kopjes) zijn ook vrij zacht. De “harde” soorten eten is toch wel pasta, rijst, couscous, vlees/vis en wat hardere groentes. Hier moet onze zoon wat meer op kauwen.

één jaar geleden

Iedereen super bedankt voor alle tips, helaas is het vandaag niet goed gega ...
Ah wat lastig voor jullie en jullie kleintje!