21 Reacties

één jaar geleden

Wij hebben ons wegens lactose intolerantie verdiept in vervangingen voor koemelk. Maar soya wordt afgeraden wegens hormonen die erin zitten en veel mensen ervaren buikproblemen met het gebruik van soya. Maar ik heb inmiddels ontdekt dat iedereen wel iets vind van alle alternatieven die er zijn. Dus ik zou gewoon zeggen doe waar je goed bij voelt. Wel weet ik, hoe minder koemelk in de jonge jaren, hoe groter de kans op intoleranties op grotere leeftijd.

één jaar geleden

Hoi, Ik geef ook nog borstvoeding (op verzoek, meestal alleen 's ochtends en 's avonds). Als ik er niet ben, slaat mijn zoon de voeding over, of hij krijgt thee/water als hij dorst heeft. Hier gaat dat altijd goed. De borstvoeding is dus meer omdat het nog een fijn moment samen is. Ik weet niet hoe dat voor jou zoon is, maar misschien kan je de voeding ook wel skippen?

één jaar geleden

Hee! Sojamelk klinkt als een goed idee! Wij eten zelf vegan thuis en geven onze dochter (nu nog naast bv) ongezoete sojamelk en ongezoete havermelk. We wisselen een beetje af om te kijken wat ze lekkerder vindt :) Wij hebben hier ook contact over gehad met een diëtist. Ik kan je aanraden om dat ook te doen! Je krijgt 3 uur vergoed zonder eigen risico, dus je kunt heel makkelijk contact opnemen en alles wordt voor je geregeld. Wij hebben contact gehad met diëtistenpraktijk silla, dat was handig via videobellen. Maar je kunt ook op zoek bij jou in de woonplaats. Kijk bijvoorbeeld eens op schijfforlife.nl voor meer tips 🤗

één jaar geleden

Ik geef nu soja groeimelk van Alpro, geen idee of dat de beste optie is. Ik vind t best wel zoet, maar ook fijn dat er calcium en dergelijke aan toegevoegd zijn. Wij geven overigens wel kwark of Yoghurt, een paar keer in de week. Voelt ook dubbel, maar ik ben zelf niet volledig af van zuivelproducten en ik wil ook niet dat hij een intolerantie ontwikkeld en wil dat hij later zelf kan kiezen wat hij eet.

één jaar geleden

Reactie op Moeke1995

Ik geef nu soja groeimelk van Alpro, geen idee of dat de beste optie is. Ik ...
Ja wij proberen ook nog wat kwark/yoghurt, omdat we dit ook gewoon in huis hebben en om hem wel te laten wennen aan zuivel.. wel dubbel, maar denk wel belangrijk om intoleranties te voorkomen en z’n smaak te ontwikkelen. Maar indd het liefst niet elke dag alleen maar zuivel. De groeimelk zat ik inderdaad ook naar te kijken, maar vond de suikers indd ook niet zo prettig.. wel goede toevoegingen ja

één jaar geleden

Reactie op An_2021

Hee! Sojamelk klinkt als een goed idee! Wij eten zelf vegan thuis en geven ...
Dus de diëtist heeft aangegeven dat Havermelk en sojamelk ongezoet wel prima vervanging is? Bedankt voor de tip!

één jaar geleden

Reactie op Wil96

Hoi, Ik geef ook nog borstvoeding (op verzoek, meestal alleen 's ochtends e ...
Ja dat proberen we zo langzamerhand. Het probleem is alleen dat hij eigenlijk niet gaat slapen zonder op dit moment🙃 Het is echt onderdeel van het slaapritueel en hij is er zo aan gewend. Echt lastig

één jaar geleden

Reactie op Momof3m

Wij hebben ons wegens lactose intolerantie verdiept in vervangingen voor ko ...
Klopt wat je zegt. Vandaar ook mijn vraag. Ik zie door de bomen het bos niet meer soms 😕 Niks is goed.. ja borstvoeding, haha. Maar als dat gewoon echt niet meer lukt😞

één jaar geleden

Heel vroeger zouden ze borstvoeding hebben vervangen door (rauwe) geitenmelk. Is geitenmelk geen optie?

één jaar geleden

Wij geven oatly volle havermelk! Gaat hartstikke goed

één jaar geleden

Hier een kind die allergisch is voor koemelkeiwitten. Wij lopen bij de diëtist hiervoor. De diëtist gaf aan dat je het beste sojamelk producten kan geven. Je kan gewoon de huismerken kopen, groeimelk is niet nodig. Zolang je de ongezoete versie geeft is het goed. Het is wel belangrijk dat je de sojamelk enz geeft vanwege de eiwitten. In andere plantaardige melken zit dit niet genoeg, dan zou je bijvoorbeeld de groeimelk haver moeten kopen van alpro.

één jaar geleden

Misschien zie ik het verkeerd maar ik heb het idee dat koemelk het beste alternatief zou zijn op dit moment. Als je vanwege ethische redenen dit liever niet geeft, maar zelf ook nog zuivel producten gebruikt snap ik het niet hoor. Geef aan je kindje gewoon wat jij denkt dat het best voor hem is, en als dat koemelk is dan geef je dat ipv de yoghurt die hij nu krijgt en gebruik je zelf maar geen zuivel meer om t te compenseren En als je denkt dat iets anders een goed alternatief is, ja dan dat. Niet moeilijk lijkt me.

één jaar geleden

Groeimelk haver!👍

één jaar geleden

Wij geven onze dochter de groeimelk van alpro. Gewone koemelk drinkt ze niet 😅

één jaar geleden

Reactie op Rensketje

Hier een kind die allergisch is voor koemelkeiwitten. Wij lopen bij de diët ...
Dit is niet helemaal waar wat je zegt. In de barista variant van oatly zitten een stuk meer eiwitten dan de meeste sojamelk soorten. Deze is zelfs vergelijkbaar met de Alpro groeimelk.

één jaar geleden

Reactie op xjessicaa

Misschien zie ik het verkeerd maar ik heb het idee dat koemelk het beste al ...
Het gaat erom dat ik nu wel moet stoppen met borstvoeding geven en een alternatief zoek. Ik wil hem niet zonder iets laten, dus wisselen we af met zuivel en plantaardig, tot ik duidelijk heb wat het beste alternatief is. Mijn man eet sowieso gewoon zuivel, dus vandaar dat we het in huis hebben. Maar mijn vraag is dus wat het beste alternatief is op koemelk.

één jaar geleden

Reactie op Wensmama

Heel vroeger zouden ze borstvoeding hebben vervangen door (rauwe) geitenmel ...
Liever iets plantaardigs :)

één jaar geleden

Hier een kindje met koemelkallergie, vind het ook lastig. Misschien is een diëtist wel een goed idee.

één jaar geleden

Reactie op Cfoodie

Het gaat erom dat ik nu wel moet stoppen met borstvoeding geven en een alte ...
Ah zo oke, dan snapte ik het verkeerd.

één jaar geleden

Wij geven sinds z’n 1e verjaardag sojamelk. Dit ivm een koemelkeiwitallergie. Gaat super!