9 Reacties
één jaar geleden
Reactie op Taikekevin
Nan evolia 3
Lijkt het meest op borstvoeding
En is groeimelk
De dr heeft het voor mijn dochter geschreven toen wil ze niet aan mijn borst dronken
één jaar geleden
De dr heeft het voor mijn dochter geschreven toen wil ze niet aan mijn bors ...
Ik heb dit altijd in combinatie gegeven, had na 5 maanden te weinig borstvoeding en gaf deze dan wel bij. Tot er koemelk allergie vastgesteld was uiteraard.
Maar deze voeding dronk hij wel graag
één jaar geleden
Hallo! Ik geef ook nog volledig borstvoeding. Mijn plan is om binnenkort in een paar (2?) weken af te bouwen en het te vervangen door koemelk. Hij drinkt nog 2 à 3 x per dag, maar heeft vooral de melk voor het slapengaan om 19 uur nodig. Dus ga ik eerst de andere voeding vervangen door koemelk.
Mijn zoon is een gezonde, flinke jongen en eet goed brood/fruit/groenten. Hij heeft daarom volgens mij echt geen opvolgmelk meer nodig na 12 maanden. Ik heb wel steeds melkproducten gegeten en gedronken, dus ik hoop op een soepele overgang zonder overgevoeligheid!
één jaar geleden
Reactie op Wijchen96
Hallo! Ik geef ook nog volledig borstvoeding. Mijn plan is om binnenkort in ...
Ik had ook dit plan, maar heb de laatste tijd koemelk aangeboden in de pap om haar alvast te laten wennen. Ze spuugt alles uit, iedere dag, ook wanneer gemengd met borstvoeding (75%, met 25% koemelk). Koemelk accepteert ze wel door de aardappelpuree. Mijn dochter eet verder alles, dus deze weigering kwam nogal als een verrassing 😅 nu weet ik ook niet meer hoe ik het ga doen
één jaar geleden
Reactie op Flevo
Ik had ook dit plan, maar heb de laatste tijd koemelk aangeboden in de pap ...
Misschien karnemelk proberen? Dan ligt het wellicht aan de smaak. Of jouw kindje is er nog niet klaar voor.
Anders kan je altijd kijken naar een plantaardig alternatief met toegevoegde vitamine B12 en calcium. Yoghurt telt natuurlijk ook als zuivel, dat geef ik al elke ochtend (100% Griekse yoghurt).
Deze pagina van het Voedingscentrum vindt ik handig:
https://mobiel.voedingscentrum.nl/nl/zwanger-en-kind/dreumes-en-peuter/wat-geef-ik-te-drinken-.aspx
Zie ook deze pagina:
https://mobiel.voedingscentrum.nl/nl/service/vraag-en-antwoord/kinderen-en-jongeren/moet-ik-speciale-dreumesmelk-of-peutermelk-geven-.aspx
één jaar geleden
Ik ben ook vanaf 9 mnd teruggegaan naar 2 voedingen per dag (smorgens en savonds) de rest van de dag drinkt hij water en hij krijgt om de dag Griekse yoghurt.