9 Reacties

één jaar geleden

Ik hoor van anderen die hetzelfde hadden dat ze de speen kapot knipten en dan zeiden dat ze speen kapot was en dat de kinderen er al snel aan gewend waren. Kun je proberen, ik heb geen tips. Onze dochter is niet echt een speengebruiker

één jaar geleden

Wij zijn 1,5 maand geleden cold turkey gestopt, en dat ging prima. We hebben een knuffeltje waar hij heel gek op is en we zorgden ervoor dat dat bij hem was als hij het even moeilijk had en in bed. Was een weekje soms even moeilijk maar viel ons alles mee.

één jaar geleden

Toen onze dochtertje 1 was zijn we cold turkey gestopt met de speen. Bij ons was t 2 dagen/nachten drama en daarna miste ze de speen niet meer. Maar ze had al wel een knuffel waar ze mee sliep. Dus had ze toch iets om zich mee te troosten . Succes 😄

één jaar geleden

Mijn dochter is ook bijna 1.5, ze heeft twee speentjes die moet overal mee pakken. Mijn plan is een kapot te snijden en een laten gewoon voor bed of buiten als ze moeilijk doet en als ze 2 jaar ga ik deze ook snijden en stoppen met speen. Mijn dochter heeft geen favoriet knuffel dus ze kan niet slapen zonder een speen zeker twee een in haar mond en de andere pakt ze in haar hand 🤦🏻‍♀️

één jaar geleden

Ik denk dat je beter kan wachten tot rond de 2 jaar dat ze echt begrijpt dat de van de speen af moet .. denk als je het nu ineens doet ze het drama wordt

één jaar geleden

Wij hebben het geprobeerd en helemaal stoppen is niet gelukt. Nu enkel in bed bij het slapen (of als hij het even moeilijk heeft/moe is buiten, maar gebeurd weinig). Bij 2 jaar wil ik hem kapot knippen en hem er hopelijk zo vanaf helpen.

één jaar geleden

Zag laatst een filmpje op insta waar iemand de speen in azijn oid had gedoopt. Krijgt de speen een vieze smaak en wilt hij of zij hem niet meer. Niet heel aardig, maar een optie. Dochters van m'n broer hebben ze met de post opgestuurd. Voor 'arme' kindjes. Maar moeten ze wel de leeftijd hebben dat ze het snappen. Wij hebben dit probleem met normale melk uit de fles sochtends en savonds. Geprobeerd te stoppen, maar was drama. Nieuwe poging over een maandje zoiets denk ik.

één jaar geleden

Wat gebeurt er als je hem gewoon niet meer geeft? Hier bij 14 maanden weggelaten en was niet eens een drama. Ze zijn nu natuurlijk wel ouder maar is het proberen waard. Of evt eerst alleen in de nacht weglaten, omdat ze dan meer moe zijn schijnt dat ze dan makkelijker accepteren dat ze zonder in slaap moeten vallen

één jaar geleden

Wil je stoppen met tutje vanwege de tanden, dan kan je ook na de 2 jaar doen. Als je maar stopt voor de 4 jaar kan het gebit zich nog aanpassen. Zelf ben ik werkzaam in de orthodontie en tot 4 jaar tutje kan geen kwaad. Wij hebben nu zelf de bibs anatomical en die is ookal beter afgesteld op het gebit. Ik zie bij mijn zoontje geen verschil komen.