15 Reacties
één jaar geleden
Wij hebben zo nu en dan ook enorme strijd. Bij ons helpt het om haar voor die tijd voor te bereiden op wat komen gaat. Wanneer ze nog aan het spelen is aangeven dat we straks de pyjama aan gaan doen. Of aangeven dat we straks gaan eten etc... Ze begrijpen al veel meer dan we soms denken. En ik zorg vaak dat ik haar wat in de handen geef, zodat ze even is afgeleid van wat er gebeurt. Misschien heb je hier wat aan.. ik vind het soms ook lastig, maar zal wel bij de leeftijd horen denk ik.
één jaar geleden
Hier ook heel erg. Luier verschonen en aankleden is altijd een strijd geweest, maar nu 10x erger. Wij zijn gezwicht voor een filmpje op YouTube. Boerderij filmpje waar ze helemaal zen van wordt, dus dan kunnen we de luier doen zonder dat ze in de houdgreep moet.
Tandenpoetsen blijft wel ellende dat hebben we geaccepteerd. Ze is daarna direct weer vrolijk, maar zodra ze de tandenborstel ziet is het mis. Hopelijk snel voorbij..
één jaar geleden
Och zo herkenbaar! Ik probeer haar te laten ‘helpen’.. echt mee te nemen… hou jij dit even vast? Kun jij voor mama de luier pakken? Etc etc etc. En inderdaad benoemen en voorbereiden wat er staat te gebeuren.. Gevoel geven dat ze er toe doet zeg maar haha goh ja .. fases 🙄
één jaar geleden
Zeer herkenbaar.
Alles is met strijd.
Het is nu ook zo dat zij in de nacht weer komt en niet eerder gaat slapen na dat zij melk heeft gehad.
Wij hebben wel eens geprobeerd om water te geven in de nacht maar dat accepteert ze niet.
Eten gaat ook niet zonder een slag en stoot.
Hopelijk is dit een fase …
één jaar geleden
Ik geef mijn dochter ‘s avonds na bad nu het flesje melk zodra ze op het aankleedkussen ligt, die drinkt ze dan zelf en kan ik haar rustig afdrogen en luier omdoen. Ze moet natuurlijk nog wel keer omhoog komen om rompertje enz. aan te trekken, maar ze is dan al een stuk relaxter. Voor de andere momenten heb ik van alles binnen handbereik liggen om wat af te leiden, dat helpt soms maar niet altijd. 😅
één jaar geleden
Mijn dreumes vindt het niet meer fijn om op de rug te liggen 🚫 Veel dreumesen en peuters hebben dat. Luier verschonen en omkleden is staand prettiger voor ze. Sinds ik dat doe is er veel minder strijd 🙌🏻 al is het alsnog niet haar liefste bezigheid hoor, ze wilt vooral spelen. Tanden poetsen en gewassen worden houdt ze ook niet van. Geen tips wat die dingen betreft 🫣
één jaar geleden
Speelgoed in de handen geven...
Badspeeltjes... samen het badje maken, mjjn dochter speelt dan met de flesjes van shampoo enzo.
Laten zien aat je gaat doen.
Boekje voorlezen waarin deze dingen voorkomen zodat het een gewoonte kan worden.
(dan is het nog steeds niet makkelijk maar minder huilen)
één jaar geleden
Wij zijn ook gezwicht voor het YouTube filmpje.. en s ochtens tandenpoetsen, s avonds is hij al moe en dan ook nog in dat mondje peuren.
Niet dat het nu ineens soepel gaat hoor, masr iets beter. En oja inderdaad s nachts weer een fles willen is ook heel herkenbaar, sowieso s nachts wakker zijn. Als iemand daar nog iets voor weet ..
één jaar geleden
Oh hou op niet met aankleden enz maar inderdaad de hele dag om van alles huilen hangen opgetild willen worden driftig worden..zucht het is even niet zo leuk😩 wel blij dat we niet de enige zijn zal er wel bij horen!
één jaar geleden
Ik opende deze app om over dit onderwerp hopelijk wat te kunnen lezen! Dus zeker herkenning. Hij wil vooral de zaken niet die in mijn ogen toch echt moeten; een broek en jas aan en in de wandelwagen om de hond uit te laten. Hij gooit zichzelf driftig achterover op de grond, worstelt zichzelf huilend weg en met het in de wandelwagen tillen: gillend compleet overstekken. Het kost me de afgelopen tijd elke dag weer een zere rug en een hoop frustratie :/ dr moet toch een andere manier zijn ipv die strijd... ik probeer al vooraf een vrolijk liedje te zingen of wat gekkigheid zoals hem door de lucht laten vliegen... helpt minimaal...