6 Reacties
één maand geleden
Wij hebben een tablet, maar deze is niet speciaal aangeschaft voor mijn dochter. De voorkeur van scherm is voor ons op dit moment tv, omdat ze op de tablet zo snel is dat ze de hele tijd swiped in de filmpjes. Op de tablet hebben we ook speciale kinderapps waar ze op kijkt zoals ketnetjunior en zappelin en youtubekids. Deze staan op een schermlimiet van een uur.
Ik vind de spelletjes zoals memory en puzzelen wel erg leuk. Deze doen we dan samen en kan ze zelf ook doen. Deze zitten in de apps.
Ik hoop dat je hier wat wijs uit wordt.
Als je hem alleen voor nood zou gebruiken zou ik niet helemaal een tablet aanschaffen en gewoon youtubekids op je telefoon zetten.
één maand geleden
Ik denk dat het ook een beetje van het kind zelf afhangt. Wij hadden voor onze dochter destijds met 2,5 jaar een iPad, natuurlijk niet onbeperkt maar zo nu en dan en zij vond het prima. Deed er soms wat op en liet (nog steeds nu met 4j) hem ook gewoon vaak links liggen. Mijn jongste van 2,5j mag van ons absoluut niet op de iPad, hij is echt helemaal van de wereld als ie daarop zit en wordt super nijdig als hij er niet (meer) op mag. Dus we hebben al snel besloten dat we voor hem zeker de aankomende jaren geen iPad aanschaffen 😅.
16 dagen geleden
Ik ga nooit een eigen tablet geven. Het is verslavend en beperkend. Ik laat gewoon tv kijken op de tv, waarbij ik kies. Pas op latere leeftijd op mijn iPad educatie spelletjes
4 dagen geleden
Wij hadden er al eentje en we zetten hem aan tijdens het eten. Kunnen wij ook even rustig eten en geen gezeik en geschreeuw met dat hij niet gaat eten. Lepel nu veel naar binnen en hij eet zelf ook tussendoor. Over een paar jaar zonder tablet door t leven tijdens het eten. Nu wel blij mee met een kind van 2,5 en 1.