20 Reacties
één jaar geleden
Wij hadden hier precies hetzelfde. Van alles geprobeerd.
Uiteindelijk bleek zijn tanden poetsen terwijl hij op de wc in de badkamer zit (bril en klep dicht) en hij het tandenpoets liedje van Jokie en Jet mag kijken te werken. We kunnen nu al een week of 3 goed z’n tanden poetsen.
Of het zo goed blijft gaan is natuurlijk de vraag, maar elke dag dat lukt is mooi meegenomen 😃.
één jaar geleden
Ik heb hier een elektrische tandenborstel aangeschaft (in de korting), mevrouw doet namelijk ook niet poetsen en zuigt alleen de tandpasta van de tandenborstel en is er na 10 sec wel klaar mee. Met een elektrische borstel heb ik het idee dat er in ieder geval meer gebeurd met de tandjes dan alleen kauwen 😂 plus het trillende geluid vind ze er interessant. Ook even gevraagd bij de tandarts of dit kwaad kon omdat er op de verpakking staat dat het pas vanaf 3+ jaar is ofzo, maar hij vond het juist goed! Miss dat het helpt?
één jaar geleden
Hier was het ook drama. Ik had een elektrische tandenborstel gekocht voor kinderen van 0-3 maar ze vindt dat ding doodeng.
Ik leg haar nu op het verschoonkussen met mijn telefoon in haar beide handjes en ik poets dan haar tanden. Niet helemaal pedagogisch verantwoord 😅 maar ik was de strijd ook zat en dit werkt goed. Kan haar tandjes nu echt uitgebreid poetsen
één jaar geleden
Hier was het ook drama. Ik had een elektrische tandenborstel gekocht voor k ...
Hmm ja goed idee denk ik. Tanden poetsen lukt bij ons ook niet meer. Misschien inderdaad even een filmpje kijken op de telefoon of er even mee prutsen dat het dan wel lukt. Sowieso zijn dingen als verschonen en aankleden al drama want stil liggen, ho maar.
één jaar geleden
Ik ga met haar voor de spiegel sta en geeft mijn elektrische tandenborstel (aan) in haar hand. Door de trilling in haar hand en doordat ze zichzelf kan zien, mag ik haar tandjes poetsen met haar eigen borstel.
één jaar geleden
Ik heb dit meerdere keren nagevraagd bij de tandarts want vond het zo sneu en was bang dat ze een trauma aan tandenpoetsen zou krijgen😆 blijkt dat dit normaal is en het toch moet gebeuren. Hier na maaaaanden gaat het ietsje beter. Maar ligt ook aan haar gemoedstoestand. Mijn enige tip na alles geprobeerd te hebben: kies het juiste moment, lijd evt af door grappig te doen. Dit werkt voor onze clown.
één jaar geleden
Reactie op NicoleS91
Hmm ja goed idee denk ik. Tanden poetsen lukt bij ons ook niet meer. Missch ...
Ja hier precies hetzelfde, ook met verschonen en aankleden. Meestal werkt liedjes zingen hier wel want dat vindt ze geweldig leuk maar als het echt drama schreeuwen worstelen is dan krijgt ze gewoon m’n telefoon in dr handen haha, scheelt een hoop strijd