9 Reacties

2 maanden geleden

Ja ik ben thuis met onze kinderen uit mei 2022 en mei 2024. De peuter gaat 2 ochtenden per week naar de peuterspeelzaal, we gaan een ochtend per week naar mijn ouders en verder geregeld lekker wandelen naar het centrum of naar een speeltuin in de buurt oid. Mijn dagen zijn voornamelijk voor de kinderen en tussendoor het huishouden/koken en de grotere huishoudelijke dingen (bv keuken of badkamer poetsen) doe ik als de baby slaapt en de peuter naar de peuterspeelzaal is of als ze allebei slapen.

2 maanden geleden

Ja ik ben thuis met onze kinderen uit mei 2022 en mei 2024. De peuter gaat ...
Dat is fijn geregeld. Ook fijn dat je dan gewoon je regelmaat hebt en sociale contacten! Hier geen opvang, dus wel echt hele dagen “ thuis “ probeer wel regelmatig te wandelen en het huishouden hier tussendoor. Echt de grote schoonmaak is vaak lastig 😅🤭

2 maanden geleden

Hier een peuter uit mei 2022 en een baby uit juli 2024. Wij gaan sowieso 2 keer per week een dagje naar m’n moeder. Ze kan daar lekker uitrazen met hondjes, tuin en we gaan regelmatig dan naar de stad met z’n allen. De andere dagen dat we thuis zijn is het dansen, tekenen, fantasie spel en vooral haar ding laten doen. Ze slaapt niet meer. Ze helpt met koken (zit dan te klieren met water of krijgt taakjes van mij haha) de kleinste zet ik er bij in de tripp trapp, ligt op z’n speelmat of slaapt in de box. M’n dochter vermaakt zichzelf prima door het huis heen met haar keukentje, duplo etc. Of wat tv doen we ook wel of muziek luisteren, luisterboeken. En dan vaak ook wel dagelijkse boodschappen doen en dan een speeltuintje mee pakken soms. Tussendoor doe ik huishouden, met name wassen want dat stopt niet😂 koken, maar grote dingen poetsen lukt echt niet met de 2 dus moet dan iemand oppassen. Echt ritme hebben we niet per se het is maar net hoe zij zich voelt, waar ze zin in heeft en hoe we geslapen hebben!

2 maanden geleden

Reactie op coco1109

Hier een peuter uit mei 2022 en een baby uit juli 2024. Wij gaan sowieso 2 ...
Gezellig hoor dan zie je je moeder ook regelmatig! Hier is dansen ook favoriet haha leuk he ☺️ Slaapt ze al een poosje niet meer? Hier nog wel een middag dutje van 2 uur. Super fijn dat ze zich zelf goed kan vermaken. Ga je ook bijna elke dag om boodschapjes? 🤭 Hier ook zoveel was elke keer en wij hebben maar 1 kindje haha het gaat maar door 😂

2 maanden geleden

Peuter uit mei 22, na het opstaan ontbijten op de bank met bluey, dan even spelen thuis. Rond 9u/9.30 standaard de deur uit, winkelen, kinderboerderij, dierenpark Amersfoort (sinds kort beide abonnement). Net voor slaapje terug, wat eten en slapen. S middags altijd met de hond wandelen, speeltuin, koffietje ergens, boodschappen etc en dsn rond 17u thuis, tv voor de kleine en ik koken. Als m'n man thuis is dan gaat hij spelen met mini en blijft de tv uit. Kleine gaat 2 dagen naar gastouder en vanaf half nog ochtend psz. Mijn dagen met de kleine zijn niet goedkoop 😂 maar ben altijd de hort op met haar!

2 maanden geleden

Reactie op Jessyx

Gezellig hoor dan zie je je moeder ook regelmatig! Hier is dansen ook favor ...
Jaaa heel gezellig! Morgen weer haha. Dan is er hier markt dus extra leuk. Ik loop er altijd heen dus dan hebben we ook weer een half uurtje buiten mee gepakt (en ik een kleine wandeling) Dat dansen is heerlijk! Ze heeft hier kinderen voor kinderen ontdekt en gaat de pasjes nadoen, ik smelt 🥹 Ja mijn dochter sliep ‘s nachts beter na geen dutje. Ze begon hem over te slaan bij oma en ik had dan altijd top nachten hahaha. Had gisteren toevallig de fout gemaakt om haar even een uurtje te laten tukken.. nou heb het geweten vannacht. Ze slaapt hier denk ik sinds de jongste een maandje is niet meer. Ging ook heel rap! Ja eigenlijk wel bijna iedere dag. Ik ben voor nu alleen en moet het lopend met een duo wagen doen, dus kan niet te veel meenemen en kan dan om de dag of iedere dag. Doe veel liever week boodschappen maar is niet te doen haha!😊 Zo komt echt geen einde aan hè. Staat hier weer een mega IKEA tas naar me te staren met was dat opgevouwen moet worden (en dat los van de 2 wasmanden en droger die vol zit oeps) 😬 Wat doen jullie zoal in een week/dag? Vind dagjes uit plannen wel een dingetje hoor, kind is 2 en wil nog steeds naar de dierentuin met haar maar ze is nog nooit geweest. Oh wij hebben trouwens wel een kinderboerderij op 10 minuutjes loopafstand! Super leuk vind ze die.❤️

2 maanden geleden

Reactie op RuthvdBruggen

Peuter uit mei 22, na het opstaan ontbijten op de bank met bluey, dan even ...
Ah fijn hoor! Kinderboerderij is ook leuk, hier wel ver weg. Je gaat ook vaak winkelen en om boodschappen zo te horen haha ☺️

2 maanden geleden

Reactie op coco1109

Jaaa heel gezellig! Morgen weer haha. Dan is er hier markt dus extra leuk. ...
Veel plezier vandaag! Gelukkig ook goed weer. Ja slim lekker wandelen, als het regent ofzo ga ik echt niet wandelen 😅 Zo knap al pasjes nadoen! En dat merk je dan idd aan de nacht of dat ze savonds niet meer willen slapen! Zo verschillend per kindje. Nee dan passen week boodschappen niet haha, ik bestel altijd de grote week boodschappen en voor verse/ kleine dingen kan ik ook lopend doen of fiets. Wij doen ook veel hetzelfde: wandelen, fietsen, naar de eendjes : als het mooi weer is. Binnen lekker spelen Dierentuin willen we ook nog een keer graag heen in Antwerpen! We zijn wel een keer naar de beekse bergen geweest. Maar was toen slecht weer. In het weekend regelmatig familie bezoek ( verplichtingen haha )

2 maanden geleden

Reactie op Jessyx

Ah fijn hoor! Kinderboerderij is ook leuk, hier wel ver weg. Je gaat ook ...
Hahahaha ja, wel bezig blijven he 😂 gaat de dag sneller voorbij en blijft het een beetje leuk hahahaha