21 Reacties
één jaar geleden
Ik slik floradix tegen vermoeidheid, geen idee of het werkt.
Verder, let ik echt op mijn voeding, en dan niet zo zeer wat ik eet (ook wel een beetje, gezonde voeding voel ik me fitter dan ongezond) maar ook of de hoeveelheden genoeg zijn. Ik merk vaak dat ik dikke inkakkers heb omdat ik toch niet genoeg heb gegeten, vooral in de avond.
Verder probeer ik tijdens de dutjes dingen af te wisselen, bijvoorbeeld in de ochtend ga ik boven schoonmaken (en de volgende dag beneden). En dan tijdens het middag slaapje doe ik niets en heb ik een moment voor mezelf.
Dan heb ik als de jongens wakker zijn de volledige aandacht daarvoor en gaan we dingen doen.
Boodschappen laat ik door mijn man grotendeels doen.
Er zijn ook genoeg weken waarop ik het huishouden een beetje laat verslonzen omdat ik zo moe ben, vaak ga ik dan nog even mee slapen als er een dutje gedaan wordt.
Ik weet niet of je er wat aan hebt, maar het is gewoon absurd zwaar soms en de ene dag is beter als de andere. Mijn man is bijvoorbeeld de afgelopen 1,5 maand amper thuis geweest, kwam pas s avonds tegen 19.30 thuis en vaak in de weekenden ook aan het werk op kantoor. Dat was voor mij niet meer te doen (heb een tweeling) aan het einde, maar dat is nu gelukkig over.
Ik weet niet of je werkt en hoeveel je werkt? Ik heb de luxe dat ik maar 3 dagen werk waardoor ik het huishouden doordeweeks over 2 dagen verspreid kan doen en dan heb ik het weekend helemaal vrij.
één jaar geleden
Super stom maar ik ben zoooo blij dit te lezen, ik dacht echt dat ik de enigste was.
Ik ben zooo vermoeid dat er gewoon niks uit me handen komt, als onze dochter smiddags slaapt heb ik zelf geen energie om het huis op te ruimen, als ik dit zeg dan krijg ik altijd van joh stel je niet aan, ze slaapt toch door.
Ik probeer nu echt genoeg fruit te eten, en ook meer te sporten tussendoor om energie te krijgen, dus hopelijk werkt dat snel😅
één jaar geleden
Heey, ik herken dit wel.
Soms heb je het gevoel alsof er niks uit je komt en de volgende dag voel je je dan vervelend omdat je niks gedaan hebt. Ik heb helaas niet meer de luxe van 2 slaapjes. Ze slaapt alleen nog smiddags.
Wat mij helpt is dat ik 's ochtends echt rustig aan doe. Ik haal haar uit bed rond 7uur en dan gaan we gewoon lekker rustig aan tafel ontbijten. Daarna gaat ze spelen en kan ik even rustig opstarten door een kopje thee te drinken en even wat tv te kijken. Na een half uurtje ga ik dan met haar meespelen of boekje lezen ofzo. Dan gaat in ieder geval de tv weer uit of op radio. Om 9uur kleden we pas aan en dan gaan we echt even naar buiten. Ik merk dat ik doe frisse lucht echt nodig heb en dat me ook weer energie geeft.
Op woensdag, donderdag en vrijdag werk ik en dan zorg ik dat ik s avonds niks meer hoef. Eten staat al klaar hoeft alleen maar in de oven of het is een diepvries maaltijd die alleen opgewarmd hoeft te worden. Of we eten bij opa en oma 😉. Dit geeft mij rust en overzicht en daardoor kost het weinig energie. Ik zou het liefst 1 avond in de week nog iets voor mezelf doen, maar dat is er nog niet van gekomen.
Ik hoop dat je hier wat aan hebt. 😉
één jaar geleden
Hee. Zo herkenbaar hier ook!!! Je staat de hele dag aan, zoals hier vanochtend ook. Was het 5:00 😫😫 en hier nog maar 1 slaapje op een dag.
Ik heb geen “ Super “ tips maar ik probeer waar ik kan even een rust moment te pakken voor mijzelf als ons dochtertje slaapt. En op tijd naar bed! Of lekker in bed een boek / serie kijken
één jaar geleden
Ja herkenbaar!
Tijdens de slaapjes doe ik echt even niks. Geen huishouden oid. Opruimen van speelgoed maar 1x per dag, savonds als kind naar bed is.
Wij slapen om de beurt uit in het weekend, en als kind eerder wakker is dan de wekker gaat er ook maar een van ons uit en wisselen we ook af.
Savonds op tijd naar bed.
Verwacht niet te veel van jezelf, leg de lat wat lager betreft alle huishoudelijke klusjes, sociaal leven etc. Komt wel weer na de tropenjaren.
Voor de zekerheid ijzer laten checken bij de huisarts?
één jaar geleden
Reactie op MamaLi90
Ja herkenbaar!
Tijdens de slaapjes doe ik echt even niks. Geen huishouden ...
Dank je voor de tips!
Ik heb laatst bloed laten prikken en alles is dik in orde. Denk dat het te maken heeft met constant over mijn grens heen gaan. Mijn geest/lichaam zijn een beetje uit balans. Wil teveel voor wat mijn lichaam aankan op dit moment.
één jaar geleden
Reactie op LeZaay
Ik slik floradix tegen vermoeidheid, geen idee of het werkt.
Verder, let i ...
Dank je wel voor je tips!
Ik werk zelf ook 3 dagen idd.
Denk ook dat ik gewoon teveel wil voor wat mijn lichaam kan. Vind het heel lastig om te accepteren dat sommige dagen gewoon minder zijn dan anderen.
één jaar geleden
Voor mij werkt dingen doen waar ik niet constant aan hoef te staan en ook zelf wat doe, dus bijvoorbeeld monkey town (kleine vermaakt zich en ik speel af en toe mee, af en toe alleen), kinderboerderij of speeltuin. En verder wat hier werkt is sporten om wat energie te krijgen. Probeer 2 keer per week echt ergens heen te gaan om te sporten en verder wat losse oefeningen thuis
één jaar geleden
Reactie op Skippie20
Dank je voor de tips!
Ik heb laatst bloed laten prikken en alles is dik in ...
Fijn dat er in ieder geval niks lichamelijks speelt.
Weet je zelf wat die grenzen zijn en waar je minder van zou kunnen doen? Goed om samen met je partner en evt familie een plan te maken. Ook als stok achter de deur, als je eht hebt uitgesproken moet je je er aan houden en ook zij kunnen je ondersteunen in de vorm van hulp.
één jaar geleden
Heel herkenbaar! Ik werk ook drie dagen. Mij helpt het om de week goed te plannen. Zorg dat ik altijd minimaal een x iets leuks doe voor mezelf. Ook vind ik het altijd wel fijn om m'n eerste vrije dag zoveel mogelijk in huis te doen en dan de andere dag geef ik mezelf 'vrij'. Vind op visite gaan bij vriendinnen met kinderen ook altijd fijn, dan vliegt de tijd en vermaken de kinderen elkaar.
één jaar geleden
Reactie op marrr04
Voor mij werkt dingen doen waar ik niet constant aan hoef te staan en ook z ...
Het kind ook zelf laten spelen inderdaad. Bij eten en/of drinken ook goed aan jezelf denken, dat je bijvoorbeeld lekker zit.
Niet telkens staan of maar op een houten stoeltje snel een hap nemen
één jaar geleden
Reactie op Anne-Wil36
Het kind ook zelf laten spelen inderdaad. Bij eten en/of drinken ook goed a ...
Oh ja, een schoonmaakster een paar uur per week is ook een uitkomst
één jaar geleden
Reactie op MamaLi90
Ja herkenbaar!
Tijdens de slaapjes doe ik echt even niks. Geen huishouden ...
Ben zelf gestopt met werken omdat op die manier als jij beschrijft ik zelf ook niet gelukkig was.
Nu meer energie en een schoonmaakster genomen, enkel uren per week. Lekker naar de speeltuin, winkelen en wandelen heb ik nu alle tijd voor :)
één jaar geleden
Reactie op Anne-Wil36
Het kind ook zelf laten spelen inderdaad. Bij eten en/of drinken ook goed a ...
Oh dat zou niet eens in mij opkomen🫣. We eten samen. Hij moet zelf eten, als hij niet wilt en gebaart dat hij van tafel eet mag hij alleen spelen en eet ik rustig door. Heel af en toe wilt hij niet eten maar wel drinken, maar dan moet hij aan de borst terwijl ik eet🤭
één jaar geleden
Ik denk dat structuur en routine, gezond leven ook helpt om meer energie te krijgen. Voorbeeld: ik ga 3x in de week om 6.00 uur sochtends sporten, hierdoor start ik de dag energievol en heb ik echt het idee dat ik door de dag heen meer energie heb. En tegelijk ook even tijd voor jezelf. Papa doet dan de ochtend routine.
één jaar geleden
Reactie op MamaLi90
Fijn dat er in ieder geval niks lichamelijks speelt.
Weet je zelf wat die g ...
Ja dat klopt. Ik weet goed wat mijn grenzen zijn, maar mij eraan houden vind ik lastig.
Kan het huishouden lastig laten, onrust in huis geeft mij ook onrust.
En even liggen als de kleine slaapt lukt me ook nauwelijks.
Heb een pittige baan binnen maatschappelijk werk team huiselijk geweld. Daar moet ik “aan” staan. De werkdruk is hoog. Dat sloopt me soms wel, al is het maar 3 dagen pw.
Ik zou wel meer een beroep moeten doen op familie. Maar ook dat vind ik lastig gezien we afhankelijk zijn van 1 oma (anderen willen niet/ wonen niet in de buurt).
Ik was idd wel van plan binnenkort weer te gaan sporten.
één jaar geleden
Reactie op Skippie20
Dank je wel voor je tips!
Ik werk zelf ook 3 dagen idd.
Denk ook dat ik g ...
Ohh dat gevoel herken ik zo. Soms echt gewoon janken bij mijn man gezeten dat ik het allemaal niet kan en ik me een waardeloze werkende huismoeder voel. Als ik zo’n jankbui heb is het voor het teken om de boel de boel te laten, en echt even aan mezelf te denken.