42 Reacties

één jaar geleden

Mandarijntjes met wiebeloogjes en een prikker met een kroontje erop erin. Mijn dochter is een Koningsdagkindje 😊 Oeh, aan de leidsters iets geven…? Hoort dat? 😬

één jaar geleden

Ik maak een tasje met daarin een bijtring en een klein zakje met een of twee mais vingers per kindje. Heb me er zelf het hele jaar aan gestoord dat we dan traktaties kregen van kindjes die 1 werden terwijl ons eigen kindje nog veel jonger was, en dan nog lange tijd de traktatie niet mocht eten of ermee mocht spelen (waren dan vaak van die knijpfruitjes vanaf een jaar, doosjes rozijntjes enz). Vandaar de bijtringetjes, die mogen zelfs de kleinste baby's van de groep al hebben 😊 en voor de juffen heb ik kleine doosjes merci chocolade 😁

één jaar geleden

Ik denk een bellenblaas en of een uitdeelboekje

één jaar geleden

Ik wil graag een badbootje geven en daarop een satéprikker met een vlaggetje eraan. ⛵️

één jaar geleden

Ik doe badbootje met zakje snacks van ellas kitchen

één jaar geleden

Ik zag dit! Vond het zo grappig :) maar dan uiteraard op een mandarijntje want cakejes mogen niet ;)

één jaar geleden

Reactie op BijnaMama85

Mandarijntjes met wiebeloogjes en een prikker met een kroontje erop erin. M ...
Wat leuk!! Jaa de leidsters ‘horen ‘ wel wat te krijgen hoor! Niks verplicht natuurlijk, maar juist even een leuk momentje om ze even te verwennen met wat lekkers ze zorgen toch maar iedere dag/week weer voor de kleine!

één jaar geleden

Ik ga krokodillen maken met in de bek een zakje mini soepstengels. Voor de juffen een reep chocola.

één jaar geleden

Mijn dochtertje is 1 april, 1 jaar geworden en ze heeft deze knuffeltjes van de action uitgedeeld, in het kadootje zit een zakje snoepjes. Kindjes waren erg blij met de knuffeltjes 😊

één jaar geleden

Kijk even op smikkels.nl voor inspiratie! Leuk!

één jaar geleden

Reactie op LieskeB

Kijk even op smikkels.nl voor inspiratie! Leuk!
En met kant-en-klare werktekeningen 😀

één jaar geleden

Ik koop voor de leidsters meestal iets van Tiny Tonys ofzo. Voor de kinderen wil ik iets eetbaars doen, liefst plasticvrij. iig geen cadeautjes want jongens jongens wat krijg je een hoop zo tijdens het jaar. Kleine boekjes, bellenblaas, badspeeltjes.... Echt leuk hoor, maar het is gewoon teveel. Toen ons zoontje 1 werd maakte ik piraten van bananen, denk dat ik weer zoiets doe voor onze kleine meid

één jaar geleden

Ik heb bedacht om gehaakte kwalletjes te maken. Die zijn leuk voor de groep van 0-2 waar mijn dochter in zit. Ik hoop dat de rest het ook kan waarderen, want het is wel veel werk. Wat zouden jullie daar van vinden?

één jaar geleden

Met een rammelaar erin

één jaar geleden

Reactie op k-m

Met een rammelaar erin
Super leuk!! Was ik maar zo crea bea!!

één jaar geleden

Reactie op k-m

Ik heb bedacht om gehaakte kwalletjes te maken. Die zijn leuk voor de groep ...
Ik vind het er leuk uitzien en mooi gemaakt, de kindjes kunnen lekker friemelen aan de tentakels. Maar eerlijk en persoonlijk, hier zou ik denken oh weer een knuffel/speelgoed/gehaakt iets, waar moeten we deze nu weer laten. Wij krijgen bijvoorbeeld al veel gehaakt spul van moeder/schoonmoeder/schoonzus en heb überhaupt ook al vrij veel (gehaakte) knuffels en speelgoed gekregen. Ik zou me dan bezwaard voelen om het weg te doen omdat ik weet dat er veel werk in zat, en bij ander speelgoed zou ik het sneller naar de kringloop doen bijvoorbeeld. Maar ik vind het wel heel lief dat je bereid bent omdat voor alle kindjes te maken!

één jaar geleden

Reactie op El90

Ik vind het er leuk uitzien en mooi gemaakt, de kindjes kunnen lekker friem ...
Hier ben ik ook bang voor deze gedachte. Maar wat al eerder wordt genoemd, als die rozijntjes en snoepjes mogen die kleintjes nog niet hebben, de helft van de traktaties die ze heeft gekregen zitten in de snoeppot voor later en inmiddels 4 badeendjes rijker.. internet staat vol met eetbare traktaties, maar die zijn niet houdbaar en moeten per direct opgegeten worden, daar ben ik ook niet zo van overtuigd.. dat het zo moeilijk kan zijn.. (of jezelf moeilijk maken)

één jaar geleden

Ik zag laatst in een ander topic voorbij komen dat ze een voorleesboekje had gekocht voor op de groep ipv traktaties. Dat spreekt mij tot nu toe nog het meeste aan, omdat ik tegen alle plastic wegwerptroep ben, en ik zelf al tientallen doosjes rozijnen/snoepjes heb weggegooid dit jaar.

één jaar geleden

Ik heb aan de kinderen uitdeelboekje van Nijntje gegeven en de juffies gebak van de bakker.

één jaar geleden

Tip: koop verschillende kadootjes en laat de leidsters uitdelen. Zo heeft elk kindje/baby’tje iets wat bij zijn/haar leeftijd past. Los daarvan vind ik eigenlijk dat we allemaal veeeeel teveel moeite doen voor onze kleintjes die er toch niks van meekrijgen (wat traktaties betreft dan hè!) We zijn geen slechte ouders als we er niet teveel aandacht aan besteden (voor de kindjes) op deze leeftijd (later natuurlijk wel belangrijk). Ik zou eigenlijk willen gaan voor een kleine versie van een flesje champagne met een kaartje erbij met iets in de trant van: ‘ (naam kindje) is 1 jaar! Hoera! Je had misschien een traktatie voor de kids verwacht maar die maken er toch niet veel van mee. Veel belangrijker is om te vieren dat het eerste jaar erop zit en dat dat een enorme mijlpaal is en dat we trots mogen zijn op hoe we het tot nu toe met ons kindje hebben aangepakt want zeker bij de eerste is het allemaal nieuw en kan eea best een uitdaging zijn. En dan afsluiten met: cheers!’. Vanaf 2 jaar zullen ze een stuk bewuster zijn van wat er om hun heen gebeurt en dus ook dat ze jarig zijn en dan is het leuk om iets meer, maar binnen de perken, uit te pakken, toch?