25 Reacties

4 maanden geleden

Je moet het natuurlijk ook echt zelf weten! Hier een dochter die slaapt van 8/9 tot soms half 7/half 8. Ze slaapt overdag 1,5 uur max want anders is het ‘s avonds lang wakker. Ze kijkt hier soms ook uren tv maar ze kan zichzelf echt heel goed vermaken en loopt zelf ook weg van de tv om bijvoorbeeld te tekenen, blokken te spelen of fantasie spel te doen. Heb daar heel erg geluk mee. Ik kies dan ook specifieke series uit. Waarbij haar spanningsboog niet zo zeer aangetast word. Want er zijn echt een hoop series die “slecht” zijn voor je kindje. Je zou eventueel daar naar kunnen kijken. Wij zetten bijvoorbeeld series van vroeger op waar wij mee opgegroeid zijn, bijv: Ernst & Bobbie Bassie & Adriaan Of deze Netflix series die rustig zijn en niet te heftige stimulans zijn: Buurman & Buurman (vind ze GEWELDIG) Shaun het Schaap Nijntje Blues Clues Ben & Holly Trash Truck Puffin Rock Ik vermijd vooral: Coco Melon, series als SpongeBob (vind ik geweldig maar echt niet te doen voor zo’n kleintje haha) En ik was echt anti scherm maar ik merk ook dat ze echt bizar veel leert en er niet onder lijd in haar ontwikkeling. Ze zit er niet aan vastgeplakt, en vind andere dingen super leuk! Sommige dagen zoals je zegt zit hij niet achter de tv en soms wat langer. Is naar mijn mening helemaal niet erg🤭

4 maanden geleden

Reactie op coco1109

Je moet het natuurlijk ook echt zelf weten! Hier een dochter die slaapt va ...
Super fijn om te horen, dank voor de tips ook😉

4 maanden geleden

Reactie op coco1109

Je moet het natuurlijk ook echt zelf weten! Hier een dochter die slaapt va ...
Kinderliedjes van Sesamstraat, Hey Kids en Cocomelon vind mijn dochter ook erg leuk. Maar dat zijn alleen liedjes Zij slaapt overdag niet maar s nachts van 8 tot 8 uur of iets later

4 maanden geleden

Reactie op Anne-Wil36

Kinderliedjes van Sesamstraat, Hey Kids en Cocomelon vind mijn dochter ook ...
Ze kijkt graag Bing

4 maanden geleden

Ik was in het begin ook anti-scherm, maar bij opa en oma mogen ze tv kijken dus op een gegeven moment kon ik er toch niet omheen. Onze jongste, die in deze groep dus hoort, besteedt er nog niet heel veel aandacht aan. Kijk vaak weleens op, maar verder speelt ze lekker. Muziek vindt ze heel leuk en teletubbies. Mijn oudste van 2 zit graag voor de tv, de ene dag wat meer dan de andere keer. Met slecht weer heb ik de tv wat meer aanstaan want dan kan ze niet zoveel. Vaak is het 's ochtends met brood eten even tv kijken, met fruit eten of tussen de middag met brood eten. Als ze naar de opvang gaan dan mag ze altijd even als ze thuis komt tv kijken, dan kan ik even eten koken etc en dan na het eten lekker spelen binnen of buiten en als haar zusje in bed ligt vaak nog eventjes voor het slapen. Ik ben zelf niet zo'n tvmens, vind het vreselijk als dat ding de hele tijd op de achtergrond zit te loeien. Als ik alleen met ze ben gaat die ook heel vaak uit, ik kijk weinig tot niet tv. Mijn oudste vindt vooral autofilmpjes met liedjes leuk, Nijntje, Tubbies zoals ze dat zegt, filmpjes van vliegtuigen die opstijgen of landen, treinen en vooral muziek, dan kan ik vaak nog even lekker samen met ze mee dansen haha. Geen kinderliedjes, luchtballon en Europapa vindt ze helemaal geweldig en andere muziek.

4 maanden geleden

Reactie op NicoleS91

Ik was in het begin ook anti-scherm, maar bij opa en oma mogen ze tv kijken ...
Oh mijn oudste hoort in deze groep, vergissing😅

4 maanden geleden

Mijn dochtertje kijk s ochtends tv... tussen de middag en s avonds na het eten. Daarna gaat ze lief spelen... binnen of buiten of op haar kamertje :) of we gaan naar de speeltuin. Zo heeft ze wel wat schermtijd per dag... maar wij hebben mooie platte tv's van LG. Dat het ik veel liever en dat ze lacht en meezingt als dat ze met een tablet voor haar neus zit

4 maanden geleden

Wij laten onze dochter vrij weinig tv kijken. Alleen tijdens het luier verschonen krijgt ze een filmpje, omdat het dan voor beide partijen werkt. En heel soms tijdens het koken zet ik juf roos aan, zodat ik even mn handen vrij heb. Verder kijkt ze op de telefoon soms foto's van zz en familie - thats it.

4 maanden geleden

Hier de scherm is ook vaak aan zelfs als ze niet echt bezig met kijken maar gewoon die geluiden van achtergrond moet horen dus smorgens na haar melk soms tv blijft aan de hele dag maar ze is niet echt bezig met kijken ze volgt mij overal dus is een slechte gewoonte die ik wil het stoppen maar lukt dat nig niet

4 maanden geleden

Onze dochter van bijna 2,5 kijkt nauwelijks tv. 2 keer per week ongeveer een paar afleveringen Peppa Pig. Uit onderzoek blijkt dat teveel tv slecht is voor de ontwikkeling van het kind dus we proberen het zo min mogelijk. Ze kan daardoor heerlijk zelf spelen en heeft het eigenlijk ook echt niet nodig

3 maanden geleden

Door Ccomelon krijgen kinderen serieuze achterstanden. Dit mag mijn dochter nu niet meer zien... ze zitten bij de logopedie voor praten. Echt smerig van die Cocomelon om alleen maar kinderen verslaafd te willen maken aan geluid en felle kleuren

3 maanden geleden

Reactie op Anne-Wil36

Door Ccomelon krijgen kinderen serieuze achterstanden. Dit mag mijn dochte ...
(ik bedoel dat ze naar logopedie moet vanwege deze stomme filmpjes op Youtube)

3 maanden geleden

Reactie op Meemee

Onze dochter van bijna 2,5 kijkt nauwelijks tv. 2 keer per week ongeveer ee ...
Kijk je dan zelf mee? Ik vind het niet normaal wat ze door peppa pig leren hoor zo mag ze echt niet tegen ons praten

3 maanden geleden

Reactie op Anne-Wil36

(ik bedoel dat ze naar logopedie moet vanwege deze stomme filmpjes op Youtu ...
Hier totaal geen spraakachterstand en zeker Cocomelon een tijd erg populair geweest. Ze ging er juist heel goed door meezingen etc. Dus beetje kort door de bocht denk ik..

3 maanden geleden

Reactie op Camplies

Hier totaal geen spraakachterstand en zeker Cocomelon een tijd erg populair ...
Misschien kan jullie kind goed praten. Maar het is onderzocht dat de felle kleuren en flitsende beelden verslavende werking hebben. Al het andere lijkt dan saai en is minder interesant bij de kleintjes.... wat natuurlijk een slecht effect is

3 maanden geleden

Reactie op Anne-Wil36

Misschien kan jullie kind goed praten. Maar het is onderzocht dat de felle ...
Oh maar dat het verslavend kan zijn klopt hoor. En dat alleen dat soort filmpjes niet goed is voor het kinderbrein zal ik zeker niet ontkennen. Alleen vond ik de link vervolgens naar spraak wat kort door de bocht.

3 maanden geleden

Hier wel een zoontje met taalachterstand, maar merk dat hij juist dat hij veel woorden leert van de tv. Hij mag in de ochtend een half uurtje op onze telefoon in bed kijken, smiddags na zn middagslaapje een half uurtje en tijdens het koken (ook niet altijd) max dus 1.5 uur, maar vaak komen we maar op 1 uur per dag uit en dat is genoeg. Op dit moment is hij fan van Nick Jr en vooral paw patrol en peppa pig

3 maanden geleden

Bij ons staat de tv ook bijna altijd aan, niet alleen voor de kleine, maar als ik iets voor hem aanzet kijkt hij misschien Max een uurtje tv, vaak nog korter en dan gaat hij weer wat anders doen. Af en toe kijkt hij dan weer even op naar de tv en speelt na een paar minuten weer verder. Je ontkomt er toch niet aan

3 maanden geleden

Hier ook gewoon regelmatig de tv aan, sochtends even rustig wakker worden, en tijdens koken ook. Ze vind het leuk. En leert ook allemaal woordjes! Hele dag spelen wordt ze snel moe van.

3 maanden geleden

Ik schrik echt van hoeveel tijd sommige kindjes tv kijken! Hier kijkt ze bijna nooit tv hoogstens een keer voetbal met papa of als ik nog even een paar minuutjes iets af wil kijken. Zeker geen eigen schermtijd!