24 Reacties

één jaar geleden

Wij zijn sinds vorige maand begonnen. 1e ronde helaas niet geworden. Hier begonnen de eierstokken ook te ‘rammelen’ haha. Wij wilde allebei ook niet al te veel leeftijdsverschil tussen beiden hebben.

één jaar geleden

Wij beginnen in oktober, na onze vakantie ook voor een 2e. Het is vroeg. Maar het hoeft natuurlijk niet direct te lukken en heb altijd tussen de 2 en 3 jaar leeftijdsverschil mooi gevonden. Nu was het bij nummer 1 heel snel raak, maar dat geeft natuurlijk 0 garantie voor nummer 2. Soms zie ik ook beren op de weg maar tegelijkertijd voelt het goed ❤️

één jaar geleden

Hier was het niet echt van de eierstokken die rammelden. Mijn vriend wou voor zijn 30ste 2kids anders vond hij zichzelf te oud 😅 mei 2022 dochter geboren en juni 2022 is hij 30 geworden 🤭 zit 2 jaar en 4maand tussen de Kids. Wat wij perfect vinden aangezien ze veel aan elkaar hebben 🤗

één jaar geleden

Hier begonnen de eierstokken na 6 maanden alweer te rammelen 🙈 toen ons zoontje 9 maanden was raakte ik zwanger. Hoe we wisten dat we er klaar voor waren? Dat weten we nogsteeds niet.🤣 Geen idee hoe we t zo gaan doe met een dreumes van 1,5 en baby. Maargoed die twijfels had ik ook tijdens m'n eerste zwangerschap haha. Ik vind t ook wel heel leuk dat ze zo dicht op elkaar zitten. Voelde gewoon goed voor ons om er toen weer voor te gaan.

één jaar geleden

Hei ik ben momenteel zwanger en mijn dochter is 15 maanden. Als ik ga bevallen, dan mijn dochter 18 maanden wordt. Ik voel me klaar physical en ook psycholoogishen ook want ik thuis ben ik werk niet en ik veel niet zo veel wachten voor een tweede wil graag andere kind die gaan later met mijn dochter spelen en samen groeien… we willen graag 3 a4 kindjes.

één jaar geleden

Ik had graag nog even willen wachten met een tweede, maar in maart kwam ik erachter dat ik al ruim 22 weken zwanger was. Dat was even schrikken. Er zit 14 maanden tussen de zusjes. Best pittig, vooral omdat we de handen vol hebben aan onze oudste dochter. Ondertussen hebben we onze weg er inmiddels in gevonden en gaat het wel goed. Het zal de komende jaren wel even pittig worden met twee jonge kinderen zo kort op elkaar, maar het heeft zo zijn voor- en nadelen.

één jaar geleden

Ik ben nu 10 weken zwanger en mijn zoon is 15 maanden! Het heeft vier maanden geduurd voordat ik zwanger was. Ik ben 40 jaar dus dat speelt mee en leuk als er niet teveel leeftijdsverschil tussen zit

één jaar geleden

Hier wordt ze bijna 15 maanden en morgen 9 weken zwanger van baby 2 Zo blij! Wil liever een niet te groot leeftijdsverschil en dit vinden wij prima.

één jaar geleden

Hier ook na 6 maand alweer sterk de wens.. helaas nu al bijna 9 maand bezig! Hopelijk is ons een 2e kindje ook snel gegund!

één jaar geleden

Hier ook na 6 maand alweer sterk de wens.. helaas nu al bijna 9 maand bezig ...
Hier precies hetzelfde! Hopelijk is het ons snel gegund 🍀

één jaar geleden

Mijn eerste is geboren toen ik 19 was, en 5 jaar later was ik er pas klaar voor (eerst vast contract, huis gekocht etc). Dus niet helemaal hetzelfde idee maar ik kreeg ineens een enorme drang om een baby te krijgen, ik wilde zo graag nog een keer zwanger zijn, en ik wilde niet mijn dochter “alleen” laten opgroeien of zo. (Ik ben zelf enigst kind :p) Ik denk dat wat jij noemt, die rammelende eierstokken, dat het genoeg zegt. Het is een gevoel.

één jaar geleden

Hier had ik bij 8 maanden alweer de wens, maar raakte ook tegelijk in de stress bij het idee dus even gelaten. Na 12 maanden was dat stress gevoel er niet meer en zijn we gaan kijken rustig. Nu bijna 12 weken zwanger van de 2e en ik ben helemaal blij en gelukkig!

één jaar geleden

Mijn 1e is geboren in januari 21. Ik vond het heerlijk om zwanger te zijn, maar na een heftige bevalling zei ik tegen mijn man: dit doe ik NOOIT meer! We houden het op 1 kind. Na 3 weken dacht ik; ik wil er nog een... Met vaderdag (juni 21) hebben we mijn man een knutselwerkje gegeven met: papa mag ik alsjeblieft een broertje of zusje? ... gevolg daarvan was in Mei 22 onze dochter.... Heel die zwangerschap had ik het gevoel; dit is niet de laatste zwangerschap, ik wil zeeeeeker nog een 3e... die is nu onderweg (november uitgerekend) De eerste 2 zwangerschappen vond ik heerlijk, echt geweldig. Deze zwangerschap vind ik minder, en ik heb nu ook zeker het gevoel dat dit ons laatste kindje gaat worden

één jaar geleden

Mijn 1e is geboren in januari 21. Ik vond het heerlijk om zwanger te zijn, ...
Krijg jullie een jongen of een meisje?

één jaar geleden

Interessante vraag. Ben ik die enige die zich er nog niet klaar voor voelt met een kindje van 15 maanden? Wil zeker nog twee kindjes, en ook er niet te lang tussen. En wegens leeftijd (36) durf ik ook niet te lang wachten uiteraard. Maar toch nog bang want voel nu dat ik geen balans heb in werk/prive (zelfstandig koppel)… voel me er niet klaar voor terwijl ik het wel zou willen. Kindje gaat ook niet naar creche (slecht beeld van dus durf het niet uit handen te geven)… dus wel druk en vermoeiend.

één jaar geleden

Krijg jullie een jongen of een meisje?
Meisje 🥰

één jaar geleden

Reactie op Eendje32

Interessante vraag. Ben ik die enige die zich er nog niet klaar voor voelt ...
Natuurlijk niet. Maar degene die hier reageren zijn waarschijnlijk wel juist degenen die er wel klaar voor zijn. Als je je er niet klaar voor voelt zou ik er zeker nog niet aan beginnen!

één jaar geleden

Reactie op rianne123456

Natuurlijk niet. Maar degene die hier reageren zijn waarschijnlijk wel juis ...
Jaa haha dat kan wel. Maar het is gewoon dat ik het nogal in mijn omgeving veel zie en dan begin ik als moeder aan mezelf te twijfelen, want ja hun hebben toch ook wellicht veel om handen en alsnog beginnen ze snel aan een tweede… 🙊 maar ja ik ga gewoon mijn eigen gevoel volgen daarin.

één jaar geleden

Reactie op Eendje32

Nee je bent zeker niet de enige! Ik moet er nog even niet aan denken ondanks dat ik wel een wens heb voor een tweede. Vind het ook bizar hoe veel we de vragen krijgen of we al voor een tweede bezig zijn. We hebben nog steeds gebroken nachten en net als jij ervaar ik ook nog geen goede werk/privé balans

één jaar geleden

Reactie op Eendje32

Ik heb letterlijk dit. Ben 37, geen crèche uit angst. Kindje bijna 16 maanden. Nog steeds niet echt een goede balans kunnen vinden. Wel graag een 2de willen maar ik voel me er ook echt niet klaar voor. Ben ook bang weer een lastige zwangerschap te krijgen en nu is dat in combinatie met een kleine/werk etc.. dus extra lastig.. soms denk ik hopelijk word ik spontaan zwanger (was bij mn 1ste ook zo) waardoor ik er niet over hoef na te denken hoe het allemaal ingepland moet worden 😅