12 Reacties
één jaar geleden
Ik lees gelijk even mee. Hier sliep ze altijd tot 7.00u/7.30u. En nu steeds rond 5.30u wakker.
één jaar geleden
Over het algemeen gaan kids pas over op 1 slaapje vanaf 15 maanden, maar goed elk kind is anders.
Ik zou eerst het ochtenddutje eens gaan inkorten in plaats van meteen over te gaan naar 1 dutje. Daarnaast is er nu een sprong icm slaapregressie wat het vroege wakker worden ook zou kunnen verklaren.
Hier nu ook vaak half 6 wakker. We gaan niet eerder dan 6 uur van zn kamer af en om half 7 drinkt hij (bv) en daarna de boterham.
Ze raden nu juist aan om het ochtenddutje niet voor 9 te doen omdat dat vroeg wakker worden ook weer in stand houdt, een lange ochtenddut overigens ook.
Ik zou ff kijken op slaaptipsvoorbaby's. Veel mensen zullen zeggen dat je over moet gaan na 1 dutje, maar voor veel baby's is dit nog te vroeg nu.
Hopelijk slaapt ze gauw weer iets langer!
één jaar geleden
Reactie op ROSAXX
Hoe lang is dit dit vroeg wakker worden al zo? Waarom denk je dat ze toe is ...
Dit is nu een aantal weken zo. Ze is nu bijna een jaar een het CB raadde mij dit aan. Hadden alles besproken hoe en wat en ze zei toch van ja denk toch toe aan 1 slaapje. Dus vandaar.
één jaar geleden
Reactie op xjessicaa
Over het algemeen gaan kids pas over op 1 slaapje vanaf 15 maanden, maar go ...
Whoops. Nou kind ligt toch echt om 8 uur nu weer in bed. Moeskapot van het 6 uur opstaan. Normaal houd ik het vol tot half 10. Maar een oververmoeid kind is ook niet de bedoeling. Ja zekerweten last van slaapregressie dus dit valt nog mee met wat we hebben gehad voor het slaaptrainen. Ze deed inderdaad met haar “normale” slaapje van 9/9:30 een lange vaak. Dus zal deze nu ook inkorten (ze ligt er nu vanaf 8 in dus ga haar zo maar wakker maken zodat ze rond 12 kan gaan.
En wat je zegt over te vroeg over gaan naar 1 slaapje. Dat dacht ik ook maar een maand geleden leek het ook alsof ze er maar 1 wilde. Toen ging ze heel goed van 12 tot half 3/3. Dat duurde even en toen toch weer de ochtend dut erbij. Dus af en aan. En nu lijkt ze het zelf ook weer aan te geven door eind van de middag te lang wakker te blijven. Dus het is echt gissen nu weer. We kijken het wel even aan hoe en wat. Zien wat de kleine dame nodig heeft😊
één jaar geleden
Het is trouwens ook zo dat ze gewoon nog hartstikke moe is als ze om 6 wakker wordt. Ik probeerde haar vandaag na 20 minuten toch weer terug te leggen. En ze leeg rustig en dat ze bijna in slaap viel. Maar toch niet na een half uurtje toch weer eruit willen en huilen. En ze blijft moe als ik haar er dan uithaal..
één jaar geleden
Wij kijken naar ons kindje. Ze is elke ochtend tussen 6u30/7u00 wakker. De ene dag merken we dat ze moe is rond 9u/9u30 en dan doet ze een ochtend dutje. De andere dag (zoals gisteren) was ze totaal nog niet moe en heeft ze geen ochtenddutje gedaan. Dan steken we ze ‘s middags wel vroeger in bed. Tot nu toe slaat ze 1 of 2 ochtenddutjes per week over.
één jaar geleden
Ik lees gelijk even mee. Hier sliep ze altijd tot 7.00u/7.30u. En nu steeds ...
Hier precies zo!
één jaar geleden
Ons dochtertje wordt rond 08:00 wakker en doet dan een dutje om 13:00 na het middag eten soms met een klein flesje halfvolle melk als dat over blijft bij de boterham. Ze slaapt dan vaak tot 15:00-15:30 en gaat om 20:00 weer naar bed
één jaar geleden
Reactie op charlena2003
Ons dochtertje wordt rond 08:00 wakker en doet dan een dutje om 13:00 na he ...
En hoe heb je dit voor elkaar gekregen?😂 mijne slaapt al maaaaanden niet meet tot half 8 of later.
Deed ze dit altijd al of ben je slaapjes gaan samenvoegen/afbouwen? Zo ja, hoe heb je dat gedaan?🥰
één jaar geleden
Reactie op coco1109
En hoe heb je dit voor elkaar gekregen?😂 mijne slaapt al maaaaanden niet m ...
Ik heb vanaf dat ze klein is een vast ritme aangehouden en hou ouder ze werd steeda de wakkertijd opgebouwd en zo slaapjes weggelaten. Denk dat het nu zo een gewenning geworden is voor haar om die tijden te slapen