13 Reacties

één jaar geleden

Hier gewoon een bakje waarin hij zelf alles eet die los voor hem staat. Ook havermout of kwark. Het wordt een flinke zooi maar hij leert er veel van. Soms beland het bakje op de grond als hij er klaar mee is Vooral veel gelezen over BLW wat ik interessant vond. Maar met andere woorden: ze kunnen alles oppakken en in de mond stoppen naar mijn idee. Soms is t handig in kokosrasp/Chiazaad of hennepzaad te rollen voor grip (bij mango bv handig).

één jaar geleden

Hey mama! Onze zoon is bijna 11 maanden en hij eet al best lang minder geprakt eten. Eigenlijk bijna helemaal niet geprakt, meer gesneden. Fruit geven we vaak in een kommetje met zuignap (ligt er aan wat het is). En lunch, brood met beleg, kaas, tomaatjes in stukjes, geven we op een bordjes met zuignap. Ik stroop z’n mouwen op en laat hem lekker gaan. Toen het nog niet goed lukte, hebben wij de stukjes gewoon één voor één gegeven. Soms hapte hij met z’n mond, de andere keer pakte hij het uit onze hand. Maar ik merk dat hij het leuk vind om zelf te doen vanaf het bordjes. Avondeten geven we gewoon met een lepeltje omdat het warm is. Dingetjes zoals broccoli roosjes geef ik wel weer aan, wat hij dan uit het handje eet. Wij hebben een bordje en kommetje van deze set (werken bij ons echt goed op een houten Prenatal kinderstoel!) https://www.bol.com/nl/nl/p/kids-cultures-baby-servies-kinderbord-en-kinderkom-met-zuignap-inclusief-lepels-baby-bord-groen/9300000140702190/?s2a= Hopelijk werkt dit wel voor jullie! Ik denk dat je verder het beste goed kan observeren wat je kindje leuk vind en goed kan. Uiteindelijk gaat het allemaa vanzelf 😊

één jaar geleden

Hoi, mijn dochter is ook 10,5 ik geef voor haar stuk per stuk als ik haar te veel geef te gelijk begint ze te spelen en op de grond te gooien zelf stuk per stuk speelt ze soms daarmee ze wel niet meer dat ik zelf haar geef (ze is zelfstandig 🤣) dus zo beter dan niks ook met lepel veel het niet meer

één jaar geleden

Hoi, mijn dochter is ook 10,5 ik geef voor haar stuk per stuk als ik haar t ...
Ja hier gooit hij het merendeel ook nog op de grond 🙃

één jaar geleden

Reactie op Eline.x

Hey mama! Onze zoon is bijna 11 maanden en hij eet al best lang minder gepr ...
Dat setje ziet er goed uit, ga ik proberen 😄

één jaar geleden

Ik leg meestal een ding op het tafeltje van de kinderstoel en die mag ze dan zelf pakken en als ze die o heeft het volgende want anders gaat ze er inderdaad alleen maar mee spelen.

één jaar geleden

Zeeman, ook met zuignap. Vandaag toevallig aangekocht.

één jaar geleden

Reactie op BabyOnTheWayMay22

Zeeman, ook met zuignap. Vandaag toevallig aangekocht.
Oooh! Fijne prijzen! Blijven ze goed plakken?

één jaar geleden

Hoi, mijn dochter is ook 10,5 ik geef voor haar stuk per stuk als ik haar t ...
Hahah hier hetzelfde. Alsof hij overprikkeld raakt als er meer dan een stukje ligt en het dan maar op de grond gooit. Wij gebruiken geen bord trouwens maar leggen het op de tripptrapp tray. Bord gooit hij ook op de grond namelijk.

één jaar geleden

Reactie op silverpeach

Ze zien er wel hetzelfde uit, dus Zeeman misschien beter qua prijs haha 😆 Hier een actie foto met het kommetje. Soms krijgt hij het er af, als hij aan de zuignap trekt. Maar vrij stevig hoor! Ik kan hem best even alleen laten ermee.

één jaar geleden

Ik leg de stukjes op de playtrap. De app solid starts is ook een aanrader. Gratis en per leeftijd(maanden) aangegeven hoe groot je iets moet snijden.

één jaar geleden

Solid starts! Onze kleine heeft nog nooit een puree of prakken gehad en altijd zelf gegeten, met hulp van de gratis app kun je zien hoe je veilig eten kan aanbieden.

één jaar geleden

Reactie op silverpeach

Zeker, heel blij mee! Mijn meisje is beresterk en voorlopig blijft alles mooi plakken. Is natuurlijk nog nieuw. Dus dat valt nog te zien. Het kommetje lijkt hetzelfde en het bord heeft 3 kleine ipv 1 grote zuignap vergeleken met het duurdere merk.