10 Reacties
8 maanden geleden
Wij geven nog geen feest. Ze zijn er nog te klein voor vinden we 🤭 mijn zoontje van 4jaar begint het nu pas te beseffen dus dochter van 2jaar snapt het nog niet 😅 wij gaan gewoon eens extra naar de binnenspeeltuin met hun en extra verwennen 😉
8 maanden geleden
Ik snap je keuze wel. Mijn familie woont 300 km verderop dus ik doe het wel. Enige moment in het jaar dat ze bij mij langs komen. Lekker in de tuin. Springkussen erbij voor alle nichtjes en neefjes iedereen blijft slapen en eten ( blijven vaak het hele weekend ) een behoorlijke logistieke operatie maar als ik beide families met elkaar zie en de kleine speelt gezellig met alle neefjes en nichtjes en opa's en oma's etc. dan vind ik dat meer dan waard 😁
8 maanden geleden
Wij hebben afgelopen weekend wel een feest gegeven voor haar 2e verjaardag. Ook een dochtertje van bijna 6 maanden en ze vonden het allebei super leuk. Cadeautjes uitpakken vond ze helemaal al leuk, ze heeft genoten van die dag.
8 maanden geleden
Wij hebben wel een ‘feest’ gegeven. Gisteren is ons zoontje 2 geworden en daarom hebben we afgelopen weekend zijn verjaardag gevierd. Op zaterdag zijn onze vrienden van de vriendengroep geweest, deze mensen ziet ons zoontje erg regelmatig omdat we vaak bij elkaar komen en alle kinderen kunnen goed met elkaar opschieten (het zijn er 13 in totaal). De kinderen konden lekker buiten spelen, dus dat was fijn!
Zondag zijn de opa’s en oma’s en zijn oom gekomen. Door het te splitsen werd het niet te druk voor ons zoontje en kon hij de aandacht die hij van iedereen kreeg goed hebben.
Nu is hij een heel sociaal kind, houdt van sociaal contact en hebben wij ook geen andere kinderen. Dat maakt het misschien wel een stuk makkelijker. Kinderen die sneller overprikkeld zijn, trekken het misschien niet zo goed.
Ik denk dat het erg afhangt van het kind of je ze er een plezier mee doet.
Nu geloof ik niet dat ons zoontje zich zijn feestje zal herinneren, maar hij heeft een weekend gehad, hij heeft leuke cadeautjes gekregen en wij zullen het ons wel herinneren. Ook heeft het weer geholpen met een band opbouwen met vrienden en familie, want hoe vaker hij ze ziet, hoe beter hij ze leert kennen en hoe beter hij ze zich ook zal herinneren. Dat vinden wij ook belangrijk.
Wij hebben de twee feestjes trouwens thuis in de tuin gegeven, waardoor hij in zijn vertrouwde omgeving was en het niet snel te druk aanvoelde.
8 maanden geleden
Wij hebben wel de verjaardag gevierd en alleen met familie. Geen uitgebreid feest, dat vind ik onzin.
Cadeautjes uitpakken vond ze heel leuk en dat begreep ze heel goed. Ze heeft de hele middag ook buiten gespeeld met haar neefjes en nichtjes, al gaat ze toch vaak haar eigen gang.
Haar zusje van 9 maanden kreeg ook volop de aandacht dus die had het ook naar haar zin.
8 maanden geleden
Hier was het 1 en al feest. Ze wilde niet eens een middagdutje doen! Ze vond het fantastisch en deed het ook fantastisch. Alleen rond avondeten was ze niet meer te genieten, woede aanvallen... toen lekker naar bed en had ze uitgeslapen. Volgende dag niks aan de hand.
8 maanden geleden
Wij doen het wel! Vorig jaar vond ze het al fantastisch dus nu helemaal denk ik. Broertje van dan bijna 2 maanden hou ik lekker de hele tijd in de draagzak
8 maanden geleden
Wij doen wel een klein feestje, maar niet te lang. 4 uurtjes max. Vorig jaar haar 1e verjaardag ook gevierd, maar echt veelste lang waardoor ze helemaal op en overprikkeld was.
7 maanden geleden
Vorig jaar direct na haar slaapje een groot feest gedaan. Was echt drukker dan verwacht maar ze vond het heel leuk! En verwacht dat ze dit jaar het nog leuker vind omdat er nu echt meer kindjes komen en ze zich zoveel bewuster is van alles.
En als ik merk dat ze moe is, dan gaan we gewoon. Wij vieren het bij m’n schoon ouders in de tuin dus dan kunnen wij gaan en wie er wilt blijven daar kan blijven! Meesten gingen toen ook tegelijk met ons naar huis dus dat scheelde weer.